Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (450)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pre mňa, 30 ročného chlapa s úplne iným zázemím ako hlavná hrdinka, je tento film celkom záhadou. Chovanie postavy Ivy Bittovej nechápem, občas mi skôr jej správanie bolo proti srsti. Ešte že sa z toho na konci vyplakala. Film pre ženy o ženách. Pre mňa dôkaz rozdielnosti svetov našich oboch pohlaví:) Vlastne tým pádom nemám čo vyčítať, keďže som film nepochopil. Oceňujem ale odvahu Nellis natočiť film podľa svojho gusta bez podliezaniu sa divákovi. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Pocity bývajú rovnako individuálne ako univerzálne, na pohlaví nezáleží. Ani na okolnostiach. Od Bittovej postavy ma delia roky, deti, slovami Dudea Lebowského "taky párek koulí". Já vlastne nevim, myslíte že to bola kríza stredného veku, alebo len potrebovala vypnúť? Znovu 20 chceme mať všetci. Je to fajn, keď niekto sfilmuje vaše pocity. A pri Tajnostiach sa budete cítiť fajn, aj keď o nejak pohodový film zas nejde. Na rovnakú tému sa väčšinou točia prudké sociálne drámy.. Ps: Marthička dokonalá. Normálne by som mal problém uveriť, ak by mi niekto tvrdil, že nehrala samú seba ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tajnosti jsou prvním titulem z tvůrčí dílny Alice Nellis považované už od jejího debutu za výrazný talent české kinematografie, který jsem zhlédnul. Jinými slovy, za 15 let jejího působení jsem se dostal k prvnímu kousku, a to svědčí o tom, že se tak trochu míjíme. Potvrzuje to i můj dojem ze snímku, který má sice početnou skupinu nadšených fanoušků včetně řady mých oblíbených uživatelů, osobně jsem k němu ale rezervovaný. Tři hvězdičky sice obdrží bez problémů, ovšem tohle hodnocení platí jen v rámci české kinematografie, kterou obvykle pár procenty nadhodnocuji. Mám např. problémy se snovými tanečními scénami, které mají patrně filmu dát artový přeliv. Působily na mě ale spíš rušivě a uměle. Představitelka hlavní role Iva Bittová znamená spíš určitou zajímavost než sloup, o který se snímek může opřít. V zásadě to sice uhraje, ovšem s tím, že působí spíš jako naturščik. Tahle role by spíš potřebovala špičkovou charakterní herečku, která je sebejistá v psychologicky náročných polohách. Nevím, čím to je, ale měl jsem problémy i s ozvučením, některé scény jsem si musel přehrávat opakovaně. Celkový dojem: 60 %. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vynikající v pravém slova smyslu evropský ženský film. Komorní náhled do života, soukromí, emocí a pocitů ženy. Alice Nellis natočila čistě existenciální film - vnímání hrdinky často sklouzává na nepodstatný detail (moucha lezoucí po dřevěném obložení...), většinu relevantních vjemů zastiňují tělesné pocity (obvykle horka), repliky ostatních lidí mnohdy odcházejí kamsi do pozadí, mnoho situací má rysy absurdna (na ulici dívka na kolečkových bruslích tančí balet...), hlavní hrdinka Julie je vlastně takovým Camusovským cizincem respektive cizinkou v nesrozumitelně odcizeném světě i vlastním životě. Výborné jsou ale (obvykle na hudebním základě) lyrizované pasáže vnímání reality - obdobně jako to udělal třeba Lars von Trier v Tanci v temnotách (Trierova Selma a Julie mají ostatně mnoho společného). Zdánlivě obyčejné a fádní věci se tak jeví díky hrdinčině percepci jako poetické - hádka partnerů na ulici přeroste v tanec, bezdomovci tančí v dokonalé choreografii, prodávání se změní v balet a nejdokonalejší je rytmizované pohupování lidí jedoucích tramvají - to byla opravdová krása... Cit k rytmu a hudbě vůbec (mezinárodní anglický titul filmu je ,,Little Girl Blue" podle názvu písničky geniální Niny Simon...) je z tohoto filmu cítit velmi markantně a nebude to jen díky jeho hlavní představitelce - herecky úžasná a přesvědčivá Iva Bittová! Alice Nellis měla skutečně šťastnou ruku. Také mužský protějšek Karel Roden podal strhující výkon, jeho výčitkami rozervaný manžel jakoby vypadl z kolektivního podvědomí. Nejvíce mě ale překvapila Marta Issová jako dcera. Naivně bezprostřední, herecky ukázněná... Tajnosti jsou prostě vynikající film (a tolik jiný než režisérčiny dva předešlé...). Skvělý nadčasový námět i scénář, popis tajností, které bolí a před kterými utíkáme a schováváme se. Každý si nese ty své a každý je má. Jen někdo si je možná nedokáže přiznat... ()

johnys 

všechny recenze uživatele

Letošní rok nejlepší český film, s famózní a jedinečnou Ivou Bittovou. Doufám, že v Českým lvu bude upřednostněna před Kolářovou z Vratných lahvi (ale i ta byla výborná). Citlivý, hluboký film, z kina jsem si odnášel nevšední zážitek. Toto není zábava, toto je umění. Klobouk dolů Alice, bylo to vynikající, díky! ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Natáčelo se v Praze, v lokalitách Žižkov, Dejvice, Pankrác a Nusle. (Terva)
  • Dvě skladby od Niny Simone, které ve filmu zazní, jsou z alba Little Blues z roku 1957. (Siriuss)
  • Režisérka Alice Nellis vzpomínala, jak ji napadlo obsadit do hlavní role Ivu Bittovou: "Postava Julie je ve filmu furt, ale opravdu furt. Moje touha nebyla, abychom se dívali NA ni, ale abychom se dívali SKRZ ni. Zdálo se mi, že tím uvidíme i DO ní. Domnívala jsem se, že tím, jak budeme vnímat svět jejíma očima, tím ji také pochopíme. Takže jsem hledala někoho, na koho se budu chtít dívat pořád, komu budu věřit, budu v něm cítit emoci a upřímnost, ale přitom mi nebude nic předkládat. A Iva pro mě vždycky taková byla, kdekoliv jsem ji viděla. Vzpomeň si na Želary - hraje tam sice malou roli, ale pokaždé rozsvítí celé plátno, rozsvítí ho, ale přitom tě k ničemu nenutí, jsou to její oči, do kterých se chceš dívat a kterým, aspoň já, věřím. To byl jeden důvod. Druhý důvod byl, že ji považuju za výbornou herečku, a třetí, že je prostě krásná. Pro mě je Iva Bittová krásná bytost a krásná ženská zároveň. Hraje ženskou ve věku, který není pro ženu zrovna lehký, někde mezi pětačtyřiceti a padesáti lety, a pro mě bylo strašně důležité, aby Julie měla své kouzlo. Nechtěla jsem starou, ani příliš mladou ženu, chtěla jsem někoho, kdo má v sobě holčičku i moudrost. A tenhle rozptyl v sobě Iva má už od přírody. V angličtině zní název filmu Little Blue Girl podle ústřední písničky Niny Simone a já jsem chtěla, aby hlavní hrdinka byla navzdory svému věku právě takovým trochu smutným děvčátkem." (NIRO)

Související novinky

Pohádky Jana Svěráka

Pohádky Jana Svěráka

09.05.2007

O úspěchu Vratných lahvích už nemůže snad nikdo pochybovat. Před několika dny uvítaly svého sedmsettisícího diváka, už dva měsíce se drží na špičce žebříčku návštěvnosti českých kin a dokonce se… (více)

Reklama

Reklama