Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Karla Homolka a Paul Bernardo, mladí manželé, které spojovala velká láska a perverzní sexuální praktiky, prosluli v Kanadě jako nejbrutálnější zabijáci moderní historie. Krátce po svatbě „naservírovala“ Karla novomanželovi svou třináctiletou sestru Tammy. Dívku omámenou léky jeden po druhém zneužili. Jejich hrátky se zvrhly a sestra zemřela. Následovala série únosů, sexuálních zneužití a bestiálních vražd nezletilých dívek. Policie neměla proti podezřelé dvojici žádné hmatatelné důkazy. Karla se nakonec rozhodla pro spolupráci s kanadskou justicí. Svědčila proti manželovi výměnou za mírnější trest. Pomohla tak vyšetření nejbestiálnějšího případu v severoamerické historii. Kontroverznost a brutalita snímku byla důvodem k pozastavení distribuce filmu a nejen v Kanadě se vedly obšírné diskuze o jeho vzniku. Karla Homolka, po otci Češka, opustila vězení loni v létě. Odborníci ji označili jako osobu s nesmírnou inteligencí a vysokou schopností manipulovat s lidmi. Za mřížemi se jí právě díky těmto vlastnostem podařilo vystudovat psychologii. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (123)

manonfire 

všechny recenze uživatele

Zatímco se většina žalobců a lékařů participujících na případu kloní k možnosti, že to byla pravě Karla, kdo zprovodil nebohé dívky ze světa a nikoliv na doživotí odsouzený její manžel Paul, režisér Joel Bender má jasno. V jeho verzi byla Kája jen slepě zamilovanou ženou, která by si pro neutuchající lásku k Pavlovi nechala vrtat koleno(Co na tom, že nikoliv svoje vlastní) a tenata lásky jí donutila mlčet o zvěrstvech jejího vyvoleného. Jejím největším hříchem bylo opomenutí psí loužičky, za které byla následně po zásluze vyplísněna sériíí direktů od pana dokonalého, které se pak v pravidelných periodách opakovaly po několik let. Škoda, že za nevidomost svého citu nezaplatila samotná Karla, které by posmrtný pobyt uprostřed půdního horizontu, či deltě řeky slušel nepochybně víc, než tělům nevinných dívek, jejichž životy mohla zachránit jednou blbou větou do telefonu. Ovšem proč by to dělala, když byla mnohem pravděpodobněji než figurou zaslepenou láskou....zasranou sadistkou, která se svezla na vlně perverze jejího drahého chotě. 40% ()

sharky 

všechny recenze uživatele

85% Po řemeslené stránce silně nadprůměrné dílko, předvším skvěle prostříhané s nekonvenčními úhly záběru. Erotické i násilné scény jsou natočené velmi působivě a vynalézavě, aby nebylo vidět to, co by "být vidět nemělo". S obsahem už je to poněkud horší, film působí jako jednostranná agitka za Karlu, ale i přesto mě vtáhnul a napjatě jsem ho sledoval až dokonce. ()

Reklama

mustafa 

všechny recenze uživatele

Karla. Ten film nechce jen šokovat, nýbrž si hraje i na skutečné umělecké dílo. Až přílišná snaha o psychologii vyznívá nakonec až příliš nesourodě a amatérsky. Základ nefunkčnosti celého filmu vidím v naprosto nesourodé dvojici hlavních postav. Nemám nic proti násilí ve filmu, ovšem v tomto filmu působí právě násilné scény až příliš samoúčelně. Režisér se snaží z každé zachytit to nejbrutálněi. Klidně se přiznám, že některé scény ve mně vyvolávaly opravdu velké znepokojení a přišly mi zavrženíhodně a nechutné. Skryté násilí na mě působí stejně znepojkojivě, jako kdyby tam ty scény mučení a znásilňování byly (výsledek je stejný). Ovšem ty scény absolutně nepodpořily příběh, vůbec nezapadaly do celkového schématu. Ještě bych chtěl podotknout, že jiné násilné scény mi přivodili na rtech spíše úsměv (především když Paul Bernardo podvádí svou manželku v obývacím pokoji s jejich společnou kamarádkou). Proč? Dialogy, herecké výkony, celkové načasování a vyvrcholení scény byly zkrátka zoufalé a hodně trapné. Dále mi vadilo, že film je líčen především z Karlina pohledu a není absolutně objektivní. To je zřejmě čistě moje záležitost, ale ta neobjektivnost mě prostě hodně rozčílila. Z toho pramenila ta umělost celkového dojmu. Zřejmě každý divák bude mít po skončení pocit, že se to takhle stejně nemohlo udát a to je u autobiografického filmu celkem velký neodstatek. Bestie Karla je pro mě v každém směru hodně špatným filmem a doufám, že už ho nikdy neuvidím. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Obyčajný priemerný film, akých idú v rámci Skutočných príbehov v TV desiatky. Jeho priemernosť sa týka ako spracovania, tak aj hereckých výkonov. Vzhľadom k tomu, že ide o sfilmovaný príbeh "najbrutálnejších zabijakov modernej kanadskej histórie", mohol režisér trochu viac pritlačiť na pilu a spraviť "unrated" verziu, lebo na to, že sa väčšinu filmu vraždí a znásilňuje je to natočené tak, že by to kľudne mohlo byť MP. Počas každej takejto scény si kamera všíma buď tvár Karly alebo Paula a preto sa niet čo diviť, že v divákovi to nič nezanechá. Proste pozriete a o pár minút na ten film úplne zabudnete. ()

jenik71 

všechny recenze uživatele

Spíše než jako film, působí na mě toto jako hraný dokument. Pokud to byl záměr tvůrců, potom to zase tak špatné není. Upřímně - co jde dělat se scénářem, pokud se tento kriminální případ skutečně stal ? Film popisuje vše jak to tehdy bylo, pouze jména obětí jsou smyšlená. Beru to prostě jako pokus zdokumentovat ony události, které svého času otřásli Kanadou. V tomto případě ani tak nejde o herecké výkony, jako spíše o podstatu věci.... Zajímavost: Po propuštění se Karla Homolková znovu vdala a v roce 2007 v Quebecu porodila syna. Kvůli neustálému zájmu médií se celkem třikrát stěhovala. Snažila se i přejmenovat na Emily Chiara Tremblay (Tremblay je něco jako u nás Novák), ale úřad jí to nepovolil. V současnosti (rok 2008) údajně žije s rodinou v Melbourne. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (10)

  • Předtím, než byl Paul Bernardo, podle kterého je film natočen, zatčen, změnil si legální cestou jméno na Paul Teale. Údajně podle postavy Kevina Bacona ve filmu Criminal Law (1988). (don corleone)
  • Vo filme má Tammy Homolka (Cherilyn Hayres) 13 rokov, v skutočnosti mala v čase zneužitia a smrti 15 rokov. (Piri)
  • I když se události odehrály v Kanadě, nebo možná právě proto, nikdo z kanadských filmařů nechtěl mít s filmem nic společného, takže se musel kompletně natočit v USA včetně obsazení. Jeden pokus byl v roce 1914, kdy si filmař z Toronta Peter R. Simpson koupil práva na zfilmování knihy o tomto případu od spisovatele Stephena Williamse. Kvůli protestům veřejnosti se ale do projektu nikdy nepustil. (don corleone)

Reklama

Reklama