Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Je prvního dubna a Sylvie se dopouští osudové chyby. Opuštěná a sklíčená se vydává do ulic velkoměsta vybojovat si svou lásku zpět. Překonává jednu překážku za druhou a doufá, že svůj vztah zachrání. Netuší, že se řítí k fatální kolizi. Tenhle den, by raději začala znovu. Celovečerní absolventský film Restart vznikl v koprodukci mladé pražské společnosti Axman Production, FAMU a finské Univerzity umění a designu v Helsinkách. Restart vypráví o jednom dni v životě mladé Sylvie (Lenka Krobotová). O dni, ve kterém se její život rozpadne jako domek z karet. O dni, který by raději začala znova.

Moderní a originální vizuální styl filmu Restart je výsledkem spolupráce českého režiséra Julia Ševčíka a finského kameramana Kasimira Lehta. Subjektivně pojaté vyprávění nabízí pohled na okolní svět Sylvinýma očima. Expresivní obrazy vtahují diváka hluboko do nitra hlavní hrdinky.

Restart je osobité, experimentální drama ze současnosti. Česko-finský štáb natáčel film v průběhu roku 2004 na lokacích po celé Praze: v klubech Radost FX a Roxy, v reálných bytech a fast-foodech, v nákladných dekoracích, které postavil architekt Henrich Boráros. Post-produkční práce včetně střihu, zvukového designu a realizace speciálních efektů probíhala ve Finsku. Film byl natočen na formát Super 16mm a následné zvětšen na promítací formát 35mm (1:1,85). Soundtrack filmu obsahuje skladby od The Nihilists a housové tracky Ecsona Waldese. Původní hudbu k filmu vytvořila kapela Khoiba. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

choze 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem tak nejásal při závěrečných titulcích jako u RESTARTU. Celý uplynulý rok jsem český film ignoroval, protože mi nenabídl nic nového jen samé další hořké a černohumorné komedie, ze kterých už se mi dělá šoufl. Pouze RESTART se tvářil originelně a jako něco, co má nějaký nápad. Na poměry českého filmu to originální snímek jistě je, ale bohužel je to ten druh originality, kvůli kterému doceníme zaběhaná klišé a stereotypy. Narozdíl od Tykwerovy LOLY se kterou má společnou jak premisu o hrdince bojující v časovém presu s osudem, tak důraz na agresívní vizuál a vypravěčské tempo, je RESTART chaotický, nudný, beze smyslu pro humor a vizuální řešení jsou poněkud okoukaná. Scénář je vetchý, místy zmatečný a nepochopitelný, většinou ale dost průhledný a předvídatelný, vizuál mě ničím nezaujal, naopak mě neustálé opakování téhož velmi brzy začalo nudit a nezanedbatelné mínus je i to, že hlavní hrdinka je narozdíl od LOLY neskutečná kráva. Ale i když odhlédnu od tohoto srovnávání, pořád mi vychází jen necelá hodina a půl hezkých, ale nijak výrazněji zajímavých obrázků navěšených na slabý příběh. Časosběry a zlatý filtr jsou fajn věci, ale postavit na nich celovečerák? I když ten souboj bratrů v ateliéru byl docela slušnej drasťák. Tak jo, jednu hvězdičku za něj a můj příjemně nepříjemný pocit z toho, jak snadno se může láska změnit v nenávist. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Po novém zhlédnutí po letech ubírám jednu hvězdu dolů, ten film beznadějně zastaral a působí na mě dojmem filmařsky bezvýznamného experimentu, na nějž se dávno zapomnělo. Stupidní dialogy (korunu tomu nasadila Polívková v samotném závěru s tím jejím "Pařííííme"), prostinký příběh (honba za nápravou jednoho nepodařeného aprílového vtípku je na celovečerní film přece jen trochu málo), příšerné obsazení mužských rolí (všichni do jednoho mi přišli opravdu strašní), vše nasnímáno vystajlovanou kamerou (forma přebíjí obsah) v provařených pražských klubech a pražské MHD, kterou se zpovykaná hlavní hrdinka přemísťuje z místa na místo, zmítaná fantazijními vizemi a sužujícími výčitkami, aby to celé v závěru nakonec stejně vyznělo tak nějak do prázdna. Celý ten film na mě působí jako neživotný pokus natočit v českých podmínkách druhou Lolu běžící o život, která je pozoruhodně prosta jakékoli generační výpovědi, o níž se snad (?) tvůrci pokoušeli. Při sledování téhle podívané jsem se nemohl ubránit intenzivnímu pocitu, že navzdory všem těm kecům, jimiž jsme se tehdy po vstupu do EU začali obelhávat, jsme stále zoufale patřili k východní Evropě. ()

