Režie:
Jacques AudiardKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tahar Rahim, Niels Arestrup, Farid Elouardi, Reda Kateb, Hichem Yacoubi, Adel Bencherif, Gilles Cohen, Pierre Leccia, Leïla Bekhti, Antoine Basler (více)Obsahy(1)
Malik El Djebena, odsouzený k šesti letům vězení, neumí číst ani psát. Do věznice přichází úplně sám a působí mladším a křehčím dojmem než ostatní trestanci. Je mu 19 let. Šéf korsického gangu, který vládne i vězení, si ho okamžitě vezme na paškál a pověří ho několika „úkoly“, díky kterým se Malik nejen zocelí, ale zároveň si začne získávat šéfovu důvěru. Ale Malik je odvážný a učenlivý, a tak si tajně začne spřádat vlastní plány… (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (287)
Vynikající filmový počin z vězeňsko mafiánského prostředí. Výtečné herecké výkony, syrová, až autentická kamera, skvěle vykonstruovaný příběh a dokonalá hudba. Pravdou je, že chvilku člověk tápe v souvislostech a v postavách, jelikož herci jsou si dost podobní, k tomu přibývají stále nové tváře a nové dějové linky, ale v celku rychle se dá zorientovat. Jeden z nejlepších francouzských filmů dnešní doby, který se vrací k filmovým klasikám 70 a 80 let. ()
Veľmi zaujímavý film. Aktuálna moslimská téma a pritom to vôbec nemoralizuje a nie ju tu ani náznak po snahe ukázania ľudského dobra, Väzenská dráma, ktorá sa tvári nenápadne, ale skrýva v sebe silné scény (miestami fakt skvelá réžia). Ďalšie PROTI MÚRU to nie je, ale rozhodne ide o originálny gangstersko-väzenský film, ktorý dosť veľa hovorí svojím mlčaním... ()
Francúzska drsná väzenská, gangsterská a kriminálna dráma, ktorá má mnoho kvalít, ktoré sú tu a inde určite už podrobne rozpísané. Ja by som sa pridal iba konštatovaním, že takto nejak by som si predstavoval zfilmovaného Kajínka. Má ale zmysel porovnávať takmer tunajšiu tvorbu s kinematograficky vyspelejším Francúzskom? Jeden z najlepších filmov s touto tématikou, ktorý ponúka niekoľko dejových inovácií, na ktoré nie sme z väzenských, prevažne klišovito poňatých drám, zvyknutí. K plnému hodnoteniu chýbalo málo. ()
Ono to vězení má prostě svou neobvyklostí něco do sebe a potvrzuje se to i v Prorokovi. Ten je navíc, hlavně v druhé půlce, říznut solidní maifiánkou, čím vzniká hodně zajímavý mix. A to i díky Audiardovi, který dokáže být po celých 150 poměrně uceleně zábavný a i když se několik málo pomalejších míst najde, většinou snímek odsípá dobře. Příjemné taky je že děj střídá několik různých úrovní a Malik je tak dobře uvěřitelná postava, která nemá jen centrální motivaci, ale vyvíjí se a řeší vždy více věcí najednou. Toho navíc zahrál Tahar Rahim velice dobře a společně s Nielsem Arestrupem alias Césarem Lucianim, tvoří pŕíjemnou ústřední dvojici. Sečteno podtrženo, Audiard natočil hodně komplexní a plný snímek, který určitě stojí za to. ()
Filmy z vězeňského prostředí se mi líbí. Malik jde do vězení (nevíme za co, ani se to nedozvíme) a je tam sám, nemá žádné postavení. Jistý šéf korsického gangu ho donutí pro něj pracovat. A tím se rozbíhá celý řetězec událostí. Francouzům se opět podařilo natočit velice dobré kriminální drama. Hlavní hrdina je sympatický, i když si na konci vlastně uvědomíte, že i on je zabiják. Děj filmu bavil, ale ta stopáž je moc, mělo to být o půl hodinky kratší. ()
Galerie (68)
Photo © Sony Pictures Classics
Reklama