Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mississippi, třicátá léta. Tři trestanci Everett Ulysses McGill (George Clooney), Pete (John Turturro) a Delmar (Tim Blake Nelson), vzájemně spoutáni, zdrhají z lapáku krajinou v naději na nalezení pokladu o výši 1 200 000 dolarů. Na cestě potkávají bluesmana Tommy Johnsona (Chris Thomas King), který se k nim připojí a společně u místního hudebního vydavatele nahrají písničku, která se stane přes noc hitem jihu. Jenomže získat poklad a ve zdraví přežít extempore s Ku-Klux-Klanem a nesmlouvavé policejní pronásledovatele nebude zrovna hračka... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (560)

Lima 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých nejoblíbenějšch filmů od bratří Coenů. Atmosféra Ameriky 30.let z něj jen čiší, čemuž napomáhá i soudobá hudba. Scenáristická variace na Homérovu Odyseu je zajímavá a vtipná. Herci jsou výborní, hlavně pak Clooney se svojí pomádou na vlasy. Nesmírně pohodový film, který mi vždycky zvedne náladu. ()

LaciLC 

všechny recenze uživatele

K najlepším kúskom bratov Coenovcov má Braček, kde si? ďaleko, ale aj tak sa jedná o pozoruhodnú a výbornú záležitosť. Vždy ma fascinovalo, že každý film, ktorí Coenovci natočia sa za čas stane kultovým a ako je možné, že po toľkých úspešných filmoch ešte majú v zásobe kopu originálnych nápadov. Tento z roku 2000 je zase ich typickou komédiou, opäť nechýba čierny humor, tentokrát sa im na jednotku podarila aj atmosféra, herci boli výborní, scenár sa mi takisto páčil. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Sysla?“ Díky nenucenosti, s jakou Coenovi zasazují trojici pologramotných blbečků do rámce prapředka všech příběhů o návratu, bych neměl problém uvěřit, že Homér byl slepý černoch, který v čase hospodářské krize na drezíně drandil americkým jihem. Sebe-vědomé těžení z faktu, že většina hollywoodských narativů stojí na oddyseovském půdorysu, je odvážné, ale samo ještě kvalitní film nezajišťuje. V jednotlivostech zábavná, v detailech výstižná reminiscence starých časů, starých filmů a hodně starých mýtů po celou dobu marně hledá rytmus, tón i téma vyprávění. Trio hrdinů, kteří ztratili kontrolu nad vlastními příběhy (zato zjistili, že mohou měnit příběhy druhých), navenek každou chvíli míří jiným směrem, a zřejmě bychom jejich konání také měli průběžně posuzovat s rozličnou vážností (od Jsem uprchlý galejník přes Bonnie a Clydea ke Three Stooges). Jak je ale lze brát vážně, když nejprozíravější z nich, na němž komplet stojí nepatřičně nasládlý poslední akt, má jasno nanejvýš v tom, kterou pomádu si chce napatlat do vlasů? Konzistentní je Bratříčku, kde jsi? nakonec pouze svým „vyšisovaným“ vizuálem (Deakinsova kamera je vůbec parádní) a ohledáváním kořenů americké pop-music, což z něj dvakrát žhavého kandidáta k opakovanému sledování nedělá. 75% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Jordan, classic ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak trochu si gratuluji sám sobě, že jsem tohle dokázal odsledovat až do konce. Poté, co jsem již po půlhodině zjistil, že se mi úplně nedostává slov nad právě viděným a během zběsilých akcí s autem a samopaly nejdříve v bankách a posléze na silnici poblíž stáda kráv jsem se začal zamýšlet nad duševním zdravím obecně uznávaných tvůrců, to nějakou dobu vypadalo, že letos poprvé sáhnu po úplně nejnižším možném hodnocení. Když jsem se ale přemohl, dal si uprostřed filmu malou pauzu a pak s pokud možno co největší pozornosti sledoval Bratříčka dál, musel jsem uznat, že má dost zdařilých a originálních nápadů, dokonce jsem se nakonec i vícekrát zasmál. Já teď nevím, jestli je chyba i ve mě, že jsem nebyl správně na tenhle šíleně absurdní humor z novodobé britské tvorby naladěn, nebo se to bratříčkům Coenům prostě občas ve jménu pokusu o nekonvenční komedii natolik vymklo z rukou, ale asi od momentu se zmizením Peteho a příhodou se žábou se mi docela podařilo přistoupit na tu nevšední absurdní poetiku i schválně přehnané výkony ústředních komiků v jejich bláznivých postavách – jenže problém i tak neskončil. Protože vždycky, když už jsem měl pocit, že jsem tu přišel bratříčkům a jejich Bratříčkovi na chuť, po příznivé chvilce se pravidelně vrátila chvilka, kdy se moje dojmy náhle propadly zpátky do trapnosti nebo v lepším případě totálného míjení. Zčásti moje hodnocení zachraňuje country hudba spolu s meziválečnou stylizací, ale jinak tvorba Coenových asi vážně nebude úplně pro mě. [40%] ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Takmer nepríčetne hravý coenovský snímok. Hudobná kriminálka s tragikomickou zápletkou v podaní (jemný spoiler) troch bielych utečencov, ktorí sa vydávajú za černošské hudobné zoskupenie a hľadajú neexistujúci poklad, popri tom vykrádajú banky, zapletú sa do zhromaždenia ku-klux-klanu a pomôžu guvernérovi znovu vyhrať prebiehajúce voľby. Krásne natočený zmätok, obrovská dávka, nadsádzky a čierneho humoru, pestrej rytmickej americkej hudby, citlivej réžie a skvelej porcie herectva najmä z Clooneyho strany. 90%. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (27)

  • Nejznámější píseň „I Am a Man of Constant Sorrow“ byla poprvé vydána v roce 1913 nevidomým Richardem Burnettem. Později ji nazpíval mezi jinými také Bob Dylan, Jerry Garcia nebo The Stanley Brothers. (Tygrys)
  • Prostredné meno postavy Everett Ulysses McGill (George Clooney) je latinské meno pre Odyssea. (Gor'seye)

Související novinky

Clooney natočí scénář od Coenů

Clooney natočí scénář od Coenů

26.10.2015

Spolupráce bratrů Coenových a George Clooneyho zatím čítá Bratříčku, kde jsi?, Nesnesitelnou krutost a Po přečtení spalte. Už brzy uvidíme jejich čtvrtý společný film, retro komedii Ave, Caesar!, tím… (více)

Clooney & Coen Brothers

Clooney & Coen Brothers

25.11.2005

Herec George Clooney už má za sebou dvě úspěšné práce se scénáristicko režijně producentským duem Ethanem a Joelem Coenovými, kterými byli filmy Bratříčku, kde jsi? a Nesnesitelná krutost. Nyní se… (více)

Reklama

Reklama