Reklama

Reklama

Kick-Ass

Trailer 3

Svět potřebuje nové hrdiny! A proto přichází Kick-Ass se svými komplici!  Teenager Dave Lizewski (Aaron Johnson) nevyniká žádnými zvláštními schopnostmi. Jediné, co ho baví, jsou komiksy. Ty ho taky inspirují natolik, že se rozhodne stát se superhrdinou! Bohužel mu k tomu ale chybí to nejdůležitější - nadpřirozené schopnosti… To ho ale nemůže odradit a jako každý správný superhrdina si vybírá přezdívku, Kick-Ass. Dave ale není jediným superhrdinou v tomto prostoru. Nebojácné a dobře secvičené duo otce s dcerou Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Grace Moretz) také bojuje s kriminálními živly a postupně se jim i daří omezovat „království“ místního padoucha Franka D´Amica. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (2 437)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Kick-Ass završuje dlouholeté pop-kulturní zápolení mezi filmovými hrdiny a filmovými diváky o to, komu bude patřit plátno a kdo bude jen vysedávat v sále. V 80kách vládli plátnu všehoschopní, často komiksoví nebo přinejmenším v komiksových situacích Movie Body Counts protáčející hrdinové. V minulý dekádě, která vystřídala změkčilý devadesátky, oba tábory diplomaticky vyjednávaly, příznačný tu je vzpomenout vedle Zakázaného království a Wanted obzvlášť Smrtonosnou past 4.0, kde geek opustil sál kina a vlezl ke svému hrdinovi rovnou do filmu, nebo Kiss Kiss Bang Bang, ve kterým mazák Kilmer poučoval zobana Downeyho. Trend supermanů z lidu definitivně završila odměna filmového hrdiny za diváka-fanouška v Kick-Ass. V Kick-Ass geekové vytlačili hrdiny a sami se stali hrdiny. Hrdinu v klasickém smyslu nahradil atypický antihrdina, který vystoupil ze stínu nenápadné prostřednosti a vypnul se k hrdinskému činu skoro nevědomky. Tito novodobí herojové v zásadě pojem hrdinství revitalizují už tím, jak se mu bytostné vzpírají. Motivace k hrdinskému činu, vycházející spíš z niterného zápasu sama se sebou, vyzrává v trýzni svědomí, nikoliv v přímém zápasu s nepřítelem. Typy novodobých hrdinů tak inklinují víc ke slabošství, sebezpochybňování a nejistotě než k cílevědomému hrdinství. Psychická destabilizace směřuje v jiném směru i k charakterové deformaci, někdy až k extrémně narušené lidskosti ve fašounském Wanted. ____ Čím dovedněji ta která postava ve filmu bojuje, tím kratší jsou záběry, v nichž bojuje. Přesně v duchu kinematografie, která od svých počátku směřuje od statických záběrů k dynamickým záběrům, můžeme ztotožnit Kick-Asse se začátky filmu a Hit Girl se současnou tendencí rychlotepajícího über-střihu. Kick-Ass se svým neohrabaným bojem připomíná spíše nějakou stárnoucí šalupu, které se k trupu přisálo příliš mnoho vilejšů, kdežto Hit Girl to trvá z nuly na sto jen pět sekund. Hit Girl, jinými slovy, neovládá boj, ovládá filmové médium samotné. ____ Dvojice Big Daddy a Hit-Girl, bez níž by příběh filmu kupodivu nadále fungoval, není než takzvaný red herring, vábnička odvádějící pozornost od ústředního problému, kterým je odlišný vztah obou hrdinů, Red Mista a Kick-Asse, ke svým otcům. Vztah nikoliv freudovský, nýbrž lacanovský - jinými slovy nad sebou máme buďto silnou otcovskou autoritu, nebo, po vymizení této autority, nastupuje vnitřní a mnohem nepříjemnější hlásek uvnitř nás jako v případě Kick-Asse. Otec Red Mista je typický příklad odměřeného totalitáře ze starý školy, který nepřipouští kompromisy, a přece je mnohem lepší než slabá a směšná figurka postmoderního, liberálního otce Kick-Asse, protože zatímco vnější neúprosná regulace umožňuje jedinci pokojný život, vnitřní morální zákon je traumatický příkaz, který tento život narušuje. Základem perverzí lidské libidinózní ekonomie je to, ze když je nějaká slastná aktivita zakazována nebo potlačována, nedospějeme jednoduše k životu v přísné poslušnosti zákona zbaveného všech prožitků – samotné uplatňování zákona má zanedlouho libidinózní rozměr, takže sama prohibitivní aktivita nám přináší požitek. Hegel na příkladu askety zdůrazňuje, jak se asketovo nekonečné tělesné umrtvování stává zdrojem perverzní excesivní slasti: právě odepření libidinózního uspokojení se stává autonomním zdrojem uspokojeni; je to úplatek, kvůli kterému sluha přijímá své služebné postavení. Dnešní otec naopak trvá na tom, abychom s ním zacházeli jako s přítelem, obrací se na nás s vtíravou familiárností, zahrnuje nás frivolními sexuálními narážkami, zve nás, abychom si s ním dali drink, nebo si vyslechli sprostý vtip, to vše s úmyslem upevnit vzájemné vztahy mezi dvěma muži. Je sice pravda, že Red Mist si také hraje na hrdinu, jenže jeho hrdinství je pouhou reakcí vyvolanou Kick-Assem. Ačkoliv je tedy zvykem spolčovat Evropu s Amerikou do velké množiny západní společnosti, říká Kick-Ass mnohem víc nám Evropanům, kteří jsme po revolucích v ´89 a pádu Berlínské zdi ztratili totalitářské vůdce a byli nuceni je nahradit vůdci-hláskem uvnitř nás. Co když subjekt vynalézá vnější společenské normy právě proto, aby unikl nesnesitelnému tlaku morálního zákona? Není mnohem snazší, když je tu vnější vůdce nebo otec, nositel autority, kterého můžeme podvádět, vůči kterému si můžeme zachovat alespoň nepatrnou distanci a soukromí, než když tu je intimní vůdce, cizinec, cizí těleso v samotným středu naší bytosti? S tím souvisí jeden z nápadných rozdílů oproti komiksu, obarvující film na růžovo: (-spoiler-) Jestli v půlce filmu hrdina získá holku, která mu odpustí lež a ještě se pak o něj strachuje, nebo se přizná až na konci a nedostane žádnou odměnu a ona ho pošle do háje a rozdá si to s jiným, z toho příběhu dělá něco dost jiného. Otcovský zákon totiž nejenže nebrání uskutečnění pokojného vztahu jednoho pohlaví k druhého, ale dokonce zaručuje jeho podmínky. Potom není divu, že mizení otcovského zákona vede k slehávaní normální sexuality a ke vzniku sexuální netečnosti. Skutečnost, že v Akta X se tolik věci děje tam nahoře (kde leží pravda, mimozemšťané, kteří nás ohrožuji, a další), je přísně souvztažná s tím, ze zde dole, mezi hrdiny (Mulderem a Scullyovou), se nic neděje – nedochází mezi nimi k žádnému sexuálnímu kontaktu. Výměna 80s Action hrdinů za supermany z lidu proběhla úspěšně, nicméně nezrušila do očí bíjící souvislost mezi tehdejšími homoerotickými osvalenci a dnešním asexuálním světem, v němž jsou za dvě nejvíce sexy ženy pokládány zcela nedostupné umělé objekty: třináctiletá holčička a domorodkyně z Avatara. ____ Vzhledem k typologickému zařazení filmu mezi mainstreamový energizer drink je potěšující jeho ochota vyjadřovat se k soudobé situaci ve společnosti. Za nějakých x-desítek let jistě skvěle poslouží kulturním diagnostikům v odhalení, jak jsme tu na přelomu 20. a 21. století vegetovali. Všichni jsme dnes schopni vrchovatou měrou zaujímat postoje otevřené skepse, cynické nezúčastněnosti, využívat druhých bez jakýchkoliv zábran, porušovat veškeré etické normy, uchylovat se k extrémním sexuálním praktikám a sledovat explicitní materiály z internetu atd., vzhledem k tomu, že se cítíme v bezpečí, které vyplývá z našeho přesvědčení, že žádná velká autorita o tom neví. Ať už v ecovské dichotomii spadáte mezi skeptiky, nebo těšitele, nemůže současná doba nikoho nechávat na pochybách o tíživosti situace a záměně čtyř klíčových domén západní společnosti – lásky, umění, vědy a politiky –, které jsou v dnešním veřejném prostoru stále více nahrazovány svými podvrženými dvojníky: hovoříme o kultuře, ne o umění, o administrativě, ne o politice, o sexu, ne o lásce, o know-how nebo o moudrosti, ne o vědě: umění je převedeno na výraz/artikulaci dějinně specifické kultury; láska na ideologicky zastaralou formu sexuality; věda je zapuzena jako základní, falešně zobecněná forma praktického vědění a je postavena na roveň formám technicistní moudrosti; a politika (se vší vášní nebo bojem, který tento pojem obsahuje) je převedena na nezralou a předběžnou verzi schopnosti společenské regulace. () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

