Režie:
Tomáš BařinaKamera:
Martin PreissHrají:
Kryštof Hádek, Tereza Ramba, Lukáš Langmajer, Lubomír Lipský st., Václav Postránecký, Jiří Bábek, Tomáš Matonoha, Lucie Benešová, Kamil Švejda (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Honza a Jirka jsou dva velkoměstem zkažení podvodníčci, kterým se příliš nedaří. Na pokusu o prodej cizího bytu sice vydělají třicet tisíc, ty však vzápětí ztratí, když se musí dát na útěk před dvojicí policistů. Začíná jim hořet půda pod nohama, protože muži zákona znají jejich totožnost a zatčení je otázkou času. Honza ještě získá podvodem letenky, a pak se oba vydají na jižní Moravu, aby se ukryli u dědy Honzy, který má rozlehlé vinice. Honza mu daruje letenku do Argentiny a slíbí, že pohlídá vinici před špačky, nehodami i zloději. Krátce nato se seznámí s místním vinařem Michalicou, otcem sympatické Kláry. Navštíví je soused Kozderka, který nabídne milion za dědův vinohrad. Klukům se nápad líbí, ale rozhodnou se nejprve zkusit štěstí u Michalici. Honza se znovu setká s Klárou, která se mu líbí čím dál víc. Má to však háček, protože dívka chodí s majitelem penzionu Kájou. Navíc se objeví pražští policisté... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (995)
Bobule jsou naprosto typický příklad toho, že poměrně slušný film, nic zvláštního, ale přesto funkčního, je v našich končinách považován za něco veleúspěšného. Což je naprosto tragické. Namísto toho, aby byli všichni rádi, že vznikla jedna vcelku přijatelná letní záležitost, musíme útrpně sledovat, jak se původní skromný nápad mění na nepříliš zdařilou trilogii plnou nesmyslů a kýče. Je to škoda, protože Bařinova jednička byla alespoň v jednotlivostech zajímavá. Leč snaha navázat na novou tradici porevolučních letních hitů ve stylu Jízdy se zatím zdá být poněkud mimo možnosti současných tvůrců. ()
Pěkná letní romance z nádherného prostředí Moravy. Bařina obsadil do svého snímku mladé nepříliš okoukané tváře. Kryštof Hádek je velký příslib do budoucnosti a do role perfektně zapadl. Koukat se na Terezu Voříškovou bylo velmi příjemné a i její herecký projev není vůbec špatný. Myslím, že Dobrý ročník po Česku se povedl na výbornou a lepší letní komedie se u nás pár let nenatočila. Navíc píseň od Kryštofa Atentát je moc povedená. Vřele doporučuji. Lepší čtyři hvězdičky...... ()
Překvapivě vcelku příjemný český film o víně. Dobrý ročník to sice není, ale na naše poměry je více než vydařené. Výborná kamera krásně zachycuje krásy moravského kraje, pořád se tady pije a Voříškové to po celý film velmi sluší. A má to takovou tu pohodovou atmosféru, že u toho člověk jen vypne a zavidí hrdinům tolik toho dobrého vína. A Tomáš Bařina na mě působí jako čerstvý vítr do české filmové společnosti. Jen, aby se nevyčerpal tak rychle, jako třeba Janák. To by byla škoda. 70% ()
Pozor - lehké SPOILERY. Existují filmy, ve kterých hlavní hrdina je kretén, ale láska jej napraví. Pak také filmy, ve kterých hlavní hrdinka chodí s kreténem, který není hlavním hrdinou, ten se nenapraví a proto ostrouhá. Kombinace těchto přístupů nejsou vzácností. A že jde často o díla, která svůj konec necudně odhalí již v první čtvrthodině, nemusím snad zdůrazňovat. Ale co na tom, že hlavní hrdina prodělá změnu, hluboce psychologicky propracovanou, kterou lze ve vnitřním monologu popsat jako: "Byl jsem kretén, zmrd a podvodník, ale golfový míček z mládí a sex s krásnou slečnou mě přivedly na správnou cestu a od teď budu zákonadbalý, poctivý, moudrý, prostý, čestný a hrdý občan a milenec." Vždyť tento film mi slibuje ukázat krásy moravského vína a řve: "Já tě budu strašně bavit, řičet smíchy budeš. Dám cokoliv, abych tě rozesmál." Občas sice rozesměje, ale povětšinou člověk nevěřícně kroutí hlavou, jakých že to nepodob umí humor nabýt. Méně snesitelná je ovšem reklama na vínečko (to mám víno rád a velmi). Od levnohumorného "archivního burčáku" přenáší se přes kreténské líčení populárního obrazu Pražáka jako vinného barbara (znám moraváky tisíckrát barbarštější), vychvalování moravského vína nad argentinské (což v červeném víně v nějakém významějším měřítku - je, pravda, pár moravských výjimek - prostě není hrdost, ale buranská, smradlavá sebechvála, jelikož naše podnebí prostě něco nedovoluje), rurální kýčovité idylky (ač moravské vinice umí být i zcela nekýčovité), vybuchující burčák (o kterém režisér nejdříve trapně dialogem prozradí, že vybuchne, pak nedočkavě volá záběrem: "Pozor, teď už přijde," a tudíž, když to pak opravdu přijde, efekt je nula) ke spoustě dalších drobných s vínem spojených, více či méně uměle naroubovaným momentkám. Podbízí se dívčími vnadami. A zůstává po něm kocovina. P.S.: Navíc určitě způsobuje nedorozumění v mém životě, neb čas od času vypiji s dívkou 3 lahve a jen výjimečně si myslím v duchu: "Jedna je aby byla povolnější a dvě pro mě na kuráž." ()
Velká převeliká škoda té "pražské" části, protože v okamžiku, kdy se děj přesune na Moravu, začne ohromná pohoda, která způsobí to, že budete mít nepřekonatelnou chuť vydat se obdivovat krásy Moravy a ochutnávat výborné víno do nejednoho sklípku. Nádherná kamera a nenucený příběh vytváří film, který prostě perfektně vystihuje slovo "pohoda". ()
Galerie (39)
Zajímavosti (33)
- Když Jirka (Lukáš Langmajer) při provokování berana utíká do auta, je jasně vidět, že na zadním sedadle nikdo nesedí. V dalším záběru je však na zadním sedadle Klárka (Tereza Voříšková). (Kroup4)
- Z Kryštofa Hádka a Terezy Voříškové se staly během natáčení stejně jako z jejich postav partneři. (ČSFD)
- Ve filmu si zahrál manželský herecký pár Tomáš Matonoha a Lucie Benešová. (Had6)
Reklama