Reklama

Reklama

Drama Nouzový východ se velmi podobá Mendesově oscarové Americké kráse. I tady vidíme, jak nefunkční je ta nejobecnější představa o naplnění Amerického snu, tedy poklidný rodinný život v domku na předměstí. Nicméně trpká zkušenost, kterou prožili Frank a April Wheelerovi, příběhu Americké krásy o pár desítek let předchází. Mladí manželé Frank a Abby sice také žijí nevzrušivým životem americké střední třídy jako jejich sousedé, ale sami cítí, že do tohoto prostředí nepatří. April neláká kariéra ochránkyně domácího krbu a vychovatelky vlastních dětí. Chtěla by se stát herečkou, proto se snaží Franka přemluvit k přestěhování do Paříže, neboť ve městě políbeném múzami pro sebe tuší uplatnění. Ani Frankovi se monotónní kariéra kancelářské krysy nezamlouvá, jenže místo snění o Paříži se oddává alkoholu a vnadné kolegyni. Jak se hroutí jejich společné plány a touhy, upadá i jejich vztah, jenž dospěje až do bodu mrazu. Jedinou cestu zpátky na vrchol představuje radikální řešení, ovšem k tomu by potřebovali najít sílu oba. Bez splnění téhle základní podmínky skončí jejich snažení záhubou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (1 147)

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Mendes se zase pustil do jakési kritiky amerického života na předměstí, ale výšin Americké krásy nedosáhl. Leonardo DiCaprio zase výtečný, Kate Winslet jako hysterka, co neví, co vlastně chce, rovněž. Přesto Nouzovému východu chybí něco víc, co by člověka, když už vážil dalekou cestu do kina, posadilo na prdel. A nestačí ani rozhárané vztahy obou hlavních představitelů či magor ve skvělém podání Michaela Shannona. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Instantní deprese, která točí na kolovrátku ten nejzajetější pohled na padesátá léta. Nouzový východ nepřidává v podstatě nic k tomu, čím se listuje v každé společenskovědní knihovničce, uvažuje jen v prověřených intencích jiných děl, od beletrie, přes Betty Friedan až po pár minut z Hodin (i ty přitom stihly vyjádřit vše, co museli Mendes a spol. polopaticky vysvětlovat celé dvě hodiny). Tahle látka možná měla smysl v šedesátých letech, dnes je ale už notně oprýskanou sondou do dávno probádaných končin. Teritoriem dobrým leda pro skoro-divadelní exhibici, s neomezeným prostorem pro herce, které v mezích "filmovosti" drží jen řemeslně skvostná a rytmicky vychytaná Mendesova režie. Nezapírám, že užvaněné filmy já obecně nerad. Nevím, proč se musí vše hlasitě deklamovat, proč opakovat každou myšlenku, proč ji do zemdlení převalovat v ústech, prostě zaklínat se do literárního výrazu, kdy se všechno říká nahlas nebo se to polopaticky vyobrazuje, namísto toho, aby se prostě konalo - zavání to impotencí jak postav, tak autora (viz Na dotek nebo méně Tajemná řeka). Nouzový východ je opravdu vzácným reliktem, jenž kloubí prvoplánovou a přespříliš hladkou mendesovskou rutinu (vždyť i ten konec jsme už dvakrát viděli!) a velmi doslovné psané slovo. To pracuje i s postavou blázna, co na rozdíl od ostatních všechno vidí a nebojí se o tom mluvit... což je vyprávěcí prvek, který možná fungoval v renesančních alegoriích, i v dnes už tak krotkých filmových podobenstvích z 60. let minulého století, ale dnes? Dnes už je takový postup naivní. Anebo rovnou blbý. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Otevřený pohled do uzavřené americké domácnosti z doby ne tak dávné, aby už lidé podobné problémy (přežívání v „předepsané“ šedi) vůbec neřešili. S nadsázkou lze tvrdit, že teď neřeší jiné. Nouzový východ je vlastně realistickou verzí oblíbeného námětu tolika nezávislých amerických filmařů: znuděný mladý hrdina dostane chuť od základu překopat svůj život, což hodlá učinit metodou „on the road“. Dobře sehraný pár Winsletová/DiCaprio nás dlouho nechává v nejistotě, jestli se na tu svou „revolutionary road“ vydá (a zároveň, paradoxně, opustí domovskou Revolutionary Road), ale pak přichází razantní změny a na programu dne jsou rázem úplně jiné starosti. Nesouhlasím s názory, že by film postrádal humor, minimálně drobky toho hnusně černého, jako z Virginie Woolfové, tady najdete: freudovská alegorie s míchanými vajíčky, výsměšně jednoduché „vypnutí“ v samém závěru… Mendes získal návratem ke své „kmenové“ látce zpět ohromnou režisérkou jistotu a my zase film, který je mimořádně snadno stravitelný – subjektivně bych dobu sledování tipnul na slabou hodinu, dokonce jsem si přál, aby byl mnohem delší –, ale v žaludku vám bude ležet proklatě dlouho. 90%Zajímavé komentáře: Cival, Tetsuo, Flipper, Triple H, SeanLSD, dormouse, Chrysopras, MatthewM., Axident, handsome ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Kate! Je nadpozemská. Leo dobrej, ale v mých očích za ní jen povlává a nejsem si jistá, jestli by bez ní tak trochu nepovlával i film. Každopádně látka je to hustá a neni potřeba bejt sto let v manželství, aby to pocitově dalo, stačí nebejt dub, stačí nechat na sebe působit tenzi ženský postavy, která chtěla změnu, protože "kdo řekl, že to takhle musí být? kdo stanovil ta pravidla?", a je ochotná jet do tramtárie a neznáma, nechat muže hledat se a sama s láskou makat, jen aby jim to nechcíplo, aniž si všimnou, zatimco muž je posera, což mu nevyčítám, strach je lidskej, ale on nejen že nemá koule ani křídla, on je pokrytec. A nakonec musí přijít blázen, aby to řekl jim a aby to řekl i nám - jak se věci mají. Bolavej a silnej zážitek a do knihy jdu, i kdybych u ní měla vypustit duši. PS: kniha desetihvězdičková, doporučuju! ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Sam Mendes - Leonardo DiCaprio - Kate Winslet, když se řekne tohle spojení, tak každý kdo se jen trochu zajímá o filmy, musí očekávat ten nejkvalitnější filmový zážitek.... a mě se ho téměř dostalo! Vychvalovat tady Sama Mendese za jeho bezvadnou a vždy perfektní režii je jako nosit dříví do lesa. Zkrátka to je Pan režisér, který to dokázal všem hned svým prvním celovečerním filmem. Vytknout něco z hereckého umu dua DiCaprio - Winslet je asi stejné jako začít kritizovat Al Pacina, že svou roli ve Zjizvené tváři mohl zahrát lépe (uznávám trochu divné přirovnání, ale zrovna mne nic lepšího nenapadlo :)). Všichni zainteresovaní od režiséra, herců, kameramana, scénáristu až po výpravu, kostýmy atd, odvedli opravdu to nejlepší co lze a nejde jim snad nic vytknout. Po všech stránkách obrovská profesionalita. Bohužel já prostě nemůžu dát pět hvězdiček, protože prostě mi v tom filmu něco chybělo. Znáte ten pocit, když si řeknete, že bylo to skvělé, úchvatné, ale něco tam chybělo a nevíte co?? Tak přesně tenhle problém mám s tímhle filmem já, určitě drama, které stojí za shlédnutí......... ()

