Reklama

Reklama

Snaživý vynálezce Flint Lockwood je podivínský génius, zodpovědný za jedna z nejbizarnějších zařízení, která kdy vznikla. Ale i přesto, že všechny jeho vynálezy, od bot ve spreji až po překladač opičích myšlenek, byly naprostými katastrofami a přivodily malému městu, v němž žije, jen spoustu problémů, je Flint odhodlaný vytvořit něco, co lidi potěší. Když jeho nejnovější vynález, stroj na proměnu vody v jídlo, nešťastnou náhodou zničí náměstí a vystřelí do nebe, domnívá se, že je s jeho vynálezeckou kariérou konec. Dokud se nestane něco neuvěřitelného – z nebe začnou padat cheeseburgery. Jeho stroj funguje! Jídlová přeháňka je okamžitě obrovsky populární a Flint naváže přátelství se Sam Sparks, televizní rosničkou, která do města přijíždí, aby udělala reportáž o tom, co sama označuje za „nejvýznamnější meteorologický fenomén v dějinách.“ Ale když se lidé začnou nenasytně dožadovat víc a víc jídla, začne se stroj chovat nepředvídatelně a vypouštět na město špagetová tornáda a obří karbanátky. Pokud nemá město skončit pod lavinou želé a zavalené melouny, je na Flintovi se Sam, aby společnými silami stroj zastavili a dali všechno do pořádku. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (669)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem náhodně narazil na jakýsi televizní pořad, v němž Otto Wichterle, vynálezce kontaktních čoček, velice rozumně a zaníceně mluvil o všech výhodách svého objevu a celou dobu měl na očích brýle. Stejný pocit bezděčného paradoxu mám i z Trakařů. Je znát, že se podobně jako třeba VALL-I snaží dětem podprahově sdělit něco o zhoubné spirále nenažranosti a ideje "koláčů bez práce". Vnější stránka filmu je přitom tak přeplácaná, eklektická a tak blaženě mlaská nad četnými atrakcemi 3D animace (a pravděpodobně i 3D efektů v kině, ale já znám jen DVD), že jakýkoli pokus o nějaké sdělení dokonale zazdí. Zjištění, že film vychází z dětské knihy z roku 1978, doby, kdy byly podobné vymoženosti hudbou daleké budoucnosti, vnáší do věci více světla. Kdyby se film na odkaz předlohy, s kterým má zjevně problém, bezcitně vykašlal a byl opravdu jen orgiemi gagů, vlastně by se mi líbil víc. Být ale po každém skvělém nápadu (skákací hrad z želé, útoky pečených kuřat nebo gumových medvídků) zas a znovu konfrontován s tou nejlacinější rétorikou "kritiky konzumu" a adorací "skutečných lidských hodnot" (postava otce a vedlejší motiv hysterického policajta a jeho synka) je otravné a působí to pokrytečtěji než v jiných zběsilých animácích. Jako by Otto Wichterle s plnou pusou kuřat z KFC hovořil o přednostech vegetariánské stravy. ;-) 60% ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Napřed trochu americky ujetý, pak jsem si říkal, že je to jeden z těch lepších animáků (postavičky s velkou hlavou a kulatýma očima, ale mají mimiku), dokonce jsem se zasmál, pak zazněl krásný hlas Anny Faris, trocha romantiky a za půl hodiny zase americky ujetý. Nato přišel akčně-dobrodružný závěr, který jakmile začínal vypadat trochu seriózně, zkazila ho nějaká infantilní hovadina. Hudba to drží nad vodou a děti kolem 12 let se budou dobře bavit. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 5 | hudba 7 | humor 1 | akce 4 | napětí 0 | pustil bych si znovu 4 ()

Reklama

mm13 

všechny recenze uživatele

Neviem ako je to s predlohou, film je ale nášup len v prvej polovici. Potom mu už zostáva iba to tempo, koľaje sú s blížiacim sa vyvrcholením stále vyjazdenejšie. Sľubovali krvou presakujúci steak, no nakoniec naservírovali síce chutnučký, ale až príliš prepečený kus kuracinky pre každého. (obyvatelia mestečka - nehovoriac o odpornom "mejdžrovi" - by si totiž za svoju nechutnosť a nenažranosť jednoznačne zaslúžili riadnejší trest, než len niekoľkominútovú apokalypsu... záhubu, záhubu, záhubu!) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nechtělo se mi na tenhle film koukat, ale v televizi nic jiného neběželo a já měl zrovna chvilku, tak jsem se do toho pustil. Nakonec jsem byl dost překvapený, s jakými nápady se tvůrci v tomhle animáku vytasili. Nápady, které bych ve svých představách snad nikdy neměl. A o to hezčeji se na to koukalo. Co se týče příběhu, ten se kolem dobrého nápadu omotal a nepřináší nic nového. I tak je to ale milé, hezké, vlídné, neurazí to a už vůbec to nepoučuje...proč by taky. Prostě to upřímně baví a nejlepší je, že to tak vezme jak malé dítě, tak dospělý, který se na to kouká s ním. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Na přímý dotaz mé děti bezelstně odpověděly, že ano, chtěly by, aby jídlo padalo z nebe. Ale když jsem začal rozvíjet další aspekty, plynoucí z děje, už jim to nepřipadlo jako dobrá představa. Takže jistý výchovný potenciál ve filmu je. Jen nevím, jestli ho náš Ondra dobře pochopil, protože během posledních 15 minut do sebe natlačil skoro celý pytlík brambůrků... :-) ()

Galerie (33)

Zajímavosti (9)

  • Nejoblíbenější scéna tvůrců je ta s dárkem, který od Flinta (Bill Hader) dostane Sam (Anna Faris) - kouzelný zámek ze želé, jehož vlastnosti animátoři pečlivě studovali ve vaně naplněné dotyčnou pochutinou. (vendy63)
  • V srpnu 2009 studio Insight Editions vydalo v souvislosti s filmem doprovodnou knihu „The Art and Making of Cloudy with a Chance of Meatballs“. (chelseaman22)
  • Celosvětová premiéra proběhla 12. září 2009 v Los Angeles. (Varan)

Související novinky

Od Lego příběhu ke Krotitelům duchů

Od Lego příběhu ke Krotitelům duchů

22.03.2014

Phil Lord a Chris Miller patří mezi nejobletovanější režisérská dua současnosti. Jejich nápadité animáky Zataženo, občas trakaře a Lego příběh zaznamenaly velký úspěch, stejně jako bláznivá akční… (více)

Lego příběh bude pokračovat

Lego příběh bude pokračovat

26.02.2014

Jména Phil Lord a Chris Miller možná neznáte, práce těchhle dvou pánů vás ale nejspíš pobavila už několikrát. Jedná se totiž o režiséry skvěle hodnocených animáků Zataženo, občas trakaře a Lego®… (více)

Zlaté Globy - výsledky

Zlaté Globy - výsledky

18.01.2010

Kvalitní lidová zábava a boj za ekologii porážejí „vážné umění“ – tak by se daly shrnout výsledky hlavních kategorií Zlatých Globů. Všechny finanční kino-rekordy bořící Avatar se stal nejlepším… (více)

Reklama

Reklama