„Keby to povedal mne, rozbil by som mu hubu.“ Nebavia ma záchrany na poslednú chvíľu. Nebaví ma, ako v americkom filme chlapík dostane 5x päsťou do tváre a stále je v pohode. Nebaví ma, ako strieľate uprostred mesta z rotačného guľometu a polícia nikde. Nebaví ma, ako kladná postava uverí zápornej, že je kladná a kvôli tomu príde o život skutočná kladná postava. Všetky tieto klišé, a asi sto ďalších, ponúka v Kick-Ass producent filmu Brad Pitt. Nemyslel som, že to bude srdcovka, no rozčarovanie/sklamanie typu Defendora (i tí ústrední zlosynovia sú si fyzicky podobní) som tiež nečakal. Ústredný hrdina o ničom, jeho vtipní kamaráti nevtipní a láska klasicky nezaujímavá Američanka. Do toho naivné myšlienky (chlapík cez okno vidí na ulici páchané násilie a namiesto zavolania polície zastrie záclonu... toto bolo naposledy zaujímavé v roku 1981). Vrcholom sú pop-kultúrne odkazy, ktoré akoby písal 14-ročný chalan („Tancoval si niekedy s diablom pri mesačnom svite?“, „Aký bol prvý film Johna Woo?“). Jediné, čo ma nadchlo, boli drobnosti ("takto" vyhodiť prázdne zásobníky a nahodiť nové som ešte nevidel a to už som videl všeličo) a (skoro) vynikajúce akčné scény. Mimo nich nuda na skapanie (jednoduchý scenár, detské názory na „zlý a ľahostajný svet“, slabé herecké výkony, nezaujímavé zvraty). ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nebejt tý zabijácký holčičky a jejího tatíka v podání Nicolase Cage, tak je tohle úplně obyčejnej film o podprůměrným lůzrovi. Dohromady to má ale nákop jako prase. Je vidět, že se tvůrci nebáli a násilí tam nacpali prakticky do každý scény. Al Kájda může jenom tiše závidět. Každopádně to ale díky muzice šlape jako po másle a i když v dnešní době je přecpáno komiksových filmů, tak to určitě pobaví. Klasický hrdina prostě už nebaví, tak to trošku stočí proti sobě. Proč vlastně ne. Hodnocení tady odpovídá víceméně za sebe. Na plný počet to ale necítím. Líbilo se mně to, ale pořád v tom upřímném a překvapivém násilí nevidím nic tak originálního, abych z toho byl hotovej jako většina zdejších uživatelů. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Neskutočne vizuálne našľapaná, správne heroická, nekompromisne drsná a pritom zábavná superhrdinská komiksová adaptácia, ktorá definítvne odhalila celému svetu talent Matthewa Vaughna. Pretože z tak ťažkej látky, bez výraznejších hereckých lákadiel a s ani nie tretinovými prostriedkami, ktoré majú k dispozícii iné komiksové hity, vvytvoriť tak komplexný film fungujúci po všetkých stránkach a neazostávajúci za nimi vyložene v ničom, to už chce riadku dávku umenia. Kvôli filmom ako Kick-Ass sa oplatí milovať tento žáner. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Je to nářez, to každopádně. Něco do sebe to mělo nejen po akční stránce, to každopádně. Ale na víc jak 70% to prostě nevidím, to pardon. Jak tady v podstatě píše hirnlego, i já mám určitou mez u dětských rolí, co je ještě OK a co je už za čarou, no a ta malá holka sice hrála skvěle, ale na mě to bylo moc - působila až děsivě (což asi mělo částečně svůj smysl) a děsivost podle mě k dětem prostě nepatří. Asi jsem staromódní... Ale když se oprostím od té holky a budu se zaobírat jen dějem, je to určitě slušná akčňárna s několika zajímavými momenty, která si řadu svých fandů (jak vidno zde podle komentářů) najde. ()

