Režie:
Martin ŠulíkKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Vladimír GodárHrají:
Oldřich Navrátil, Ivan Martinka, Ľuboš Kostelný, Igor Bareš, Anna Cónová, Petra Špalková, Anna Šišková, Lucie Žáčková, Martin Jůza, Csongor Kassai (více)Obsahy(1)
Príbeh o štyroch robotníkoch, ktorí sa jedného dňa ocitnú bez práce. Keďže je pod ich úroveň zaevidovať sa na úrade práce a tobôž prejsť nejakou rekvalifikáciou, rozhodnú sa situáciu riešiť po svojom a založia si vlastnú firmu. Za posledné peniaze si odkúpia nákladné auto a vrhnú sa do podnikania. Nič však nie je také jednoduché ako sa zdá byť, nie len v podnikaní, ale ani s milujúcimi, hašterivými, smutnými manželkami a nepodarenými deťmi. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (141)
Síce rovnako o ničom ako väčšina súčasnej československej tvorby, no aspoň prekvapivo príjemné, svieže, s kúskom vážnej drámy, skvelého humoru i dynamickej akcie. Veľmi dobrý scenár, réžia, obsadenie i samotní herci (s výnimkou Ivana Martinku, ktorý je zmätenejší než jeho komplikovaná postava). ()
Jo, jo veruze som nasiel suzvuk s vystudovanymi filmovymi teoretikmi - elitarmi. Najprv som si urobil na lofasovi pred projekciou 3 uzly abych nechodil chcat a aby som konecne pochopil, preco to kurva tie vystudovane filmove teoretiky tak brutalne nadhodnocuju. A jo, no jasne, v 22. minute som vo filme objavil integralnu absenciu profundalnych filozofickych paradigmat a v 55. minute sa mi vo filme zjavila aj frustna interpretacia behavioralnych predispozicii singularnych charakterov. A vo filme som objavil aj take zakodovane odkazy a skryte inotaje, o ktorych nemaju najmensieho tusenia nielen reziser, ale ani herci 10 % ()
Nepříliš optimistická tragikomedie z nepříliš optimistické současnosti, zdobená kvalitními hereckými výkony (dostal mě obzvlášť Igor Bareš). Zasazení pestré mozaiky charakterů do "děvuchy věrné" bylo výborným tahem, viz taxikářovo vyprávění ze života. Atmosféra jako z Nohavicových písniček, solidních 80% ()
Hezké pokoukáníčko a další přesvědčivý důkaz o tom, jak čeští tvůrci dokáží točit filmy o životech lidí. Hezký příběh, který pro mě až zbytečně vnucoval téma sexu do příběhu, v kterém by se bez něj dalo určitě žít. Bohužel, čím dál častěji je sex vnucené téma v příběhu, děj neposouvá dopředu a jen potěší malou partičku spoluobčanů, kteří když to nemají dom tak aspon v kině :). Jako klidný sobotní film je to dobré, ale jinak si myslím, že jde o film ke kterému se nevrátíte a nepřítáhne si vás k sobě svým kouzlem jako např. moji milovaná Samotáři.Proto nakonec volím ze 4* průměrné 3. ()
Drama reflektující sociální témata v "razovitem" regionu. Jistě dobrej nápad. Ovšem přišlo mi to tak napůl cesty. Herecký výkony tak ve stylu polojasno - herecká slunce, např. mistr Bareš, zahalují mraky ( např. mě zcela nesympatický p. Martinka ). Osobně bych podusil hrdiny víc v tý "socdramatický" rovině a nesnažil se pořád o to odlehčování. Ovšem za shlédnutí to určitě stojí. ()
Galerie (18)
Photo © Slovenský filmový ústav
Zajímavosti (10)
- Během Karlovy (Oldřich Navrátil) návštěvy u manželky (Anna Cónová) v nemocnici se v malé roli zdravotní sestry objevila režisérka Alice Nellis. (Haller)
- Název filmu údajně odkazuje na stejnojmenný textu z roku 1623 od utopistického filozofa Tommase Campanelliho. Ten byl za hlásání empirické filozofie přírody vězněn po 27 let a ve svém nejslavnějším díle „Slunečný stát“ popisuje vizi sociálně spravedlivého státu. (imro)
- Snímek měl premiéru 19.4. 2005 v Ostravě a o den později v Bratislavě. V žebříčku návštěvnosti v České republice debutoval na 10. místě. Po dvou týdnech promítání měl na kontě 7 123 diváků. (imro)
Reklama