Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(více)

Recenze (246)

pepo 

všechny recenze uživatele

Producenti neboli s výsledkom, resp. komerčným potenciálom ani vyznením pôvodného zámeru spokojní a takmer tretina filmu sa pretáčala nanovo. K ich cti slúži, že film nezničili, ale vznikla plnohodnotná a medzi mnohými kultová pecka a jeden z najlepších filmov Mela Gibsona. Trvalo sedem rokov, než svetlo sveta uzrela aj Helgelandova pôvodná verzia. A napriek rovnakému základu a niektorým scénam ide dejovo aj atmosférou o úplne odlišné filmy. Z filmu sa stal drsný, špinavý a politicky úplne nekorektný film noir (aj napriek absencii vnútorného monológu), ktorý dáva ešte viac najavo, že ide o nepriznaný remake trileru z konca 60. rokov - Point Blank. Okrem vnútorného monológu zmizol z filmu aj modrý filter, množstvo scén aj postáv (vrátane hlavného záporáka Krisa Kristoffersona) a hlavne celé záverečné dejstvo je úplne iné a vedené menej tradičnými uličkami. Reakcie sú rôzne. Niekto preferuje pôvodnú verziu, niekto režisérsku. Oba tábory sa však výnimočne zhodnú, že obe Odplaty majú čo ponúknuť. 9/10 ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Nejprve jsem samozřejmě několikrát viděl verzi z roku 1999 aniž bych tušil, že Payback měl původně vypadat takhle. A musím říct, že režisérská verze (tedy verze původního režiséra) se mi líbí o něco málo víc. Ubyl trapný, kvazimarlowovský hlas vypravěče, originální scéna v kuchyni s paní Porterovou má mnohem větší šťávu, a konec na nádraží s kápem Bronsonovou sice není tak sofistikovaný jako ten s kápem Bronsonem, jeho synem a jeho muži na zabití, zato je méně hollywoodský, vlastně je úplně nehollywoodský. Byl jsem nejvíc zvědavý na postavu Lucy Liu a těšil se na nějaké její případné (staro)nové scény, ale ta zůstala bohužel beze změn. Je zajímavé dát si oba filmy vzápětí po sobě a porovnat je (jako jsem to právě udělal já). Jen stejně jako minule - místo Gibsona bych si pro roli Portera uměl představit spoustu vhodnějších herců. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Drsnější a méně přístupné běžnému divákovi (Directors Cut například v podstatě nemá žádnou hlavní zápornou postavu, prosti které by se mohl divák upnout) jako původní "producentský" sestřih Odplaty, ale svým způsobem i lepší... a také velmi zajímavá příležitost pro srovnání autorského přístupu s tím který je cílený na diváky. 9/10 ()

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Starý dobrý Payback s pár zmenami a samozrejme iným záverom. Čakal som drsnejšiu cestu Portera a drsnejší koniec. Áno bolo to otrochu tvrdšie, ale len minimálne. A koniec sa mi nezdal taký skvelý, aby som si presadzoval svoju verziu ako to spravil Hegeland. Obe verzie sú skvelé, ale ak mám pravdu povedať TV verzia sa mi páčila viacej. Môťe to byť, pretože som ju videl ako prvú. Ale v tejto Directors´s Cut mi chýbali vtipné hlášky Portera. Tých bolo hlavne ku koncu TV verzie viac než dosť a tu mi ich absencia chýbala. A koniec bol jasne lepší v TV verzii. Suma sumárum: dobrý film, 80%, TV verzia sa mi páčila viacej. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TAKŽE CO MÁŠ V PLÁNU, PORTERE?“ … ,,DOSTANU ZPÁTKY SVÝ PRACHY“… /// Drsnej týpek, kterej nejen ví co chce, ale i jak toho dosáhnout!... Dokonalá Noirovka, se vším, co k tomuhle žánru patří a Melouš, vzpomínající na lepší časy. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,The Hunter“, kterou v roce 1962 napsal Donalda E. Westlake, jsem nečetl. 2.) Zase se přesvědčím, že píchat Lucy Liu byla fakt nebezpečná záležitost. 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)
  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)

Reklama

Reklama