Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (937)
Něco tak nechutného jsem naposledy viděl, co já pamatuju, včera večer. Cikáňata se prohnala ulicí. Děti zuřivě hýkaly, skákaly na auta pracujících spoluobčanů, řičely a hnaly se kamsi do sokolovského tzv. gheta, kde momentálně přebývají, ačkoliv jejich domovem je pravděpodobně Slovensko nebo svazové teritorium Maháráštra. Zkusil jsem takovou vzpomínku zaplašit filmem Hostel, ale tvrdě jsem narazil, tak realistické zpodobnění koncentrovaného zla v podobě těch cikáňat jsem ještě v žádném filmu neviděl. Vůbec to ani nebylo odpočinutím od pouličních strastí životem v sousedství zmiňovaného gheta. Když ve filmu tomu Američanovi přefikli achillovu patu, málem mě omyli, když mi došlo, že takhle ho pak ty opičky spíš okradou. No, jéjej, chudák kluk. Z filmu jsem byl otřesen a znechucen přemírou brutality, masakrováním lidského těla, neúctou k životu a povrchním pohledu elitářsky smýšlejících spoluobčanů, kteří si právě k těmto sadistickým radovánkám pořizují právě mladé Američany či Japonky. Film, co do kvality jako takové, není nějak odfláknut, ale chybí mu ještě cosi, aby to bylo na pětibábu. Ovšem ten pocit znechucení je třeba náležitě odměnit. Dávám alespoň čtyři, ať má Eli radost. ()
Snad mě to nedělá hloupým a lacinným, když řeknu, že na mě Hostel docela zapůsobil. Totiž velice důležité bylo, že jsem o Hostelu předem nevěděl zhola nic, prostě jsem si jeden večer pustil náhodně vybraný film a po chvíli jsem málem nevěřil vlastním očím. První polovina byla skutečně o ničem, debilní nejen scénář, ale téměř všechno, avšak když se rozjely všechny brutální nechutné praktiky zámožných úchylů byl jsem skutečně zděšen, protože to jsem nečekal ani v nejmenším. Nakonec mě ještě dorazila závěrečná scéna na nádraží a já zapomněl na první polovinu nudy, na celé dosti špatné provedení a říkal si jen, že to bylo fakt působivé. Ve srovnání s ostatními filmy bohužel nemůžu Hostel nijak vyzvednout, neboť já osobně jsem byl ohromen jen díky faktu, že Hostel byl pro mě něco nového, něco extra drsného, co jsem vůbec nečekal... Jinak je to šílená blbost :) 3/10 ()
Největší překážkou na cestě za úspěchem se pro Rotha a jeho Hostel paradoxně stala samotná reklamní kampaň a humbuk, který film mezi diváky vyvolal. Zvěsti i nejrůznější spoty slibují bizarní, depresivní podívanou a scény natolik brutální a nechutné, že se jednomu zvedne žaludek. O to smutnější je pak zjištění, že ve skutečnosti tomu tak není. První polovina filmu se zaměřuje na bandu puberťáků a na ukájení jejich sexuálních potřeb, a tak divák s napětím čeká, co přijde v polovině druhé. A ať čeká sebedéle, nedočká se. Přestože polorozpadlá továrna i potmnělé interiéry vypadají sebelíp, ona slibovaná atmosféra a ani nechutná řezničina se tak nějak nedostavují. Jen nezaujatě sledujeme osudy hlavních hrdinů. Velké plus ale za démonického Vlasáka, nabroušeného Miikeho, zeměpisné hříčky a hlavně přestřiháváním očního nervu, které tak zůstává jedinou výraznější násilnou scénou. Tarantino rozhodně vsadil na správného koně. Ale příště by mohl zvolit lepší marketingové strategie. ()
Skutečné kvality filmu samozřejmě na dvě hvězdičky nejsou, ale díky natáčení v Čechách a díky roztomilé kauze s uraženými Slováky (je to iba film, nie?) získává tento film notnou porci zábavnosti navíc. Spolu s prvním xXx jde v tomto směru o nejvýznamější snímky. Američanům klidně můžete ukázat Český Krumlov a tvrdit, že jde o půlmilionovou Bratislavu, ničeho si nevšimnou, o českých nápisech nemluvě, ani se nedivím, že se je produkce nenamáhala odstranit. Ale český divák se pobaví. Jako horor ale film těžce nefunguje. Všudypřítomné oprýskané zdi možná působí hrůzostrašně pro obyvatele Beverly Hills, ale ne pro obyvatele Ústí nad Labem. Ke krvavým scénám v továrně se moc vyjadřovat nemohu, protože na place někdo zapomněl rozsvítit. ()
„Keď si sa nesmelo, tváril tak dospelo, stužková, tá naša stužková.“ Niekedy sa mi zdá, že hororu viac, ako neschopní režiséri, ubližujú diváci, ktorí sa nevyznajú v jeho pod-žánroch. HOSTEL je relatívne kvalitný hixploitation a Slováci sa naňho môžu hnevať asi tak, ako Texasania na TEXASKÝ MASAKER MOTOROVOU PÍLOU či Austrálčania na VRAŽDY VO WOLF CREEK (keby si ich sami nenakrútili). Režisér, ktorý mal za sebou len mizerný lesný krvák SMRTONOSNÝ VÝLET, na to ide v Tarantinovej produkcii rozumne. Vie, že najdesivejšie je to, čo nevidíme. I vďaka tomuto prístupu jeho svojho času kontroverzný trhák (o našej malosti dobre vypovedá informácia, že náš vtedajší minister zahraničných vecí údajne ráelne zvažoval Rothovi zakázať vstup do našej republiky... otázkou je, prečo by sem Roth chodil) exploitačné scény viac naznačuje (rýchly strih, hudba, zvuk, temná výprava), ako ukazuje (hoci nejakého toho oka a prstov sa dočkáte). Vyčítať snímke biedne herecké výkony, skreslené "slovenské reálcie" (ja som to bral ako komédiu a bavil som sa na blbosti tvorcov), podpriemerné dialógy a riedky dej, asi nemá zmysel. Ak by som snímke niečo vyčítal, tak nezáživné postavy, slabé Zlo a nudný dej Kino Považan 2006 ()
Galerie (55)
Zajímavosti (44)
- Původně měl mít ve filmu cameo producent Quentin Tarantino, ale nakonec byl příliš zaneprázdněn natáčením dvou epizod seriálu Kriminálka Las Vegas (od r. 2000), takže jej zastoupil Takashi Miike. (NIRO)
- Hlavní hrdinovia dostanú izbu číslo 237, čo je režisérov odkaz na slávny film Osvietenie (1980), kde bola izba s rovnakým číslom. (Raccoon.city)
- Po mesiacoch dohadov a osočovania v súvislosti so zneužitím autorských práv na skladbu "Držím ti miesto" od Teamu sa Pavol Habera dočkal ospravedlnenia od režiséra snímky Eliho Rotha. Američan mu poslal list s nasledujúcim znením: "Píšem Ti tento list, aby som Ti vyjadril ľútosť nad mojimi odpoveďami na určité otázky novinárov na tlačovej konferencii k filmu Hostel vo februári. Nevedel som, že ste nedostali zaplatené, na tlačovej konferencii som mal preto len povedať, že celú situáciu prešetrím. Ospravedlňujem sa za hanbu, ktorú spôsobili moje výroky Tebe a Teamu, určite som to tak nemyslel. Bol by som rád, ak by sme na celé toto nedorozumenie zabudli a tešili sa z úspechu tohto filmu. S úctou a úprimnosťou Eli Roth." (Raccoon.city)
Reklama