Režie:
Julius ŠevčíkKamera:
Kasimir LehtoHudba:
Filip MíšekHrají:
Lenka Krobotová, Filip Čapka, Anna Polívková, Václav Jiráček, Miroslav Krobot, Jitka Čvančarová, Kostas Zerdaloglu, Jan Révai, Michal Zelenka, Marko Igonda (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Je prvního dubna a Sylvie se dopouští osudové chyby. Opuštěná a sklíčená se vydává do ulic velkoměsta vybojovat si svou lásku zpět. Překonává jednu překážku za druhou a doufá, že svůj vztah zachrání. Netuší, že se řítí k fatální kolizi. Tenhle den, by raději začala znovu. Celovečerní absolventský film Restart vznikl v koprodukci mladé pražské společnosti Axman Production, FAMU a finské Univerzity umění a designu v Helsinkách. Restart vypráví o jednom dni v životě mladé Sylvie (Lenka Krobotová). O dni, ve kterém se její život rozpadne jako domek z karet. O dni, který by raději začala znova.
Moderní a originální vizuální styl filmu Restart je výsledkem spolupráce českého režiséra Julia Ševčíka a finského kameramana Kasimira Lehta. Subjektivně pojaté vyprávění nabízí pohled na okolní svět Sylvinýma očima. Expresivní obrazy vtahují diváka hluboko do nitra hlavní hrdinky.
Restart je osobité, experimentální drama ze současnosti. Česko-finský štáb natáčel film v průběhu roku 2004 na lokacích po celé Praze: v klubech Radost FX a Roxy, v reálných bytech a fast-foodech, v nákladných dekoracích, které postavil architekt Henrich Boráros. Post-produkční práce včetně střihu, zvukového designu a realizace speciálních efektů probíhala ve Finsku. Film byl natočen na formát Super 16mm a následné zvětšen na promítací formát 35mm (1:1,85). Soundtrack filmu obsahuje skladby od The Nihilists a housové tracky Ecsona Waldese. Původní hudbu k filmu vytvořila kapela Khoiba. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
Jeden telefonát z klubu na číslo vašeho přítele a po příchodu domů pozdě v noci zjistíte, že je celý váš byt pomalovaný slovy "sbohem". Rozchod se vší parádou. Pokud se pozorně díváte na nějaký českém filmu a přesto neuvidíte ani jeden sovětský tank, který přijíždí okupovat naši stověžatou matičku, jde na naše poměry o moderní film. Pokud si v průběhu filmu nevšimnete ani nejdné narážky na vpád spojeneckých vojsk v roce 1968, jde o supermoderní film. Restart je podle všeho supermoderní film. Scénář mi nepřišel nijak zvláště nedůmyslný, ale to je možná jen proto, že nemám dost nakoukáno. I některé scénaristické drobnosti, které jsem zatím jinde neviděl mě zaujaly (např. znásilnění). Vzhledem k tomu, že jsem neviděl např. Lolu jde také o jedno z mála děl, kde je hlavní hrdinkou žena (napadá mě jen Persepolis a Jana Eyrová) a tato hlavní postava je navíc vcelku pozoruhodná. Nejde totiž o klasického hrdinu (je velmi na místě aby ne-klasický hrdina byl hrdinka:)), která vám má být sympatická. Běžně bývá hlavním hrdinou člověk, kterej semtam zlikviduje pár lidí, ale vždycky je to "sympaťák", takže je divákovi to co dělá šumafuk. Sylva je hrdinka, se kterou se člověk ztotožňuje jinak než na základě sympatií a toto ztotožnění samo vyžaduje od diváku jistou vnitřní pokoru. Tolik je asi třeba říct ke komentářům jako "chtěl jsem ji cely film nafackovat" atd. K vizuální stránce asi není třeba se vyjadřovat, je to fantazie, obrovský příslib do budoucna. Julius Ševčík je první český režisér, se kterým doopravdy sympatizuju a na jehož další práce se doopravdy těším. Rozhodně je to autor, jehož tým si zaslouží dostat do rukou peníze na pořádnou produkci. První film - filtry a Khoiba, druhý film filtry a Muchow. 30.12.2008 ()
