Reklama

Reklama

Perníkový táta

(seriál)
  • USA Breaking Bad (více)
Trailer 2
USA, (2008–2013), 49 h 16 min (Minutáž: 43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(62)

V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (12)

Trailer 2

Recenze (1 496)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

(1. séria - 100% / 2. séria - 80% / 3. séria 90% / 4. séria - 100% / 5. séria - 10000%) // Bonusy: S1Making of Breaking Bad / Inside Breaking Bad / S3The Music of Breaking Bad / Pizza of Destiny / Hit and Run / White Heat / The Brothers Moncada / S4Cast Chemistry / Color Me Bad / The Invisible Driver / The Real Family of Breaking Bad / The Science of a Hit Show / The White House Tour / Tour of the Superlab / The Sets of Breaking Bad / Inside the Explosive FinaleS5No Half Measures / Life of a Showrunner / Nothing Stops This Train / The Cleaner / The Main Event / The Writers of Breaking Bad / The Final Showdown //// Walter White Funeral / MythBusters: Breaking Bad Special & Blow It Out the Water / Mythbusters Jr.: Breaking Bad Blow-Up (x) / Talking Bad / The Broken and the Bad //// Bonusy ku El Camino filmu: The Road to El Camino / The Making of El Camino / Snow Globe: A Breaking Bad Short ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Pecka. Původně jsem to chtěl jen na chvíli zkusit a nakonec jsem jedním zátahem sfouknu 5 sérií. Konzistence v kvalitě všech sérií je fakt unikátní a strašně se mi líbil vývoj postav, kdy je postupně různý události přes všechny série utvářely do stavu, který pak vyvrcholil v závěrečný pátý sérii. A já osobně jsem Walterovi fandil proti všem celou dobu, fakt jsem si ho mega oblíbil. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus () (méně) (více)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Jo, je to dost dobré, ale zas takový kult? Není to seriál s nejlepším koncem, není to seriál s největším napětím, postavy se často divákovi odcizují a jejich osud ho tak nechává více chladným, než by bylo záhodno. Když to srovnám s často srovnávaným Dexterem, tam jsem vždy napětím ani nedýchal, když se schylovalo k prozrazení bezpečnostním složkám, zde mi to bylo skoro jedno. Ta popularita seriálu může být dána i těmi drogami. Nevím čím to je, ale všechno, co je jen trochu dobré a jsou v tom drogy, tak je strašně populární. Mě ty drogy zas tolik neberou no. Breaking Bad je pro mě takový napůl Dexter napůl Sopranos. Seriál to není v ničem originální, v ničem přelomový, aby si to zasloužilo až takové superlativy. Je to jen výborná podívaná, ve které tvůrci zdatně dávkují akci a zlomové okamžiky a mají děj relativně dobře promyšlený, aby tvořil kompaktní celek, což je v rámci seriálů hezký výkon. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Tak a je konec. Walter White má svá metamfetaminová dobrodružství za sebou, stejně jako já mám za sebou zhruba měsíční maratón s jedním z nejoceňovanějších seriálů současnosti. A opravdu to stálo za to. Lepší herecké výkony a perfektně promyšlený scénář a s bezchybným vývojem postav opravdu jen tak nenajdete. Některé epizody by se měly svou atmosférou a výtečným dávkováním napětí opravdu tesat do kamene. Závěrečná pátá série pak opravdu patří mezi to nejlepší, co kdy na seriálovém písečku vzniklo a až bude jednou někdo sepisovat manuál o tom, jak natočit finální řadu oblíbeného seriálu, tak tenhle by měl být na prvním místě. Důstojnější konec si ani Heisenberg přát nemohl. Plný počet ale ani přesto dát nemůžu, protože předcházející řady rozhodně nejsou bez chyb a řeči o nejlepším seriálu všech dob mě tak trochu míjí. Na to je zde až příliš hluchých a natahovaných epizod, v nichž se zhola nic nestane a skoro vůbec nefungují (převážně čtvrtá série). Pár rádoby scénáristických vychytávek typu srážka letadel či drsný dvojčata se také míjí účinkem. Nemluvě o tom, že první řadu jsem prozíval jen kvůli tomu, že jsem věděl jaké maso bude následovat. No a nakonec jsem stejnak nelitoval. I přes kritiku by měl proto BB zkouknout každý poctivý seriálový fanda. 1 . série - 60%, 2. série - 80%, 3. série - 80%, 4. série - 75%, 5. série - 100% ()

Galerie (941)

Zajímavosti (297)

  • Seriálový hlavní hrdina Walter White (Bryan Cranston) je chemický génius. Ovšem v reálném životě je jím Marius Stan, představitel Bogdana Wolynetze, majitele auto myčky. Je držitelem doktorátu z chemie a v době uvedení seriálu se tomuto oboru stále věnoval. (Polinecka)
  • Saul Goodman (Bob Odenkirk) používá v kanceláři původně japonský masážní přístroj, známý jako Chi Machine. (ČSFD)
  • Na začiatku každej epizódy môžeme vidieť chemický vzorec C10H15N spoločne s číslom 149.24. V skutočnosti ide o vzorec pre metamfetamín, ktorého molekulová hmotnosť predstavuje onú hodnotu 149.24. (WalterIK7)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama