poster

Pohrdání

  • Itálie

    Il disprezzo

  • Francie

    Le Mépris

    (Francie)
  • slovenský

    Pohŕdanie

  • anglický

    Contempt

Drama

Francie / Itálie, 1963, 103 min

Režie:

Jean-Luc Godard

Předloha:

Alberto Moravia (kniha)

Scénář:

Jean-Luc Godard

Kamera:

Raoul Coutard
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • anderson
    *****

    Milujem každú sekundu tohto Filmu ... (16.6.2010)(16.6.2010)

  • NinadeL
    **

    Fritz Lang měl pravdu, širokoúhlý filmy jsou dobrý jenom pro snímání hadů a pohřbů. Ale ten jeho barevnej western se taky nijak extra nevyved... BB na vás, co se chcete utopit s novou vlnou!(21.2.2009)

  • Radko
    ****

    Vzťah rozpadajúci sa ľahostajnosťou muža k žene, úzkostlivo sa od úvodnej scény obávajúcej o to, či ju muž skutočne ľúbi. Jeho apatický postoj k tomu, s kým a kam ide, v nej čosi nenapraviteľne zlomí a z vrúcne milujúcej ženy sa stáva ľahostajne pohŕdavou ľadovou kráskou. Manžel nepochopí jej zmenené správanie, pričom jeho predchádzajúce konanie mu pripadá úplne normálne. Napriek naliehaniu sa nedočká od polovičky vysvetlenia, odcudzenie sa prehlbuje. Vzťahový motív je zároveň zaujímavou paralelou k Odyseovmu putovaniu, o ktorom nakrúca film zaslúžilý režisér, vysporiadavajúci sa s vrtochmi producentských požiadaviek (režisér Friz Lang hrajúci samého seba). Film ponúka netradičné pohľady, prestrihy, vnútorné monológy, citáty z literatúry i filmu a okrem záberov z filmových ateliérov i polozariadeného bytu (=nedobudované partnerstvo) venuje pomerne veľa času pohľadom na Bardotovej riťku (markíz De Sade by mal s jeho fixáciou na zadok radosť). Godard je napriek prítomnosti jeho typických prísad divácky pomerne prijateľný, mňa osobitne potešilo jeho vyporiadanie sa s fenoménom filmový producent, až pričasto vystupujúcim ako nutné zlo pri výrobe filmu.(1.1.2007)

  • Gimp
    *****

    Obžerství smyslů a hyperutrpení duše. Občas i kdybyste se snažili k posrání moc, je to akorát k tomu hovnu.(29.9.2008)

  • Vančura

    Nesnesitelný film, který jsem po dvaceti minutách vypnul, s tím, že ho prostě nedokážu zhlédnout do konce, ani kdybych sebevíc chtěl. Proto ani nehodnotím. Je to jistě škoda, protože film zaujme třeba krásnou hudbou, hereckou přítomností bardotky v dobách její největší slávy, nebo dlouhou sekvencí natočenou v slavné vile Casa Malaparte. Co ale na tom, když je to celé zpracováno do filmového tvaru, který mě nekonečně odpuzuje. POHRDÁNÍ mě zoufale míjí a totéž bych mohl říci i o Godardově debutu U KONCE S DECHEM - vše nasvědčuje tomu, že ani další filmy toho chlapíka asi můj cup of tea nebudou.(24.8.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace