Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 531)
|| Scenár: David Koepp, Akiva Goldsman | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Ron Howard, Brian Grazer, John Calley | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Imagine Entertainment | Rozpočet: 150 miliónov $ | Tržby: 485,900,330 $ || Je jedno, ako človek nazýva svojho Pána alebo svoje náboženstvo. Nezáleží na tom, v čom človek verí. Hlavné je, že verí, a skrze tejto viery koná dobro. Presne tak, ako Joshua Bell koná violové sóla v Zimmerovej hudbe pre radosť našich uší, a naplnenie naších duší nekonečnou krásou hudby. (...) Môj názor na tento film sa v celkovej miere zhoduje s komentárom uživateľa Arx. ()
I navzdory debilnímu účesu Toma Hankse se mi Šifra mistra Leonarda líbila víc. Andělé a démoni vykazují určitou snahu posunout se dál a nepakovat úplně tytéž chyby. V praxi to znamená, že tma je ještě tmavější, pobíhání je ještě zmatenější a děj ještě bezobsaznější. Šifra mne bavila, i když na vině byla především zvědavost, co se z téhle nafouklé a kontroverzní bubliny vyklube. Andělé tohle nemají. Postavy jen pobíhají a žvaní. Zůstává naštěstí stará dobrá kinetika, která souvisí s prakticky jakýmkoliv záběrem, v němž se vyskytuje auto (divák má opět pocit neustálého posunu), občas potěší humorná scénka (obě knihovny), jinak jsou ale Andělé a démoni šedošeou hrou na jistotu. Bez výrazně slabších míst, ale také bez skutečného vrcholu, který Šifru definitivně vystřelil na (slabší) 4 hvězdy. Andělé budou muset zůstat na těch slabších třech... P.S.:Po dvou dalších projekcích zvedám postupně na plný počet. Ten film má strašný grády, místy je nehorázně cool a výbuch antihmoty nad vatikánským náměstím je jednou ze scén, na které se nezapomíná... ()
Po minulej skúsenosti som nečakal vôbec nič... a dostal som prekvapivo odsýpajúci a miestami dokonca aj napínavý thriller. Hoci najprv som sa musel prebrodiť zhruba 45-minútovým hnojiskom nezáživných vysvetľovacích dialógov, ktoré urážajú každého priemerne vzdelaného človeka. Potom sa našťastie začne poriadne vraždiť a Howard ukáže, že má zmysel pre tempo (aj keď polovicu práce zaňho robí Zimmer v životnej forme). Iste, nezbavilo sa to béčkových volovín a skrz-naskrz predvídateľných zvratov, ale na rozdiel od Da Vinciho kódu sa nad nimi vďaka svižnému behaniu z kostola do kostola nestihnete zamýšľať. Hanks je sympatickejší než minule, McGregor a Skarsgard hrajú svoj vyšší priemer. A dočkáte sa aj jedného značného prekvapenia - na to, že je to film s prístupnosťou PG-13, je prekvapivo drsný. Nielenže má slušný bodycount, ale nechýbajú kaluže krvi, vylúpnuté oči, žeravým železom označkované telá, potkany hodujúce na mŕtvole, upaľovanie zaživa... ako toto prešlo cez MPAA, to je pre mňa záhadou. Naozaj stačilo hovoriť slušne a neukazovať kozy? ()
Robert pátrá o život, nenápadně flirtuje a dělá si nepřátele kde jen může. Znovu. Ale proti Šifře tentokrát pár věcí drhne. Nejvíc asi křičí pár žánrových klišé. Hlavní postavy hrají o životně důležité minuty, ale stejně za každým rohem čeká vysvětlovačka náhodné symbolické zajímavosti. A hlavně se dostavuje syndrom druhého dílu v té nejsilnější podobě. Zase zohavené tělo, zase atraktivní a náhodně nalezená parťačka a zase pointa, která leckterým předchozím zvratům lehce podtrhává nohy. Ale stejně se na lepších 70% dostat prostě musím, ať už za to, že v podání jiného herce by se Langdon stal jen figurkou, čemuž bravurně zabraňuje Hanks, nebo za to, že Ewan McGregor slaví fenomenální comeback. Ale hlavně za to, že ty dvě hodinky bych netipoval ani na polovinu, protože všechno rychle sviští, děj se nezastavuje ani na chvíli a škatulka archeologicko-dobrodružného filmu je naplněna maximálně. ()
12 hodin po plese. Střední kocovina. První ranní myšlenka? Do kina na Andělé a Démoni. Hned na začátku bych rád ocenil fakt, že narozdíl od Šifry jsem tentokrát neusnul, ba naopak, měl jsem zrychlený tep (a to mám přečtenou předlohu). Nyní k tomu podstatnému: Příběh: Klady -> Svižně plynoucí od 2/5, minimum nelogických dialogů a hodně vystřílěných zásobníků (plus dechberoucí exploze nad Vatikánem). Zápory -> Prvních 20 minut je zdlouhavých a změna lokace smrti hlavního záporáka filmu opravdu uškodila (i přesto to bylo stylové). Obsazení: Tom Hanks se nechal ostříhat a působí mnohem akčněji, herecky se nedá nic vytknout. Ayelet Zurer nepůsobí pouze jako křoví, je ideálním ženským protějškem hlavního hrdiny, herecky by tam pár chybiček bylo. Ewan McGregor ztvárnil svou postavu naprosto přesvědčivě, jedna z jeho nejlepších rolí a také nejlepší postava z celého filmu. Režie: Tvůrci se opravdu hodně polepšili. Ron Howard mne připoutal k sedačce a po celou dobu jsem ani nepomyslel na check out času. Režii byla bezchybná. Hudební doprovod: Hans Zimmer, dokáže ten člověk zkomponovat vůbec něco špatného? Shrnutí: Výrázné zlepšení od posledního drobrodružství Roberta Langdona bohužel padá na pomalejším začátku a nepochopitelných změnách v příběhu. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (41)
- Spoločnosti sa rozhodli film natáčať v "ekologickom duchu". Miesta natáčania sa vyberali podľa toho, ako ďaleko sa nachádzali a koľko pohonných hmôt by sa spotrebovalo cestou. Kulisy sa prevážali v kamiónoch, aby sa nemuseli stavať nové a všetky rekvizity použité vo filme sú uskladnené pre ďalšie použitie alebo ich darovali na charitu. (Greenpeacak)
- Vatikán filmárom nedal povolenie nakrúcať v priestoroch sídla pápeža, ani vo svojich rímskych kostoloch. Dve z kľúčových scén sa odohrávajú v kostoloch Santa Maria del Popolo a Santa Maria della Vittoria, kde nájdu telá zavraždených kardinálov. Zákaz však nebránil natáčaniu exteriérov kostolov. (Greenpeacak)
- Ve filmu si můžete všimnout několika cameo rolí. V Langdonově domě je na polici fotka Sophie Neveu (Audrey Tautou ze Šifry mistra Leonarda, 2006), Howardova manželka Cheryl hraje členku vědců CERNu, jeho otec pak britského kardinála. (TomikZlesa)
Reklama