Reklama

mustafa 

všechny recenze uživatele

Vizuálně naprosto poutavé a velmi krásné. Po formální stránce nemá Restart absolutně žádnou chybu. Kamera je originální a neustálé zpomalování záběrů či vhodného použití filtrů či časté střídání ruční a statické kamery činí tento snímek nezapomenutelným. Dalším nepochybným kladem je hudební doprovod v podání Khoiby či Escona Waldese, jejichž hudba skvěle doplňuje prostředí a dodává filmu hodně potemnělý ton. Pro mě je Restart opravdu hodně velkým a hodně milým překvapením. Očekával jsem zcela něco jiného a popravdě - méně kvalitního. Pokud mi něco vyloženě vadilo, pak to byla postava Anny Polívkové. Ztvárnění její postavy zavání až přehráváním a to na mě působilo až příliš výstředně a rušivě. Příběh je jednoduchý a přímočarý, ovšem takové miluji a scény "co kdyby" příběh alespoň trochu příběh okořenily. Podle mě je to nejlepší způsob, jak upoutat divákovu pozornost a donutit ho nad smysluplností celého příběhu přemýšlet. Alespoň u mě to tedy fungovalo perfektně.. ()

hot_spot 

všechny recenze uživatele

Jasně, vizuální stránka je cool až na půdu, ale... Je sice pěkný, že se občas objeví český film, který není hořkou komedií o tom jak je život na hovno, bohužel Restart je jednoduše blábol. Taková dějová prázdnota by nepůsobila rušivě při čtyřiceti minutách stopáže, tvůrci ale očividně za každou cenu chtějí překročit aspoň 80 minut, proto do filmu cpou hromady samoúčelných vizuálních vychytávek a nesmírně rušivě působí taky neustálé "alternativní děje", které si Sylvie vytváří ve své hlavě a v ději to dělá akorát guláš. Většina replik hlavní hrdinky působí šroubovaně a její chování někdy sahá za hranice zdravého rozumu. Julius Ševčík ale nemusí být nutně špatný režisér, na tomhle námětu by si vylámal zuby kdekdo. Kdyby zkusil černou komedii, možná by nás příjemně překvapil. ()

anniehall 

všechny recenze uživatele

Nezatížen předsudky ani komentáři zdejších uživatelů, usednul jsem před monitor a shlédnul RESTART. Ajajaj. Dokázal bych si představit příjemněji strávený večer. A začalo to tak slibně. Výtvarně stylizovaný úvod, časté používání filtrů, zpomalené záběry, časosběrné použití kamery, zajímavá hudba.... pravda, to všechno už jsme viděli u Tykwera, Aronofského a jiných, ale na českém filmovém políčku se to takhle pěkně ještě nikomu nepovedlo... Ale ten zbytek!!! Nazývat tu banální epizodu ze života jednoho přežvýkavce se čtyřmi žaludky příběhem je rouhání a vytvořit z tohoto upoceného chuchvalce vlasů, mýdla, slov a semene scénář - tak to už je skutečně na žalobu. Něco tak nudného, hloupého a zbytečného jsem dlouho neviděl. Je mi to líto - protože režisérský záměr, natočit moderní, vizuálně strhující film - se nemohl podařit díky naprosté ideové placatosti a upatlanosti scénáře. Budu se těšit , až se podobný realizační tým potká napříště s nějakým slibným scénáristou a slušnými herci. Ihned po shlédnutí jsem označil ikonku s filmem na mém počítači a zmáčknul DELETE. A potom ještě raději RESTART, aby se ten film nedej bože neobjevil v kompu znovu! ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Součástí filmového soundtracku jsou největší hity skupiny Khoiba, která v době premiéry dosáhla vrcholu: tracky That Reason, B Electric B, Facilities, 202Pathetic a The Deepest Nightmare. (NinadeL)
  • Autorem námětu a spoluautorem scénáře filmu Restart (spolu s režisérem Juliem Ševčíkem) je Ondřej Ládek, filmový a televizní scénárista a český písničkář, který vystupuje pod uměleckým jménem Xindl X. (suicide)

Související novinky

Jste Otrlý divák?

Jste Otrlý divák?

16.02.2006

Když nepočítáme sledování odpoledních telenovel, je jediný způsob, jako to zjistit: sebrat se a jít do pražského kina Aero na některé - a nebo rovnou na všechny - snímky uváděné v rámci přehlídky… (více)

Reklama

Reklama