poster

Probuzená skála (TV film)

Pohádka

Česko, 2003, 52 min

Režie:

Jiří Strach

Kostýmy:

Petr Kolínský
(další profese)
  • Roby
    **

    "Ustřihnu ti cop a hodím ho do komína." Tak tahle hláška mě teda dostala. Jinak skvělý Vízner a Vágnerová tuhle zvláštní pohádku vyzdvihl nad lehký podprůměr 37%.(28.7.2013)

  • flanker.27
    ***

    Stejná pohádka existuje i v rozhlasové podobě a je lepší, poetičtější. Zde tahá z (pod)průměru tradičně Preiss a dále flamenco.(20.9.2015)

  • Matematicka
    ***

    Zpracování nic moc. Při dnešních představách o filmech je asi těžké natočit španělskou pohádku pouze jako televizní film bez patřičné výpravy apod. Výborný byl Viktor Preiss i jeho oslík Pedro. Úžasná je především ústřední (biblická) myšlenka zdůrazněná v závěru pohádky: "Kde je tvůj poklad, tam je i tvé srdce." Příběhy o dvojicích, které se vzdají "pohádkového" bohatství a raději žijí dál svým prostým životem, jsou asi typické ve více národech (napadá mě film podle orientální pohádky "Kouzelný sad"), u nás mě ale žádná nenapadá. Proto si myslím, že je občas fajn seznámit se občas i s pohádkami jiných národů... Zajímavé komentáře: made1, pend.(2.8.2013)

  • Jezinka.Jezinka
    **

    Otevři se skálo, stačí přeci málo, abych štěstí měla, které bych tak chtěla ... nebo jak zněla ta stupidní říkačka skálu otevírající. Úvodní taneček se mi líbil a slibovalo to parádní exotickou kulisovku, pak to šlo dost rychle do kopru. Matička Freimannová přehrávala a navíc byla obsazena do role tak sebestředné mrchy, že takové nejsou, zamilovaný chlapec Miquel byl opravdu exkluzivní veleušlechtilý pakůň, Sanchita byla ... no byla, ona se vlastně chovala logicky, ale byla nepříjemná a tak to zas zachraňoval Preiss a osel Pedro.(8.7.2012)

  • honajz
    ***

    Silné 3 hvězdy, nebo slabší čtyři? Ale ne, ty básničky, Šiktanc, neŠiktanc, se sem prostě nehodí. Vynikající výprava a kamera, zde opět Strachova vizuálnost nezklamala. Scenáristicky ale poněkud ploché, se slabou střední částí, až jsem si říkal, že je divné, že v 50minutové pohádce mohou být hluchá místa. Samotná pověst je trošičku jinak (ono taky záleží, která verze z které části Španělska se vezme), ale dejme tomu. Jen jsem nepochopil, proč Maur tvrdil, že se vrátí domů, na jih. Byl to duch? Jestli ano, proč bylo nutné zakopat tělo? Jestli člověk, kde se tam vzal a proč a jaký byl jeho úkol, o němž mluvil? A proč si byl tak jistý, že se vrátí na jih? Ve skále ta kostra byl on, nebo nějaký příbuzný? Pohádka stojí na kouzelném motivu a doprčič, zrovna ten je tady odbyt jak nikdy. Téma chamtivosti, které štěstí nepřinese, a chudoby, jež cti netratí, je pak takové univerzální, ale neříkám, že není dobré si je čas od času připomenout. Takže shrnuto - vizuál a výprava vynikající, flamengo super, opička bezva, scénář poslabší, herci až na Preisse nic moc, nedořečené motivy, univerzální téma. Btw, Písařík a Vágnerová mi k sobě vůbec nešli. Nehledě na to, že člověk netušil, co ona na něm vidí, když ho furt kritizuje, jako matka jejího otce - ale možná to brala jako vzor.(16.9.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace