Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policie v Marseille dostane tip na narkotika ukrytá v zásilce ryb a prohlíží celý náklad. Do toho přijíždí z New Yorku policista Doyle, aby zde chytil drogového obchodníka Charniera,který mu v Americe uprchl. Spolupracovat má s komisařem Henrym Bárthélémyim, jenže od počátku si zrovna nepadnou do oka. Brzy je zabit i Doylův člověk a ukáže se, že Doyle tu má být vlastně jakousi návnadou na Charniera. Ten také Doyla při jedné akci zahlédne a večer je Doyle přepaden a unesen skupinou mužů. Únosci - Charnierovi muži - ho drží ve starém hotelu tři týdny a neustále mu píchají drogy, zatímco policie ho intenzivně hledá. Nakonec ho Charnier nechá úplně zdrogovaného vyhodit před policejní stanicí. Lékaři se sice podaří zachránit mu život, ale Doyle se musí léčit z drogové závislosti. Barthélémy se o něj stará. Když se Doyle po čase ze všeho dostane, uvědomí si, že byl pouhou návnadou... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (183)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Totálně vyčerpávějící pokračování kultovní americko-francouzské kriminálky. Dalo by se rozdělit do tří přibližně stejně dlouhých kapitol. První je přeplněna povětšinou nudnou vatou a ne moc zajímavými vtípky, v té druhé od únosu Jimmyho "Pepka" Doyla v cizím městě to naopak dostává závratný spád. Drsné scény pod jehlou s nedobrovolným vpichováním drog i po mnoha letech působí hnusně, stejně tak nasledující utrpení v abstinenčních záchvatech. Což je v souvislosti s tématem filmu jenom dobře a oceňuju, že navzdory jinému žánru (krimi/ thriller) nabídl v podstatě i psychologické drama se silným prožitkem podporujícím odpor k drogám. Právě tato hodně temná kapitola dělá snímek nezapomenutelným, skvěle to graduje i originálně zrežírovaným lékařským zákrokem. A pak dlouhou úžasnou "alkoholickou" scénou – nádherně hořká absurdita, v níž se donucení k pití alkoholu (známé obecně jako něco negativního) stává pozitivním prostředkem pro překonání daleko horší závilosti (drogy). A hlavně neskutečné herecké sólo Gena Hackmana, když se svým kolegou (dříve spíše protivníkem, teď již pomalu se rodícím přítelem) prožívá v transu u sklenky koňaku zajímavé psychické proměny. V třetí kapitole je pro změnu dění plné svižné akce, tak jak to Frankenheimer obvykle umí, vrcholící dlouohu dechberoucí honičkou na vlastní pěst s totálně nervní kameru. Uffff... Dříve jsem hodnotil třemi hvězdičkami, neoslovil mne moc pokus navázat na původní film dle skutečného případu zcela fiktivním pokračováním, teď jsem ho musel po druhém zhlédnutí i navzdory vyčerpávějícím pocitům více docenit a napsat nový komentář. Na plný počet to z mé strany není hlavně pro onu první kapitolu, nebo-li jinak řečeno dlouhý rozjezd. 80% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Člověk se po prvním díle, kde jsem se vláčeli špinavými ulicemi New Yorku těší na něco podobného v Marseille, ale místo toho strávíme půlku času ve špatně nasvícených interiorových kulisách. V půlce se navíc film zastaví asi na šest hodin, aby Gene Hackman mohl provést HEReCký VýkON (tm). Jeho Popeye zde pak, vykořeněný z prostředí, kterému rozumí, působí akorát jako nevychovanej debil, takže jediný, co si zde zbývá užít je místy taková zvláštní surovost kamery a střihu, kde všechno probíhá buď zbytečně pomalu nebo zase podivně rychle. ()

