Reklama

Reklama

Kuky se vrací, film scénáristy a režiséra Jana Svěráka, je dobrodružný i poetický rodinný příběh, v němž ovšem hlavní role přebírají hrdinové ze světa dětské představivosti. Šestiletý Ondra trpí astmatem, a tak ze “zdravotních důvodů“ musí pryč i jeho oblíbená hračka - růžový medvídek Kuky. Když maminka vyhodí Kukyho do popelnice, začne pracovat Ondrova fantazie, v níž prožívá medvídkovy příběhy v neznámém přírodním světě. Je to ale opravdu jen sen malého kluka a nebo se Kuky skutečně vydal za největším dobrodružstvím svého plyšového života? Kuky se vrací představuje v kontextu současné domácí kinematografie skutečně jedinečný snímek, a to nejen pro své zaměření na rodinné publikum spojující dětského i dospělého diváka, ale i pro netradiční a moderní kombinaci hraného a animovaného příběhu, plného akčních scén a vtipných dialogů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (878)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Hlavní problém, na který Kuky naráží (alespoň u mě), je vymezení a práce s fantazií. Pořád je to spíš hraní si na fantazii podsouvané dětem než skutečný fantazijní svět, který mnohem víc než morální apely potřebuje komplexnost a víru v sebe sama. Ale aspoň se na to hezky kouká a jedeme rychle-sněží je super nápad. Škoda, že v reálu se místo sněhu dostaví policejní obsílka. ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

úžasná vizuální a příběhová stránka dělá z kukyho návratu milou podívanou pro děti i dospělé, jen někomu třeba může déle trvat zvyknout si na formu, jakou tento unikátní snímek má... hudební stránka je rovněž vydařená a dětsky působící scénář snadno dojme i otrlejšího dospěláka. doporučuji tedy všem. 80% [Festival nad řekou, 2010] ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Docela mě mrzí, že se většina lidí rozplývá nad Kukyho originalitou, hravostí a nádhernou dětskostí, a přitom nemají ani ponětí o Bartově o rok starším filmu Na půdě aneb Kdo má dneska narozeniny. Ten přitom má všechno, co má i Kuky, ale zdá se mi mnohem originálnější. No ale zpátky k růžov... Pardon... Červenému plyšákovi a jeho lesní štrapáci. Je to moc hezký film, ano. Originální, s půvabnými loutkami, pěknou kamerou, hudbou a dobře vybranými dabéry (jen Macháček s Liškou trochu rozčilovali). I tak jsem mu ovšem dal tři hvězdy, protože se mi zdál příliš dlouhý, v závěru - ačkoliv "akčním" - bez napětí, a skoro nudný. Celkově to tedy dobré bylo, ale nijak zvlášť nelituji, že jsem medvěda nezastihl v kině. Doma a na DVD mu to slušelo tak akorát. ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Všechno se mi líbilo, jen mi to nakonec přišlo trochu odfláknuté. Jak to říct, při té práci, co s tím všichni měli, a která se všem hodně povedla, si třeba mohli dát trochu víc záležet na pohybu Kukyho, který byl tak nějak pitomě toporný. To mě trochu zamrzelo, ale jinak jde o milý filmík, takové hravé rozptýlení ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Svěrákovi se nedá upřít hravost, tuna nápadů a taky fakt, že má opravdu hodně nakoukáno. To jsou vlastnosti, kterými vyčnívá nad většinou českých režisérů a které jsou v tomto filmu nádherně vidět. Svěrák si s tím opravdu pohrál, loutková animace je výborná, postavičky jsou výborně namluvené a celé to má nádech starých českých filmů. Bohužel to tentokrát neuměl Svěrák dostatečně prodat, tempo filmu je docela pomalé, atmosféra asi nenadchne všechny a ke konci už to bylo vážně docela zdlouhavé a to zakončení okolo Kaiserovi postavy bych klidně vypustil. I tak ale Svěřák patří pořád na českou špičku, jenom jsem tentokrát čekal trochu více.70% ()

Galerie (77)

Zajímavosti (29)

  • Za originálním výtvarným ztvárněním filmu stojí Jakub Dvorský, tvůrce her „Machinarium“ a série „Samorost“. (Saur.us)
  • Některé scény vyžadovaly vedení loutek z podzemí, a to až deseti lidmi. (hippyman)
  • Veverky, ježek, všemožní ptáci našich lesů, liška, motýli, vážky, včely, mouchy a pes - ty všechny trpělivě snímala kamera několik hodin, dokud neudělali pohyb, jaký si režisér představoval. Ptáci se natáčeli u krmítka celé dva dny, ale nejhorší prý byly plaché veverky - s těmi musel být kameraman ve studiu sám, a osmělily se až po šesti hodinách. (POMO)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno