• anitae
    ****

    Emotivně na mě působila role zoufalé babičky a husina by mi naskakovala z Kinderheimu i kdyby se film odehrával v parném létě. Trestání dětí bachařkami, pekař Ilja Prachař a jeho "milá" manželka Jana Švandová ... brr, ještě, že jsem to neviděla v dětství. 4*(19.7.2015)

  • triatlet
    ****

    Příběh přináší silná místa nejen při scénách s dětmi (převýchova), ale i při líčení vztahů mezi dospelými: "Zbabělče, teď teprve jsem ráda, že spolu nemáme žádné děti."(7.4.2013)

  • Martin741
    ***

    Film o tom, ako bol chlapec odobrany z laskyplnych a mimoriadne starostlivych ruk nemeckych uradov a zvereny do opatery agresivnej, zurivej babky. Ci pardon, samozrejme naopak. Bohuzial alebo Chvalabohu, v tunajsich kotlinach, nizinach, hajoch a koncinach sa natocili aj lepsie dramy. 50 %(8.1.2014)

  • Laurent
    ***

    Poměrně zdařilý televizní snímek. Velice se mi líbila ona dětská režijní forma. Režijní záměr je docela dobře čitelný, děti v tom uvidí strastiplný osud mladého hrdiny a dospělí zase vnímají souvislosti v širším kontextu. Zajímavé bylo to, že německé či anglické dialogy zůstaly bez titulků, což na dětské diváky působí o to více, ani oni totiž nerozumí.(8.5.2007)

  • mchnk
    ***

    Celé pojetí tématu mi přišlo velmi podivné. Základem všeho bude režie. Milan Růžička si na svá ramena vzal téma, pod kterým by se prohnul kdejaký matador veledramat. Zobrazení demagogické výchovy nešťastných malých obětí, se tu, podle mě, moc nezdařilo. Mohu přehlédnout fakt, že vzhled Mirka alias Hanse (Jakub Marek), není zrovna typickým obrazem dítěte, které by bylo pro nacisty tím pravým. Mohu také přehlédnout, že film je silně ovlivněn narůstajícím revolučním duchem doby, ve kterém byl natáčen, a který je vidět hlavně v závěru filmu, jenž nastolí velmi paradoxní situaci. Amíci vs. Sověti. Vlajkami se to tam jen hemží. Ovšem fakt, že si režisér vybral do rolí dozorkyň jedny z nejméně výrazných hereček, už je prvním větším krokem k celkově slabé atmosféře snímku. Monotónní projev hlavního hrdiny také na kvalitě nepřidá, stejně tak Jana Švandová s Libuší Švormovou, které zde jako jediné, měly možnost projevit své dramatické kvality. Tuctovou režii doprovází velmi slabá hudba a očekávaná silná atmosféra námětu, se nedostavuje ani při silných scénách, které vyznívaly chvílemi skutečně naivně. Mně osobně československá kinematografie nabízí daleko silnější válečná dramata.(12.11.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace