Reklama

Reklama

V tajnosti

  • USA In Secret (více)
Trailer

Americké drama, inspirované skandálním románem Tereza Raquinová od spisovatele Emila Zoly, je příběhem o posedlosti láskou, která vyústí ve zločin a pomstu na společenském dně Paříže šedesátých let devatenáctého století. Tereza (Elizabeth Olsenová) je úchvatná mladá žena, která je nucena potlačovat svou sexualitu. Její panovačná teta, madam Raquinová (Jessica Langeová), ji vehnala do manželství bez lásky s neduživým bratrancem Kamilem (Tom Felton). Tereza tak musí trávit své dny skoro jako lazar. Přes den tvrdne za pultem malého obchůdku a po večerech sleduje paní domu, jak hraje se svými hosty domino. Vše se od základů změní, když Tereza pozná Laurenta (Oscar Isaac), Kamilova okouzlujícího přítele z dětství. Brzy si spolu začnou vzrušující, zakázanou milostnou aférku, která rozpoutá šokující sled tragických událostí, jež zasáhnou všechny zúčastněné. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

Khalesi 

všechny recenze uživatele

Zola je moj obľúbený, takže aj keď som čítala od neho pár lepších kúskov, než práve tento, film ma nesklamal. Páči sa mi, že nemá problém so stvárnením ľudskej špiny úplne bez obalu. V každom diele jeho postavy bojujú a podliehajú svojim démonom, skoro akoby sa snažil poprieť desať prikázaní tak, že strká všetkým pod nos tú priepasť medzi tým ako ich v skutočnosti absolútne máme na háku, pretože sme skazení a lenivý až strach. Každý má šancu sa v jeho hrdinoch nájsť. Som presvedčená, že tam nájdete aj sami seba. Čo sa týka samotného filmu, nebolo to najhoršie. Herci ucházajúci a slizoun patrične slizký. Chromá starena tak trochu klišé, ale čo už. Celková spokojnosť. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Waw! Prvá polovica síce nič moc, dokonca by som povedal že pod hranicou priemeru. Ale po tej osudovej plavbe na člne nabral film úplne iný rozmer, a veruže vynikajúci! A to už som sa začínal báť, že ten príbeh bude plný fádnosti a klišé. Napokon veľmi milé prekvapenie s dokonalou atmosférou opradenej pocitom viny a ľútosti. Aj keď v niektorých momentoch by nezaškodila trochu lepšia dramatizácia, no záverečný "piknik" to dokonalo vynahradil. Vďaka poslednej scéne pred titulkami môj celkový dojem razom vzrástol na finálne 4*. Kiežby nebola prvá polovica filmu taká nevýrazná, mohlo to byť ešte lepšie. Ale aj tak treba uznať, že vynikajúca gradácia až do poslednej minúty! Tak to má byť. ()

Reklama

maverick10 

všechny recenze uživatele

I kolonoskopie v gerontofilním spolku anonymních jedlíků je větší odvaz, než čumět na 100 minutovou pitoreskní starodobou skasku o dementním chování 8letých dospělých, bez tempa a na drama i bez výraznějších dramatických obrazových kompozic. Nadřžena Olsenka se po nedobrovolném zasnoubení se svým bratrancem nedočká pořádného pichu, a tak skočí na prvního kubánce na kterého narazí. Bratrance se zbaví a pak čumí jako děcko, když poprvé uvidí koncert Milky Citrus, jaké že to má následky. Kdyby jí popad za blánu a odtáhl ji na druhý konec světa, žili by se šrekem v bažině šťastně až do smrti všech diváků, co museli koukat na tuto nudnou lokálku jedoucí do horoucích pekel. ()

katasta 

všechny recenze uživatele

Dva lidi, kteří bez sebe nemůžou být, milují se a jsou schopni udělat vše proto, aby mohli být spolu. Jejich skutky jsou však tolik proti jejich duším, že se sami sobě zhnusí. Nedokáží pak spolu být, ačkoli už mohou. Ta psychologie kolem toho příběhu je vážně super... škoda jen, že se to Charliemu Strattonovi tak úplně nepodařilo přenést na diváka.... Nejlepší moment byl někdy v půlce a pak už se to jen tak nějak táhlo... Nevím jestli byl účel sympatizovat spíše z vedlejšími postavami :-D ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Za mého života se Émile Zola nikdy moc nečetl – ani já jsem ho (moc) nečetl. V rámci učení se řečí jsem začal číst Germinal a Lidskou bestii, ale Zolova francouzština je moc těžká. Snažil jsem se alespoň poslechnout si něco z rozhlasových čtení, ale ani zde se Zola (k mému překvapení) nevyskytuje. Zato pro film je žádoucím autorem a podněcovatelem už od jeho počátku; např. jeho Tereza Raquinová byla zpracována v nějaké podobě už 16 x (1915, 1916, 1928, 1950, 1953, 1956, 1961, 1964, 1965, 1966, 1971, 1972, 1979, 1980, 1985, 2013) a některá díla ještě víckrát. Nicméně je vidět, že Zolova obliba klesá (především u nás). U filmových adaptací nás nezajímá příběh, ten je dán knihou. Zajímavé je především, jak si s ní režisér a scénárista (zde jedna osoba – Charlie Stratton) poradili. A za sebe mohu říct, že velmi dobře. Nejde tu jen o houstnoucí vizuální atmosféru posloupnosti dvojité vášně a dvojité smrti: vášeň (láska) - smrt (vražda) - vášeň (výčitky) - smrt (sebevražda), ale také o výtečné dialogy, které samy o sobě (velmi jemně) předurčují další sled událostí. Možná pro "pravověrnou" adaptaci je rozhodující zobrazení Kamila, který by měl působit sympaticky. A takový zde je: milý, inteligentní, i když má problémy se zdravím a potencí (tedy žádné hrubé zjednodušení typu "manželství bez lásky s neduživým bratrancem" jak tvrdí HBO). Hlavní potíž je v tom, že Tereza trpí syndromem "v mládí jsem si dost neužila" (což lze v jejím případě jen sotva popřít) - a kde není (vlno)bití, přijde tsunami. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (8)

  • Natáčelo se od 9. května do 21. června 2012 v Bělehradu (Srbsko) a Budapešti (Maďarsko). (BMW12)
  • Trikovou supervizi i celou postprodukci kompletně zajistilo české studio UPP. (Minatory)

Reklama

Reklama