Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Fridu už od mladých let fascinovalo umění a oplývala výtvarným talentem. Byla plná života a zamilovaná do svého přítele Alexe. Jednoho dne ale přišla obrovská tragédie. Autobus, ve kterém cestovala Frida s Alexem havaroval a vypadalo to, že Frida už nikdy nebude chodit. Po návratu z nemocnice byla velmi dlouhou dobu upoutána na lůžko. Následovala další rána, Alex odjel studovat do Evropy. Frida se ale přes ohromnou bolest rozhodla, že nepříznivý osud zvrátí. Začala velmi intenzivně malovat, její obrazy byly jedinečné a originální. Fridina léčba je velmi nákladná a rodina se začíná dostávat do nepříznivé finanční situace. Dívka nechce být pro rodiče břemenem a poté, co se znovu postaví na nohy, se vydá za vyhlášeným mexickým malířem Diegem Riverou, aby její práci ohodnotil. Ten je z mladé umělkyně nadšený a rozhodne se ji představit mexické smetánce. Diego je okouzlující umělec, komunista, který se částečně angažuje v politice, a zároveň působí jako magnet na ženy. I Frida jeho kouzlu nakonec podlehne a Diego je celý pryč z mladé, talentované umělkyně. Jeho zase okouzluje Fridin divoký způsob života a na přitažlivosti jí přidává i neskrývaná bisexualita. Frida a Diego se sblíží, velmi se milují a když slavný malíř nabídne Fridě sňatek, souhlasí. Přestože Diego zcela otevřeně přizná, že nikdy nedokázal být věrný a je si jist, že to nedokáže ani v budoucnu. Rodiče Fridy nejsou nadšení z dceřiny volby, ale je pravda, že Diego splácí jejich hypotéku. Na svatbě se Diegova exmanželka Lupe velmi opije a vrhne se na Fridu. Ta vyčte svému manželovi, že se jí nezastal, ale později ženě odpustí a dokonce se s ní spřátelí. Lupe jí popíše průběh jejich nevydařeného a nešťastného manželství a mnoho záletů, které musela strpět. Brzy přichází i první nevěra, kterou musí přenést přes srdce Frida. Diego dostane nabídku na práci v New Yorku a tak pár brzy odjede dobývat Ameriku. Frida není z mocných Spojených států nadšená, Diegovi život v New Yorku vyhovuje, pochopitelně i všechny neřesti, které s sebou život mezi bohatou smetánkou přináší. Brzy Frida přichází s velkou novinkou, je těhotná. Touží po miminku, Diego zprvu nesouhlasí, ale nakonec se rozhodne, že svou lásku podpoří. Frida ale bohužel potratí, osud jí tedy přináší další tvrdou ránu. Po návratu z nemocnice přijde nepříjemná zpráva z Mexika. Fridina matka je na smrt nemocná. Frida se tedy vydá zpět domů, kde najde kromě umírající matky i sestru Cristinu s monoklem, který jí udělal její manžel předtím, než od něj na dobro odešla. Diego řeší v New Yorku velký problém. Jeho politická angažovanost se stává pro jeho zaměstnavatele nepřekonatelným problémem, a když Rivera odmítne předělat své dílo proti svému přesvědčení, dostává výpověď. Frida se chce vrátit domů, Diego ne. Nakonec se pár vrací do Mexika, Diego je ovšem nešťastný a nespokojený se svou prací. Frida nabídne Cristině práci v Diegově ateliéru. Nepřinese to bohužel nic dobrého, Diego její sestru svede. Frida se od Diega odstěhuje, utápí se v alkoholu, velmi se trápí a nedokáže mu odpustit. Přesto se rozhodne mu pomoci, když jí požádá, aby v otcově domě ubytovala bolševického revolucionáře Trockého, který byl Stalinem vyhnán ze země a hrozí mu smrt... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (385)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Tento koprodukční film začal být od začátku docela zajímavý. Naprosto brilantně zachytil dobovou revoluční atmosféru a z krásné Salmy Hájkové udělal, díky té ochranné palisádě nad očima, místo Fridy frigidu. Laškování s tím donchuánem Molínou dalo na frak mé již tak roztěkané pozornosti, která se uchytila teprve až s příchodem Lva Davidoviče Trockého. Tak se nám to tam zašmoulilo, že jsem byl nakonec rád, že občas došlo i na ty její obrazy, to mlno jejího výtvarna. PS: Ještěže si to ta Salma Hájková v jiných filmech vytrhává, fakt... ()

