Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtverec mizení – co ta dvě slova znamenají, zůstává dlouho záhadou i kriminálnímu technikovi Šulcovi (J. Adamíra). Uslyšel je z úst sympatického Pavla Bláhy (J. Hanzlík), novopečeného poručíka pražské kriminálky, který po studiích na právnické fakultě řeší svůj první případ. Znají to všichni absolventi, to rozechvělé čekání na prvního pacienta, prvního klienta, první sólový koncert. Pohrává si s kartami, na tváři lehký úsměv, hluboko v srdci tréma. V hlavě jediná otázka: Bude to šestáková vloupačka? Nebo konečně pořádný případ? Netuší ještě, že „jeho“ mrtvola právě v té chvíli padá k zemi a řidič vozu, který srazil muže uprostřed liduprázdné ulice, ani nepřibrzdí, naopak s bravurní jistotou ujíždí z místa činu… (Česká televize)

(více)

Recenze (49)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Malá česká televizní detektivka bez života v režii rutinéra Filipa mě probrala z transu až při závěrečném gagu v kadeřnictví, když se rozezpíval Karel Černoch spolu s hitem Kdo zůstal trochu kluk. Bývalo by bylo trochu zajímavější sličnou Maciuchovou párovat s Adamírou (tedy i před kamerou), ale scénář předepsal schůzky s Hanzlíkem a to byl kámen úrazu. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Jaromír Hanzlík, sympatický poručík a "kouzelník amatér", si možná může nějaký čas připadat jako "hráč s plnou rukou karet, co neví, která je ta trumfová," přesto nakonec s grácii vyřeší nejen vraždu, ale především případ  "čtverce mizení". Ti čtyři mušketýři pracující tu v pojišťovně, tu v autoškole, autoservisu či autobazaru to neměli špatně namyšlené, ale když "sedne štěstí na vola..." :D. No jak v písni během závěrečných titulků této poměrně odlehčené detektivky zpívá Karel Černoch: "Život je bláznivý kolotoč. Rád s naší pýchou mává. Tem kdo ji v sázku dává, kdo ví jak, kdo ví kdy, kdo ví proč, ten neprohrává." ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Sledujeme sice mírně průměrnou klasickou televizní kriminálku let osmdesátých. Jenže s dobrými herci a při nenáročné stopáži se dá taková detektivka snést. Mladý Jaromír Hanzlík je správně zapálený a my se dozvídáme, jak se i v socialismu dá podvádět s auty moc šikovně. Příliš mnoho se čekat nedá. Přeci jen to odhalení vraha bylo alespoň trochu překvapivé. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Zatýkání pachatele s pomocí balíčku karet jsem ve ještě na obrazovce neviděl! Tento film je unikátní především hereckým obsazením, chyběl mi tam snad už jen Menšík. To s nadsázkou proto, že film je opravdu upovídaný. Mladý Vladyka hezky hraje silné emoce a ostatní "mazáci" odvádějí svou klasiku. Škoda jen, že se tvůrci neodvážili více nahlédnout do socialistických exteriérů. Komediální závěr moc do rámce detektivky nezapadá, ale asi nechtěl být scénárista u prvního případu (34 let) mladého kriminalisty zbytečně vážný. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Já jsem se taky něčeho dopídil. Jenže zatím moc nevím čeho." A já se na to díval. Škoda času. Docela mě teda bavil mladej vyšetřovatel, kterej chodil každý ráno do práce, kde mu jeho zkušenější kolega referoval, jak se přes noc pohnulo s případem. To bylo jak z filmu. No on to vlastně byl film, takže je to v pořádku a netřeba to brát vážně. Navíc to bylo celý takový trošku utahaný, bez náznaku humoru nebo překvapení a to já nevyšetřuju moc rád. Já radši svým filmovým kolegům pomáhám s mnohem zapeklitějšími případy. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu zazní, že Bermudský trojúhelník je v Atlantiku, avšak není to tak docela pravda. Bermudský trojúhelník je oblast ležící mezi Miami na Floridě, Portorikem a Bermudami na pomezí Mexického zálivu a západního Atlantiku. Zahrnuje tak i část Sargasového moře a protéká jím Golfský proud. (sator)
  • Taxikář (Oldřich Vlach) říká, že jezdí s „dročkou“ už 12 let. Slovo pochází z původního drožka, což byl na přelomu 19. a 20. století nájemný kočár tažený koňmi se stejnou funkcí, jako má dnes taxík. V Praze začaly jezdit tyto koňské taxíky již od roku 1856. Slovo s podobným významem dorożka se vyskytuji v polštině a v němčině je to die Droschke. (sator)

Reklama

Reklama