Reklama

tnp101 

všechny recenze uživatele

Pokračování mírně odlišného charakteru. Zatímco první díl se dal s trochou nadhledu označit za akční film, dvojka se jeví spíše jako psychologický thriller. Nějaké nadmíru vzrušující akce je tu pomálu (i když honička z vlastního pohledu ala „Mirror’s Edge“ působí velmi příjemně) a dějově film není stavěn pro dvouhodinovou stopáž. Co jej ale obstojně drží nad vodou, je fantastický výkon Gene Hackmana. Pokud se vám líbí jednička, nespálíte se. RECENZE ČESKÉHO BLU-RAY: O několik let novější sequel „Francouzské spojky“ vypadá obrazově hned na první pohled nesrovnatelně lépe než uzrněný první díl. Poměru stran zůstává „celo-obrazový“, tedy 1,85:1 a konečně se dočkáme obstojné ostrosti i nějakých těch drobnějších detailů, přestože se stále nejedná o vyložený zázrak. Zrno je tentokrát nenápadné, barvy pak nijak pestré, ale docela realistické. Mírně nižší kontrast neznehodnocuje solidní podání černé a obraz oproti prvnímu dílu zkrátka celkově působí mnohem stabilnějším dojmem. O trochu slaběji vypadají záběry z vlastního pohledu, jež se hojně využívají v závěru, avšak přesto by se u jedničky jednalo o ty pohlednější záběry. Žádné anglické titulky u neanglicky mluvených dialogů nejsou tentokrát přítomny, za což může charakter filmu. Obraz se dočkal příjemného vylepšení, což bych rád řekl také o zvuku, ale bohužel nemohu. Originální DTS-HD 5.1 MASTER stopa zní totiž výrazně hůře, než docela efektivní stopa u předcházejícího filmu. Dynamika je utopena v nevýrazném mixu, kde akčnější scény automaticky neznamenají celkovou vyšší hlasitost. Subwoofer zůstane víceméně zcela bez práce a podobně tomu je i v případě zadních kanálů. Kvalita slova se takřka rovná ne nejsilnější prezentaci slyšené v jedničce a velmi nehezky zní i hudební doprovod. Tohle člověka jednoduše nenadchne. Mohl bych se tu pochopitelně odvolávat na rok výroby, ale po překvapivě potěšujícím zážitku z jedničky se mi do toho moc nechce. Česká stopa opět není přítomna a tak se můžeme vrhnout na přídavné materiály. Tentokrát jsme nebyly o nic ochuzení, což ale neznamená, že na nás čeká nálož. I nyní na nás čeká dvojice komentářů. První nabízí příjemnou kolekci informací z úst již zesnulého režiséra J. Frankenheimera a druhý neméně zajímavě hovořícího G. Hackmana a producenta, kteří sice nebyli nahráváni pospolu v jednom studio, ale vzhledem ke svižnému střídání se nejedná o tolik patrný jev. Oba komentáře nabízejí podrobný pohled na pre-produkci i produkci. Následuje izolovaná hudební stopa v DTS 5.1, která zní několikanásobně lépe, než jak je namixovaná v regulérní stopě. Dále tu máme 25 minutový dokument o J. Frankenheimerovi, což je docela zajímavá opěvná biografie a 7 minutovou konverzaci G. Hackmana o filmu, resp. režisérovi, hercích, lokacích a podobně. Následuje kinotrailer a galerie kostýmů a storyboardů se zhruba 200 snímky a to je bohužel vše, co nám disk nabídne. Popravdě řečeno nejsou výrazněji informačně nabité, než na první pohled ještě o trochu slabší nabídka u disku prvního dílu, tam totiž na rozdíl od tohoto disku byla k dispozici i „trivia“ stopa, což je neředěná kolekce informací sama o sobě. Ale nedá se nic dělat. Potěšující alespoň jejich kompletní HD prezentace, o trochu méně pak absence českých i anglických titulků. Pokud se rozhodnete kupovat Blu-ray disk jedničky, pořídit k ní rovnou i dvojku není úplně od věci. Pamatujte však, že ani jeden disk nepředstavuje nic, z čeho byste se zbláznili radostí - čas od času se může dokonce jednat o opačné emoce. Slabších 60%. () (méně) (více)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Rozjíždí se to strašně pomalu a skoro do půlky se Gene Hackman jen tak poflakuje od ničeho k ničemu a zjišťuje, že ve Francii si anglicky s nikym nepokecá. Pak přijde trochu podivná fetovací a odvykací epizoda, kterou tady většina komentářů vychvaluje do nebes, ale to mě taky moc nebavilo. Až zhruba v poslední třetině film konečně nabere tempo a dá vzpomenout na podstatně lepší jedničku. 60% ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Mně se Dopadení líbí skoro stejně jako Štvanice a to ze dvou důvodů. Jednak to je část filmu, kdy je Pepek na drogách. Odpuzující a nezapomenutelné, jen se koukněte jak to zahrál. Pak scény kdy chodí po Marseille, nikdo mu nerozumí a on jim pořád mele svou.(Idiotské je, že v dabingu mluví Francouzi také česky a přesto jim nerozumí.). A pak strohý závěr ("Hej, Charniere!") ()

Galerie (59)

Zajímavosti (3)

  • Zatímco první příběh byl natočen podle skutečných událostí, pokračování Francouzská spojka 2 je čistou fikcí. (Terva)
  • Kvůli větě "Mickey Mantle je hovno" musel producent Robert L. Rosen bývalou hvězdu vyhledat a požádat o svolení. Mantle jakmile záběr uviděl, rozesmál se a dal souhlas k užití jeho jména. (Terva)
  • Vila u moře, kde bydlí záporák Charnier (Fernando Rey), je ve městě Cassis u Marseille. (ČSFD)

Reklama

Reklama