tron 

všechny recenze uživatele

Skvelý Alfred Molina ako žoviálny Diego Rivera to vystihol za nás: tento film je rovnaký, ako bola Frida Kahlo, krehký a silný zároveň. Zviera, zatlačené do kúta, ktoré vás pred smrťou ešte aspoň poriadne uhryzne. Problém tohto takmer strhujúceho životopisu je len v tom, že 1.57 vysoká Mexičanka Salma Hayeková si ním, ako herečka a producentka, splnila celoživotný sen a je smutnou pravdou, že v nasledujúcich rokoch hrala v takých filmoch, ako sú VTEDY V MEXIKU a PO ZÁPADE SLNKA. Je to krutý svet, čo poviete? Na FRIDU však nieže môže, ale MUSÍ byť hrdá, pretože lepšie sa to nakrútiť nedalo. Inak áno, lepšie nie. Je to samozrejme vždy troška smutné, keď vidíte takého mladého herca, ako má životnú rolu za sebou pred štyridsiatkou, ale prečo smútiť, Frida Kahlo na to nebola. Hayeková a režisérka Taymorová (TITUS) idú na plné obrátky a herci v podporných rolách nemajú chybu (Norton, Rush, Banderas). FRIDA je po vizuálnej stránke úchvatná, v niektorých záberoch som takmer nemohol uveriť, že je to film a nie maľba. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Smyslná, roztomilá i tragická, taková je Salma Hayek rozdávající se ve své životní roli, díky které budu mít tuto herečku dlouho v úctě. Pryč je nálepka "holky od Rodrigueze", tady Salma rozehrála neskutečný koncert, ke kterému jí vydatně dopomáhá Alfred Molina, který uchvacuje každým svým okamžikem, kdy se na plátně objeví. Přestože se jedná o čistě životopisný film, našlo se místo i pro pár nápaditých vizuálních vychytávek, z nichž nejvíc vyčnívá návštěva New Yorku. Těsně po skončení jsem téměř bezmezně nadšený a obdivuju Salmu za to, že si tenhle svůj sen splnila. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Frida Nová adaptace životopisu známé mexické malířky Fridy Kahlo, tentokrát v americké produkci. A koho bychom obsadili do hlavní role, kdopak má takové ty mexické rysy? No jasně, Salmu Hayek! Osudy Fridy Kahlo natočil již v roce 1984 ve španělské produkci režisér Paul Leduc s Ofelií Medinou v hlavní roli. Pro zobrazení zvolil velmi zajímavý přístup, kdy její surrealistické obrazy podal sám v surrealistickém ztvárnění. Režisérka nové filmové verze jejího životopisu, Julie Taylor, se pokusila o podobný kousek. Bohužel více popustila uzdu své fantazii, než že by vycházela z daných možností. Tato v podstatě love story nám představuje Fridu jako dospívající dívku - v sukni a blůze katolické školačky, ale již v té době sexuálně aktivní. A při vzniku rodinného portrétu už nám bude jasno, že bude chtít vyzkoušet všechny možnosti včetně lesbické lásky. Pak však dojde k vážné dopravní nehodě v Mexico City, kterou Taylorová pojala efektně ve zpomaleném pohybu rozbitého skla a kovu, a Frida stráví určitý čas v komatu a poté v rekonvalescenci. Připoutaná na lůžko začíná malovat a svůj bohatý vnitřní život přenáší právě do obrazů. Fridiny obrazy se zalíbí muralistovi a skrytému fanouškovi komunismu Riverovi, který se do Fridy zamiluje - a ona do něho. Oba, vědomí si svých sexuálních, řekněme odchylek, uzavřou dohodu o vzájemné toleranci. Julie Taylorová zůstává věrná svému "uměleckému" pohledu na život, a to ať jde o efektnmí zpracování Lvího krále pro Broadway či film Titus Andronikus, jenž měl takový "úspěch", že se i u nás distribuoval rovnou jen na videu a DVD. Ostatně se stačí podívat na závěrečné titulky, v čem se Taylorová vyřádila: loutky kostlivců, jež tančí kolem Fridy v komatu a symbolizující Den mrtvých, výlet do New Yorku je prezentován jako knížka s animovanými pohledy a fotografiemi, podpis Fridy ožije a hýbe se atd. Přitom mnohé skutečné Fridiny výstřelky se ve filmu neobjeví. Sice stále máme před sebou jen jedno její obočí, ale Fridin pověstný knír se ve filmu objeví snad jen náhodou. Obdobně je tomu s jejími malbami, jež režisérka za pomoci moderní techniky zesvětlila a tak nějak lidsky proteplila. Rovněž nečekejte, že se z filmu dozvíte něco o Fridině skutečném životě. Kromě nehody a faktu malování jde už jen o historku plnou klišé, jak se potkali dva výrazní a řekněme nenormální umělci, a jak přes všechnu vášeň, sex a touhu spolu nedokázali žít. A mezitím malovali obrazy. Pravda, na nahou Salmu Hayek se muži dívá poměrně hezky, ale stejně tak mohla tuto roli vzít Penelope Cruz nebo J. Lo a výsledek by byl stejný. Protože nějaké větší psychologické projevy nedokáží zahrát ani jedna. Pokud zrovna nemrknete, zahlédnete v malinkatých rolích (cameo) další slavné herce - Antonio Banderase, Ashley Judd, Edwarda Nortona či Geoffreyho Rushe jako ruského disidenta Lva Trockého! Rovněž se nedá říct, že by film nebyl vizuálně nabitý, to zase ano. Ale za prvé tak nějak mimo mísu, tedy mimo Fridin surrealismus, a za druhé poněkud zmateně a neurovnaně. Pokud byste se chtěli dozvědět něco o skutečné Fridě Kahlo, otevřete raději encyklopedii malířů. Pokud chcete vidět obrazový mišmaš, prolnutý odvážnými nahými scénami Salmy Hayek, šup šup do kina. () (méně) (více)