Po SAMOTÁŘÍCH asi to nejlepší, co jsem u nás po revoluci viděl. Silný a depresivní jako svině zároveň. Julius Ševčík se vytasil s moderní vizuální formou vyprávění inspirovanou jednak Tykwerovou LOLOU a především Tony Scottem. Rána do hlavy, která ve vás bude ještě dlouho rezonovat, protože reálně zachycuje typicky české rozvrácené vztahy plné her, bez kterých jako by se česká povaha neobešla. ()
Hodně kontroverzní film, který je originálně natočený a střižený jak pod smrtelnou dávkou Stilnoxu (hypnotika, kterými se předávkoval Heath Ledger). V první půli mi přímo silně lezl na nervy a hlavně hlavní hrdinka. Teprve ve druhé půlce jsem zjistil, že mne i docela triviálním příběhem režisér Ševčík dokonale strhnul. Lenka Krobotová velmi zdařile zahrála rozmazlenou ženskou potvoru, které jsem to sežral i s navijákem. Prvotní emoce z příběhu mne tlačily k hodnocení spíš kolem 3 bodů, až pak jsem si uvědomil, že to byl záměr. Přistupuji na hru, ale bod do plného hodnocení si ještě nechávám do rezervy. ()
Vyloženě sugestivně natočený film, spousta vizuální nádhery, střih a kamera/světlo/barvy boží, všechno vnímá člověk se Sylvou, jejíž příběh mi přijde absolutně přesný - když už se to sere, tak pořádně. Chvíli trvá, než si člověk zvykne na poněkud stylizované herecké výkony, ale druhá půlka už absolutně zaujme. Spíš než cokoliv jinýho mi film připadá jako perfektní svědectví své doby před nějakejma těma deseti lety, kdy se chodilo v Praze do Roxy nebo do Radosti, holky měly barevný čočky, všichni nosili ty samý brejle proti slunci z vietnamský tržnice (raybany jakoby vůbec nebyly, mimochodem kam se poděly ty tržnice taky?), zároveň ze všech stran jede depresivně alternativní Khoiba v soundtracku..Zábavný ještě je, jak se v tomhle filmu ukážou později všichni známý lidi: Xindl X jako scenárista (co na tom teda tak vymejšlel nevim, nicméně pár trefnejch scének ze života tam je), Julius Ševčík jako začínající režisér, Krobotová a Krobot (hraje nasranýho souseda), zfetovaná Anička Polívková a drsná blbá blondýna Pazderková za barem. ()
Následky jednoho nepovedeného aprílového žertíku. Samotný nápad zpracovat průběh ve stylu snímku "Lola běží o život" není sice originální, ale mohl fungovat kdyby zde byl nějaký scénář. Restart je pouze slet nahodilých scén o ničem. Přesto díky krátké stopáži a solidnímu tempu nezačne nudit. Většinu slabších momentů zvládá utáhnout charismatická Lenka Krobotová v hlavní roli - škoda, že musí hrát tak nesympatickou postavu. Výsledek je technicky i formou precizní, o tom není sebemenšího sporu. Ovšem tvůrci jsou příslibem do budoucna a dostanou-li někdy ke zpracování i solidní scénář, tak se máme na co se těšit. Pokus o restart českého filmu je prostě více sympatický svou snahou spíše než kvalitou. ()
Galerie (14)
Photo © 2005 Axman Production, FAMU, UIAH
Zajímavosti (3)
- Součástí filmového soundtracku jsou největší hity skupiny Khoiba, která v době premiéry dosáhla vrcholu: tracky That Reason, B Electric B, Facilities, 202, Pathetic a The Deepest Nightmare. (NinadeL)
- Autorem námětu a spoluautorem scénáře filmu Restart (spolu s režisérem Juliem Ševčíkem) je Ondřej Ládek, filmový a televizní scénárista a český písničkář, který vystupuje pod uměleckým jménem Xindl X. (suicide)
- Khoiba se ve složení Filip Míšek, Ema Brabcová a Petr Šámal objevila i ve filmovém videoklipu Pathetic (2005). (NinadeL)
Reklama