Režie:
F. A. BrabecKamera:
F. A. BrabecHrají:
Lucie Bílá, Karel Roden, Amelie Pokorná, Matěj Převrátil, Bolek Polívka, Eliška Balzerová, Nina Divíšková, Arnošt Goldflam, Jiří Mádl, Anna Stropnická (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (471)
Zvrácenost, jejíž scénář sepsalo tříleté dítě pomocí pastelek a toaletního papíru a kterou Brabec natočil ještě uměleji než všechny svoje dosavadní filmy. Výsledkem je tupá a přeslazená maškaráda totálně vymletých známých ksichtů a jejich spratků, kde si logika bere permanentní dovolenou a kde nedrží pohromadě ani základní parametry příběhu. Vašutovy "rejbeny", filtr z podtácků, plácání po dětských prdelkách ve slowmotionu a Support Lesbiens s Kabátem? WTF? Vidět 3D verzi, asi bych šel z všudypřítomné kombinace bledě modré, žluté a růžové klopit. ()
Napočítal jsem celkem tři dobré momenty - písně Schody a Peří, prach a broky od skupiny Kabát a krátký, avšak neodolatelný tanec Bolka Polívky na druhou z nich. Jinak nic. Ústřední melodie sice ještě jakžtakž chytlavá, ale texty písní krkolomné a beze smyslu stejně jako děj (přitom původní nápad špatný není), většina herců a hereček se příšerně pitvoří, na pastelově kýčovitou výpravu se sice poměrně hezky dívá, ale jen chvíli... F. A. Brabec rozhodně není český Tim Burton a raději by měl zůstat jen kameramanem a poslouchat jiného režiséra. ()
Pár pěkných písniček, hrozné počítačové animace, podivná choreografie a scénář, pár dobrých herců a zpěváků zbytečně ztracených v kupě nevkusu. Tohle všechno V PEŘINĚ je. Občas se zasmějete, ale většinu času budete jen znuděně sledovat urputně křečovité taneční kreace, písně bez kvalitního textu a animace, za něž by se mohli stydět i před 10 lety. České filmy ztrácí na kvalitě a nevidím žádné plus v honbě za 3D, u nás určitě ne. Ono to 3D s tou hloupou animací asi stejně bude nic moc a navíc věřím, že se máme co učit a kam se posouvat v klasické podobě filmu. U nás má 3D ještě hodně času a tohle je celkem marný pokus o ukázku nových technologií i na české poměry. Nakonec to vypadá, jako když se např. fotograf učí zacházet s bleskem, ale neumí používat fotoaparát samotný. ()
Po prvním (nekompletním) rozpačitém shlédnutí jsem se na tento muzikál musel podívat znovu od začátku. A musím jednu hvězdu přidat. Písničky a muzikálové výstupy nejsou úplně špatné, ale jsou samoúčelné, působí dojmem rychlokvašky a nesnaží se (podivný) příběh rozvíjet a posouvat vpřed. Nad vodou celý film drží především písně zpívané Lucií Bílou. viděno v tv ()
Karel Roden vypadá komicky a do role mi moc neseděl. Jiří Mádl vypadal trošku jako gay a při jeho kreacích a výrazech jsem se musel řezat. Kdybych bral tento film vážně musím dát odpad, ale beru to jako pokus o vtip. Hudba se dala poslouchat a možná kvůli tomu si aspoň takové hodnocení zaslouží... 4/10 = 41% ()
Galerie (72)
Zajímavosti (23)
- Cesta jedné písničky na plátno filmu začínala složením melodie a otextováním, případně složením melodie na hotový text. Poté bylo natočeno demo a až v návaznosti na obsazení filmu se ukázalo, kdo bude píseň zpívat. Dále bylo třeba ji upravit na hlas příslušného herce a transponovat do tóniny, která mu nejlépe vyhovuje. Následovalo nahrávání ve studiu a nakonec natáčení na place, kde se ke zvuku doplní obraz. (Beastmaster4)
- Na povrchy počítačových modelů bylo použito 2 160 různých fotografií textur cihly, tkaniny a kamene. (Beastmaster4)
- Ve scéně, kdy dědeček (Bolek Polívka) leze po žebříku v "tajemném světě pod peřinou", jsou vidět jen jeho nohy. Protože ale Polívka v den natáčení této scény nebyl přítomný, zastoupil ho jeden z osvětlovačů. Nohy, které pak ve filmu vidíme, tak ve skutečnosti herci nepatří. (LentilleLily)
Reklama