Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Diane Lane září v roli, za kterou byla nominována na Cenu Akademie, v erotickém thrilleru o vášni, jež je tak neovladatelná, že zničí vše, co se jí postaví do cesty. Edward a Connie Sumnerovi (Richard Gere a Diane Lane) mají na první pohled dokonalé manželství. Když ale náhodné setkání Connie s pohledným cizincem vyústí v sexem nabitý milostný vztah, touha se stává posedlostí a její důsledky jsou smrtelné. Film Nevěrná v režii Adriana Lynea (Osudová přitažlivost) nabízí strhující napětí, kterému vaše smysly neodolají. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (209)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Škoda, že A.L. tolik tlačil na pilu. Třeba hned úvodní >zásadní< scéna se seznámením milenců ve >vichřici< je zbytečná a až směšná, zvláště když pozornému diváku neujde, že kamera občas ujede kamsi opodál, kde zrovínka jen něžný vánek vál, že... °-/ . . . D.L. je v roli neukojené manželky a matky půvabná, ale místy zbytečně přehrává a škála jejích grimas v každém druhém výstupu (kde o nic nejde) je až otravná. Takže nakonec zbývá už jen zívnout nad mistra L. uměleckou >stylovostí< plnou žánrových klišátek a čekat na předvídatelný konec, který naštěstí přece jen zůstává otevřený a ve vší té mravokárnosti je třeba uznat, že milostné scény byly vskutku vkusně dekadentně decentní a působivé. Předpokládám, že mírně nevyrovnané, vyhořelé i hysterické >středostavoffské< paničky a nudící se >zelené vdovy< všeho bohatého euroatlantického světa postižené sexuální abstinencí si přišly na své a poučily se, jak na to i jak ne... ;-] . . . Dvě a půl hvězdičky tedy za nikterak objevné dílko žánru a z nutnosti nakonec přece jen zaokrouhleno nahoru, snad i za ten nejednoznačný konec a místy docela zajímavou práci kamery. Jinak film dopadl jako průměrná hw žánrová melánž a v tomhle případě tvůrce stylotvorného "9 a 1/2 týdne" je to d.m.s.n. tedy škoda... - - - - - (Viděno vícekráte z různých zdrojů, po repete 11.4.2011 na dvd s původní zvukovou stopou a formátem obrazu hodnocení 2418., komentář zde jako stošestnáctý - 12.4.2011) ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti tomu, když se film dělá na dvě půlky jako fotbal, ale nesmí jeden z poločasů připomínat hokej. Ričrd tady působil jako nedočkavej junior, co vtrhne v šedesátý minutě na hřiště, pokyny od trenéra hodí za hlavu a začne improvizovat po svým. Jediná klika, že po prvním poločase měl film docela slušnej náskok, jinak by to dopadlo asi hůř, než Pepincovou remízou. Mně se hlavně na konci děsně ulevilo; celou dobu mi to totiž bylo nějaký až moc povědomý, naštěstí se ale ukázalo, že jsem to kdysi už jednou jenom viděl. ()

