Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (208)
Ale jo - přes počáteční nedůvěru mě film nakonec dostal na svou stranu. Výtečně obsazené, poutavé drama o manželi, který se rozhodne obětovat vše, aby dostal svou milovanou ženu z vězení. Mám pár výtek - dokážu si představit mnohem lepší gradaci napětí a naopak - logičtější a plynulejší zborcení hodnot zoufalého učitele, ke konci si už děj začal trochu šlapat na jazyk a samotný závěr trochu banálně vyšuměl do prázdna. Je to ale určitě jeden ze zajímavějších akčních filmu, které jsem v poslední době viděl. A na čtyřku to nemá, protože jsem v poslední době viděl spoustu starých thrillerů a nastavil jsem si laťku o něco výš. Tak. ()
K tomuto filmu som sa dostal až po Haggisovej verzii a asi aj preto bolo moje očakávanie vysoké.Paul Haggis síce postupoval podľa totožného scenáru s malými zmenami ale jeho podanie bolo nesmierne napínavé od prvej sekundy až po poslednú.Francúzska verzia ma vôbec nedostala natoľko ako práve verzia v ktorej hral Russel Crowe a Elizabeth Banks.Napätie tu bolo skôr minimálne,plánovanie akcie priemerné a záverečná záchrana až dosť jednoduchá a rýchla. ()
Je možné, že remake "The Next Three Days" vnímam kvalitatívne vyššie, nakoľko som ho videl ako prvý, pričom tento originál mi neprišiel tak záživne podaný. Ono, pri týchto dvoch filmoch je to čisto o atmosfére, respektíve sympatiách hercov. Ktorí Vás zaujmú viac, to spracovanie aj viac doceníte. ()
Vyzrálé francouzské drama není tak emočně vypjaté a komplikované jako americký remake (který jsem na(ne)štěstí viděl dřív), přesto má řadu superlativ v podobě kamery nebo atmosféry. Jasně vystavěný příběh navíc těží zejména z hereckého umění obou hlavních představitelů Vincenta Lindona a Diane Kruger – a právě Kruger výrazně zastiňuje Elizabeth Banks v americké verzi. Jinak je ale francouzský předobraz zbytečně rychle odvyprávěný (mrzí to zejména při přípravě celého zoufalého plánu), tím pádem několikrát hupsne přes hranici uvěřitelného. Zaoceánská verze byla sice typicky americká, ale zato nápaditější, hravější, vzrušivější, přístupnější a až na pár mrknutí na diváka i uvěřitelnější. Navíc se celým filmem linul i onen nejistý opar, jak to vlastně s onou vraždou bylo (Francouzi to naopak vyplácli hned na začátku, což mi přijde jako velká škoda).. přes všechny výtky za 4*.. ()
Oproti podařenému remaku s Russellem Crowem se jedná o slabý čajíček bez chuti a zápachu, jehož účinek ještě snižuje minimální prostor pro hraní Diany Kruger. Údajně thriller ostrý jako břitva bohužel zaostává v silné konkurenci moderních strojků na holení. Francouzské pojetí spíš klade důraz na dramatičnost gest než na pořádnou akci, což taky není nejlepší cesta. Podstatné detaily obsažené v remaku bohužel chybí a naopak přebývá, co nejde úplně přesně definovat, ale souvisí tak trochu s rutinou, nudou a zklamáním. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Diane Kruger trvala na stretnutí s Fredom Cavayém pred prijatím úlohy, pretože mala pocit, že postava Lisy nie je dostatočne prepracovaná. Kruger a Cavayé ako taký strávili niekoľko mesiacov vývojom postavy, ktorá mala v pôvodnom návrhu podstatne menšiu úlohu. (Arsenal83)
- Všechny scény se natáčely chronologicky, protože režisér cítil, že je to důležiré pro herce a pro vývoj jejich postav. (HappySmile)
- Skladatel Klaus Badelt se k projektu připojil až v pozdějším stádiu. Prohlédl si film spolu s režisérem, aby zjistili, kde je potřeba vložit hudbu. Badelt shledal, že film funguje dost dobře i bez hudby, Cavayé však usoudil, že Badeltova práce, která byla nahrána v londýnských studiích Abbey Road, zvyšuje intenzitu a emoce ve scénách a dává jim novou hloubku. (HappySmile)
Reklama