Galerie (159)

Zajímavosti (63)

  • Práva na filmové spracovanie komiksu boli odkúpené ešte pred vydaním prvého čísla. (Greenpeacak)
  • Matthew Vaughn měl kvůli nezvyklé drsnosti snímku (vzhledem k nízkému věku hlavních hrdinů) dlouhou dobu problémy s finančním zajištěním. Nakonec film natočil nezávisle a výsledek prodal studiu Universal za víc, než původně požadoval. (HellFire)
  • Scéna, kdy Taťulda (Nicolas Cage) střelí Zabíjačku (Chloë Grace Moretz) a pak jí rozepne bundu a vytáhne z vesty kulku, by ve skutečnosti takto proběhnout nemohla, protože kulka by byla příliš horká. Také si lze všimnout, že dívčina bunda není prostřelená. (Mandalorian)

Související novinky

Co Matthew Vaughn plánuje s Kick-Ass a Kingsmany?

Co Matthew Vaughn plánuje s Kick-Ass a Kingsmany?

25.01.2024

Zanedlouho přistane v kinech akční jednohubka od Matthew Vaughna s názvem Argylle: Tajný agent. Jakmile pak má režisér na kontě nějaké oblíbené franšízy, je nasnadě, že na ně budou padat dotazy při… (více)

Další Kingsmani a reboot Kick-Ass jsou na cestě

Další Kingsmani a reboot Kick-Ass jsou na cestě

17.10.2023

Režisér Matthew Vaughn (Hvězdný prach, X-Men: První třída) se čerstvě zúčastnil newyorského Comic-Conu, kde mimo jiné propagoval svůj nadcházející špiónský film pro Apple Argylle s Henrym Cavillem a… (více)

Vaughn by stále rád natočil Supermana

Vaughn by stále rád natočil Supermana

22.12.2021

Režisér Matthew Vaughn (X-Men: První třída) v posledních dnech dělá press tour ke svému nejnovějšímu snímku Kingsman: První mise, a během nedávných rozhovorů tak již stihl potvrdit celou řadu věcí.… (více)

Kick-Ass se dočká velkého rebootu

Kick-Ass se dočká velkého rebootu

17.12.2021

Režisér Matthew Vaughn momentálně promuje svůj nový snímek Kingsman: První mise a vedle toho, že už před pár dny potvrdil chystání klasického sequelu ke Kingsmanům s Taronem Egertonem, vyjádřil se… (více)

Reklama

Reklama