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem víc. Dokumenty o Frídě jsou nadupaný jejím akčním životem a dílem a tenhle film je proti nim průměrný. Navíc mi vadí i pro mě už hodně okoukaní herci, znám je z jiných filmů, takže mi pak vadí, když hrají někoho, koho z dokumentů a náhle se mám koukat na herce, co předstírají skutečné postavy? I to bych opomenul, kdyby děj měl grády, a to tedy nemá. Co mám na tom filmu obdivovat? Těžko to hledám. Snad jen, že to může vyvolat zájem o život pozoruhodné a reálné Frídy. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (15)

  • Alfred Molina pro roli Diega Rivery přibral 50 liber (asi 23 kilogramů). (PußyMagnet)
  • Edward Norton částečně upravil scénář. (PußyMagnet)
  • Madonna, která obdivuje Fridu a vlastní některé její práce, si chtěla zahrát hlavní roli. (PußyMagnet)

Související novinky

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Není Kravitz jako Hendrix

Není Kravitz jako Hendrix

01.04.2006

Se životopisnými snímky se poslední dobou roztrhl přímo obrův pytel. Kinohity Frida, Walk the Line, Capote, Ray a starší neméně úspěšné Doors, Elvis Presley nebo Great Balls of Fire! se prostě musely… (více)

Reklama

Reklama