Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohorsko je docela malé království, vlastně spíš jen hluboký les. V něm stojí zámek a tam bydlí král Čeněk (J. Hrušínský) s dcerou, princeznou Sofií (G. Marcinková) a královským účetním Žerménem (P. Kříž). V podzámčí je zase chatrč bývalého loupežníka Šímy (T. Töpfer), který už svoje loupežnické řemeslo pověsil na hřebíček, a živí se jako poctivý umělec malováním obrazů a jejich prodejem náhodným kolemjdoucím. Dalším důležitým místem v pohádce je zájezdní hostinec U Ječmínka, kam občas kromě štamgastů zavítá i lecjaký podezřelý návštěvník. A přesně to se stane na začátku pohádky o ustrašeném panu králi, který se bojí loupežníků a pro jistotu všechno a všechny pořád zamyká. O princezně, která by se chtěla raději vdát, a hlavně o ukradeném pokladu, který záhadně zmizí z přísně střežené královské pokladnice. A tak nezbývá, než aby se tři královští nápadníci neboli princové Bobo, Dodo a Šimon místo námluv vydali po stopách neznámého zloducha. (Česká televize)

(více)

Recenze (38)

otík 

všechny recenze uživatele

Jedna z mála nových televizních pohádek, která opravdu stojí za shlédnutí. Dobrý příběh, herci v dobré formě, žádné zběsilé scény s čerty, prostě taková ta správná uklidňující pohádka pro nedělní odpoledne. Co více si přát? Škoda jen asi od půlky filmu stále se opakující otravné hudby. Hudba: Miroslav Kořínek ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Jako o podobné pohádce z téže dílny 100+1 princezna lze i o Sofii a ukradeném pokladu říci, že realizace zůstala hluboko pod úrovní sympatického záměru, v tomto případě koncipovat pohádku quasi grotesku. Na jedné straně je to pouze tato grotesková koncepce, která ospravedlňuje příšernou dějovou naivitu (a některé herecké nevýkony), na druhé straně je groteskovost pouze nepříliš odvážně naznačována (nejvýrazněji asi hudebním doprovodem), tudíž zůstávají nezhodnoceny i mile groteskní stylizace Hrušínského a bří Rašilovů či královské sídlo jako panská lovecká chata. Z ostatních Kříž, Příkazký, Kratina v pohodě, kdežto Töpfer a princezna (předabovaná) nic moc. Dlouhý jediný hraje kvalitně charakterně a to tak, že na sebe od začátku strhává pozornost, což je jednak smutné ve společnosti dřevěného komparsu hospodských karbaníků, jednak matoucí, protože nakonec má jeho postava okrajový význam a miniaturní prostor a vůbec celou tu vrchcábovou linku se nepodařilo hodnověrně včlenit do ostatního děje. ()

Reklama

PollyJean 

všechny recenze uživatele

je hezké, že tu máme tvůrčí skupinku, která se snaží k pohádkám přistupovat trochu jinak, ale chtělo by to ještě trochu doladit - i když je to místy vtipné, děj se zároveň až příliš vleče. Hrušínského typ (bohužel ho zrecykloval v několika pohádkách) senilního krále je mnohem slabší než ten Nárožného, princezna je ošklivá, neumí hrát a navíc je ještě předabovaná. Příkazký dokazuje, že pohádkové klaďasy umí jen jedním, trošičku přituplým způsobem. Tradičně kvalitní je Dlouhý, ten ale zas pro změnu nemá co hrát. Recyklovaná je bohužel i hudba (Kořínek) která se navíc neustále opakuje. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Příjemná inovace v tom, že král nebydlí na honosném zámku, ale v jakési alpské horské chatě. Ze spousty pohádek vycházejí králové jako natvrdlíci, tady to ovšem Jan Hrušínský záměrně přehání až ke karikatuře sympaticky zdegenerovaného tydýta. Nemá to hlášky, nemá to ani pohádkové atributy, zato vtip a dokonce detektivní zápletku. K tomu bonusově vzácné setkání bratrů Rašilovových, kteří tu ovšem v kabátech vypadají jako parodie na estébáky:-) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Prostě mi to nesedlo. Ani ten humor, ani předabovaná princezna, ani dvojice kulišáků, ani přehrávající Kříž, který své rádce hraje ve všech pohádkách na jedno brdo, ani stále stejně udivený Hrušínský. Snad jen Kratina s Dlouhým to trochu svou střízlivostí a skutečným herectvím zachraňují, ale jinak na hodinovou pohádku zbytečně zdlouhavé a vlastně nevtipné. A ty zvukové rádoby komické jingly jim poradil kdo? ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Pro Gabrielu Marcinkovou se jednalo o debut před kamerou. Legendární jedenadevadesátiletý režisér Jiří Krejčík před natáčením oslovil Martina Hubu, zdali by neměl tip na nějakou mladou herečku. Huba nato zavolal právě Marcinkové, která čerstvě nastoupila na brněnskou VŠMU a jíž byl v prvním ročníku pedagogem, aby se režisérovi zajela ukázat do Prahy. Marcinková roli dostala a nadto byla postupně obsazena Dušanem Kleinem do Fišpánských jablíček (2008) a Jaroslavem Hanušem do pohádky Sofie a ukradený poklad (2008). Lidé z ateliérů se totiž chodili dívat na pověstnou a velice specifickou práci Jiřího Krejčíka a přitom si všimli začínající pohledné herečky. (Komiks)
  • Zámek krále Čeňka (Jan Hrušínský) je ve skutečnosti lovecký zámeček Podčejk u Mladé Boleslavi. (rakovnik)

Reklama

Reklama