Režie:
Radim ŠpačekScénář:
Ondřej ŠtindlKamera:
Jaromír KačerHrají:
Vladimír Polívka, Johana Matoušková, Jan Cina, Robert Nebřenský, Jiří Štrébl, Jakub Gogál, Ivan Romančík st., Ondřej Malý, Taťjana Medvecká, Martina Černá (více)Obsahy(2)
Drama o lásce, ztrátě a pomstě. Dvěma devatenáctiletým klukům Adamovi (Vladimír Polívka) a Markovi (Jan Cina) je jejich rodiště těsné, zároveň ale moc nevědí, co si se svými životy počít. V tu chvíli do jejich světa vstupuje dcera místního prominenta Anna (Johana Matoušková) a vnáší do něj tajemství, napětí a touhu. Zdánlivě nudné a usedlé město před nimi začíná odhalovat temné spodní proudy. Annin otec má navíc k dceři velmi ochranitelský vztah, a když se trojice zaplete do konfliktu ústícího v krvavou rvačku, usoudí, že přátelství jeho dcery s Adamem a Markem může být nebezpečné... Místa jsou novým projektem tvůrců nejlepšího filmu roku 2010 Pouta. Děj se odehrává v 90. letech na malém městě, kde nelze dělat nic, ale zároveň i tak trochu všechno. (CinemArt)
(více)Videa (15)
Recenze (92)
Tohohle filmu je velká škoda, je na něm cítit spousta snahy, která je ale od začátku odsouzena k zániku. Může za to především Ondřej Štindl, který jakoby nevěděl, co od svého scénáře vlastně chce. Jakoby mu nestačil mladý trojúhelník, pokouší se o vnesení thrillerových prvků, které jsou zbytečné a herci (zvlášt mladý Polívka, který má možná obličej pro kameru, ale jinak byl prkenný) je neutáhnou. Mohlo to být o rozervaném mládí, o vztazích, o bezútěšnosti míst, na kterých se postavy nacházejí. Místo toho se rozehraje nějaká nudná konspirace s Jiřím Štréblem.. Taková škoda té režie, té kamery, hudby nebo Jana Ciny, Nebřenského a všeho talentu do filmu vloženého. ()
Film, ktorý zaspal dobu a účinne uspal väčšinu divákov. Dôsledne nezaujímavý, bezvýrazný a do značnej miery vo výsledku i hlúpy nepodarok (parohy tomu nasadzuje druhá polovica a hlavne záver) bez hereckých výkonov a s hlavnou postavou, ktorá si prechádza nepríliš uveriteľnou vnútornou premenou. Režijne nepríliš zvládnuté, bez jasného tempa, rutinne natočené a absolútne ignorujúce diváka, uprednostňujúc polopatistické servírovanie porevolučnej atmosféry. Trochu viac v recenzii. ()
Devadesátky non plus ultra s atmosférou tak trefnou až to bolí, člověku je hned líp u srdce že se nenarodil o deset let dřív, a že z těch maloměstských peklovidlákovů vypadl hned jak to šlo. I když i tak si toho melancholického bloumání po opuštěných továrnách a kostelích (tomu se moderně prý říká urbex), a postpunku vůkol všude, užil i tak dosytosti - Špaček vnímá svět očima Adama úplně stejně jako já, a je to dobré, moc dobré... kdyby mu jen to (zdánlivě) bezpříběhové křesání jisker života na hromadách bahna vydrželo až do konce. Jenže on musí ten zpočátku jen lehce nakopnutý motiv porevolučního rychlopodnikatele rozjet bezmála do tvrdé mafiánky, a to už mu zdaleka tak moc žrát nejde. 8/10 Btw postsynchrony a díky nim i půlka dialogů jsou úplně na pěst. ()
Nové drama od autorů mnou zbožňovaných Pout nenaplnilo očekávání spojené s kvalitně provedenými trailery. Začátek filmu je velmi povedený především díky nástupu neokoukaných herců a také příjemný 90tkovým feelingem a vtipnými dialogy. Jenže pak se tvůrci vydávají hodně jiným směrem a asi ani moc nevědí, jak by měl film celkově působit. Za mě průměr, který u nás nemá ani tu nejmenší šanci se prosadit. Bohužel. Kvalitní hudba, dialogy, neokoukané herecké tváře a prostředí Ústí netradičně nasnímané tunou záběrů z dronu. ()
V tomhle filmu ledacos dobře funguje: atmosféra, dobře obsazení herci, výběr písní apod. Na druhou stranu je scénář takový nějaký nedotažený a název o ničem (což si na rozdíl od Kima Ki-duka naši tvůrci nemohou dovolit, pokud chtějí, aby na film někdo přišel – já šel v pátek večer jeden den po uvedení filmu do kin a nepromítalo se, protože jsem byl jediným zájemcem). ()
Galerie (44)
Zajímavosti (4)
- Natáčení probíhalo v Ústí nad Labem, Litoměřicích a Praze. (Terva)
- Taneční scéna ve filmu odkazuje na tanec Vincenta Vegy (John Travolta) s Miou Wallacovou (Uma Thurman) ve filmu Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1997). (Copcorn)
- Vladimír Polívka několik dní pracoval na čerpací stanici, aby se sžil se svojí postavou Adama. (jezurka42)
Reklama