Galerie (38)

Zajímavosti (23)

  • Mladí herci Ryan Simpkins (Jennifer Wheeler) a Ty Simpkins (Michael Wheeler), kteří hrají ve filmu sourozence, jsou i v reálném životě sourozenci. (Baffer)
  • Potrat nebol až do roku 1966 legálny v žiadnom štáte v USA. Keďže sa dej odohráva v roku 1955, pomohla si April (Kate Winslet) "podomáckym" spôsobom, ktorý bol známi medzi ženami v 50. rokoch. Slúžila na to hadica, ktorú našiel Frank (Leonardo DiCaprio) v kúpeľni. Do hadice sa napustila vriaca voda, ktorá sa potom vstriekla do maternice s plodom. To malo za následok vyprovokovanie potratu. Tento spôsob bol ale bezpečný len do 12. týždňa tehotenstva. Po tomto týždni sa stával tento spôsob vážne nebezpečný a spôsoboval masívne krvácanie. (Dajman)

Související novinky

Kolty a magie

Kolty a magie

02.04.2009

Kulku ze šestiraňáku by si zasloužil člověk, který vypustil na internet sice nedokončené, ale obrazově velmi kvalitní X-Men Origins: Wolverine, a magii zase studio Fox, aby se mu povedlo odčarovat z… (více)

Komiksová kázeň Sama Mendese

Komiksová kázeň Sama Mendese

31.10.2008

Tak z tohohle se vyvine buď stoprocentní kachna, anebo jedna z nejzajímavějších komiksových adaptací vůbec. Studio Columbia Pictures totiž koupilo práva na drsného Preachera a momentálně prý ukecává… (více)

Klasiky od klasiků

Klasiky od klasiků

11.04.2008

Chtěli byste atraktivní zprávy o mladých hezounech a třeskutých předražených velkofilmech? Třeba tu kachnu o Orlandovi Bloomovi v hlavní roli Prince of Persia? A co takhle novinka o dvou ošklivých… (více)

Kate zaskakuje za Nicole

Kate zaskakuje za Nicole

15.01.2008

Jakmile Nicole Kidman dotočila válečný velkofilm Baze Luhrmanna Australia, s nadšením se vrhla na další projekt, nazvaný mateřství. S manželem Keithem Urbanem očekávají potomstvo, což je určitě… (více)

Reklama

Reklama