Reklama

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Komentář k tomuto filmu pojmu jako obhajobu mého milovaného režiséra Adriana Lynea. Mám pocit, že je zde řada lidí proti němu zaujatá a dost mi to vadí. Přijde mi tedy, že hlavně mužská část uživatelů tady. Na to, že natočil dost málo filmů (škoda!), tak je tady většina jen kritizuje. Jděte se vycpat! Dokonce i v jeho biografii je napsáno cosi o kýčovitých motivech a o tom, že ve filmu 9 a 1/2 týdne hnal do hranic snesitelnosti i silné využívání protisvětla (mně se to líbilo, asi to je zrovna to, co mně mj. na jeho filmech přijde tak jedinečné - to světlo). Podle mě je Adrian Lyne jeden z mála mužů vůbec, který dokonale rozumí ženské duši a má neobyčejnou vnímavost k různorodosti lidských povah a dokáže vidět svět v rozmanitých podobách, i maličkosti díky němu získávají nový rozměr. Dokáže připodobnit stav věci ke stavu lidské duše. Jakoby se v jeho filmech svět kolem odrážel v chování lidí. Je neuvěřitelné, co všechno lze v jeho tvorbě najít a jak už tu někdo psal, je to skutečně výborný psycholog. Nechápu, jak někdo může napsat, že Nevěrná je plná klišé, kde? Jak natočit film o nevěře bez počátečního vzplanutí, průběhu vzplanutí a pak destruktivního konce? Jako komedii? To by to pak ale nebyl Adrian Lyne, který právě ve zpodobnění vyhrocených situací exceluje. A je snad jasné, že pokud je někdo v něčem opravdu dobrý, třeba právě v točení thrillerů s nádechem erotiky, a o tom není pochyb, tak v tom bude pokračovat. Díky bohu! A na závěr tady někdo chtěl osvětlit motivy postavy Connie, kterou ztvárnila Diane Lane (a ještě neuvěřitelně zprasil její jméno! Kdo je sakra Diana Lyne??). Tak já ti je osvětlím. Lidi dělají chyby. Nemůžou předvídat, co jim život přinese, a i kdyby se sebevíc snažili si svůj život do puntíku naplánovat a pak i svoje chování, nikdy se jim to nepodaří. Když tě nezradí mozek, zradí tě tvoje tělo, někdy i srdce. V tu chvíli mozek někam zmizí, aby se po čase vrátil a poslal tě zpátky na zem. Tak to někdy v životě chodí. Někdo se ubrání, někdo ne. Někdo to bere jako sport, jen jako zábavu a žádné výčitky se nikdy nedostaví. O těchto lidech ale tento film naštěstí není a těmto lidem ani já nerozumím. Své kouzlo má Nevěrná právě v tom, že si to ta ženská nenaplánovala, prostě se to stalo a ona se opět jako malá holka normálně zamilovala. To je snad všeobecně známé, že až po sexu se pak ženská totálně zblázní a ještě víc zamiluje a hrozně v tom lítá. A ještě víc v tom, pak už nešťastně, lítá do té doby spokojeně zadaná matka od rodiny. Netoužila po tom, přišlo to samo a nešlo to ovládnout. Každý přemýšlí o minulosti. Jaké to bylo, když byl mladší a všechny závazky a starosti byly jen hudbou budoucnosti. Někdo to vyřeší rovnou rozchodem, rozvodem, a pak po čase prožívá stejně to samé znovu, někdo zůstane jen ve světě vzpomínek. A někomu to přijde naproti, a pokud je on sám co k čemu a jeho vztah je taky co k čemu, tak se po čase dostaví tak silné výčitky, že to nelze dál skrývat. I když jaké tady bylo skrývání. Semlelo jí to natolik, že nebylo vůbec těžké uhodnout, že se něco změnilo. Její odtažitost, až fyzická nechuť ke kontaktu s manželem, to, že byla ve svém vlastním světě, neslyšela, neviděla, doma pokazila, co mohla. Nebyla to žádná zkušená záletnice. Její život se úplnou náhodou obrátil naprosto jiným směrem a ona se chvíli vezla a jí blízcí lidé kolem ní trpěli, než jí to konečně došlo. Přesně takhle má vypadat film o nevěře! () (méně) (více)

VanTom 

všechny recenze uživatele

Proč milovaná a spokojená manželka / matka propadá vášnivému románku s mladým svůdným Francouzem, se naštěstí tvůrci nesnaží osvětlit (stejnak to nelze), ovšem i z tohoto důvodu vyznívá jejich neumělý psychologický "rozklad" mělce, protože zkrátka nejde o nic extra výjimečného – než tedy románek skončí předurčenou katastrofou, v tomto případě thrillerově za vlasy přitaženou, vedoucí však k povedenému filmovému, nedoslovnému uzavření. Když už tedy chyběla hloubka, mohla ji nahradit aspoň prvoplánová erotika, atraktivní (a výborná) Diane Lane se k tomu nicméně nepropůjčila. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No, je fakt, že tak silné drama jsem dlouho nezažil. Richard Gere a Diane Lane sehráli opravdový herecký koncert (jo a v případě Diany mě její erotické scény nějak moc nebraly; ukázala se jako výborná herečka hrající rozpolcenou ženu, kterou zasáhla vášeň a ona neví, jak s tím naložit), jejich postavy byly po charakterové stránce perfektně vykresleny, dále tu byla smutná, ale moc krásná Kaczmarekova hudba, nenudící děj, jisté napětí (jak to s Connie a Edem vlastně dopadne) a také moc hezký konec (ta zelená na semaforu byla opravdu hodně symbolická). Jak už zde někdo napsal, líbil se mi i výběr herce na roli syna, který konečně nevypadal jako typické rozkošné amerciké dítě, ale jako úplně normální a obyčejné děcko. Film rozhodně má svoje chyby, ale mě opravdu zaujal a hodnotím ho plným počtem. Connie: "Nějak to zvládneme. Postupně...po krůčcích. Nikdo o tom neví." Ed: "Ale MY to víme." ()

Galerie (64)

Zajímavosti (3)

  • Zda to byl záměr, ví zřejmě jen režisér obou filmů Adrian Lyne, ale jak ve filmu Nevěrná, tak ve filmu Osudová přitažlivost (1987), nabízí Paul Martel (Olivier Martinez) v Nevěrné a Alex Forrest (Glenn Close) v Osudové přitažlivosti, kteří oba stojí za hrozbou rozpadu manželství, nápoje ve stejném pořadí. Nejdříve skotskou a pak vodku. A oba představitelé nabízejí tyto nápoje  v situaci, kdy se návštěva neobejde bez nepříjemných následků. (selfesteem)

Reklama

Reklama