Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyřicátnice Helena, uznávaná odbornice na manželské problémy, jednoho dne zjišťuje, že se dostala do situace, jaké řeší se svými pacienty. Její doposud milující a milovaný manžel je přistižen in flagranti s mladší ženou a Helena brzy bezradně stojí na prahu nového života. Dvacetiletá dcera Laura chce být matce oporou, zároveň se však potýká s nástrahami vlastní první opravdové lásky. Pomocnou ruku nabízí k Helenině zděšení i matka Vilma, bývalá herečka, která na všechny situace aplikuje svéráznou školu života. Výstřední dáma má zaručený recept: nahradit nepořádného chlapa, chlapem pořádným. Zdá se to neřešitelné, ale k překvapení Heleny i Laury muži, s nimiž stojí za to se vrhnout po hlavě do milostného dobrodružství tu stále ještě jsou. A tři docela rozdílné ženy zjišťují, jak moc jsou si podobné a pokud se má něco vyřešit, chce to nadhled, humor a neztrácet hlavu ani naději. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (1 245)

paascha 

všechny recenze uživatele

Poslední dobou s velikou radostí sleduji jistou renesanci českého filmu. Zdá se, že doba debilních komedií a sponzorsky provařených kravin je pryč, a nastává doba lepší. Velkým pozitivem je velice sympatický výkon Elišky Balzerové,která podle mého udělala 90% kvality, slušně si vede i Vlasáková s překvapivě sympatickým Dykem. Naopak mi moc nesedlo to malé neštěstí, ale to je asi věc názoru. Takže na závěr, jsem spokojený a určitě se vrátím:-) ()

castor 

všechny recenze uživatele

V posledních letech jen horko těžko hledám mezi českými zástupci film, který by mě zásadněji oslovil. Přesto se tu a tam našel (Kráska v nesnázích, Venkovský učitel, Tajnosti). Vlastně se mezi ně dá počítat i poslední Vejdělkův film Václav, na kterém se dají vyčíst velké ambice. Vejdělek se sympaticky vyvíjí a z lidových komedií přesedlává na silnější témata, kde humor spíš jen probleskuje kdesi na pozadí. Nejprve ale trochu rýpání.. Stejně jako Václav ale i Ženy v pokušení trpí nejasným dramaturgickým rozvrhem. Divák chvíli sleduje komedii, pak zase rodinné drama s vážnými momenty. Navíc jsem si přál, aby ve mně snímek mohl víc doznít. Mnohdy namísto emocionálního mrazení divák čelí prázdnému utnutí děje, situace.. I tak většinou vybruslí se ctí (bez pocitu trapnosti a studu), a to je jenom dobře. Samotný příběh je prostý. Matka načapá svého manžela v náručí vnadné černošky, oporou je jí dcera a foukat bolístky přijede i babička. No, babička.. každopádně okolo ústředního tria se ještě motá dceřin přítel, matčina potencionální nová známost a babiččin sepisovatel memoárů-další zářez. Zaslechl jsem něco o srovnání s nedávným diváckým hitem Líbáš jako bůh. No, buďme nohama na zemi. Vejdělkův snímek má nesrovnatelně vtipnější a navrch netriviální dialogy, hutnější zápletku a herectví bez umělé přepjatosti. To asi docením nejprve. U Lenky Vlasákové si divák chvíli musí zvykat na herecké pojetí své postavy, ale poté je znamenitá. Dokáže nabídnout sebeironii, nadhled i rozjařenost šestnáctileté puberťačky. Minimálně znamenitý je i návrat jedné české herecké lady na filmové plátno. Filmaři trestuhodně opomíjená Eliška Balzerová srší vtipem, půvabem, šarmem i charismatem a scény, ve kterých se objevuje, krade pouze pro sebe. Její živočišná Samantha ze Sexu ve městě má Českého lva dle mého jistého. A zaslouženého. Potěší i začínající naděje Veronika Kubařová, stejně jako pánské osazenstvo (třeba všeuměl Dyk neztrácí svou přirozenost ani v intimních scénách). Když chválit, tak je třeba vyzdvihnout i ty drobné detaily (nadvakrát nedořečená historka!!) a situační žertíky (skákání panáka po „mrtvém“ těle), které v českém filmu dlouho nebyly-chyběly. Sečteno, podtrženo.. Zhruba o deset patnáct minut bych zkrátil, ale jinak bych neměnil. Díky za to.. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Konečně se film dostal i ke mě. Nebudu se tady zbytečně rozepisovat jak pohrdám českou kinematografií posledních let. Že je v posledních 10 letech český film v krizi je dostatečně známá věc. Hřebejk točí kraviny, Menzel netočí prozměnu nic a Troška má poprávu každý nový film v černých číslech. Člověka pak zaujme tenhle Vejdělek, který dokázal zabodovat již svými Účastníky zájezdu, z nichž se stal časem autobusový kult když jede člověk na dovolenou k moři. Václav mě moc neoslovil, ale možná bych byl připraven změnit názor. ROMing netřeba komentovat. Když se tak tedy rozhlédnu Vejdělek natočil svůj nejdospělejší kousek. Herecké výkony jsou na patřičné úrovni, humor není prvoplánovaný (nikdo sebou nemlátí o zem, chybí zbytečné vulgarity), dostatečně silný příběh a konečně, konečně (píšu to raději dvakrát) krásný vizuál, krásné kulisy, krásné prostředí, krásná příroda. Jak mi tohle v českých filmech chybí. Sečteno podtrženo, 65% ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Eliška Balzarová měla skvělý hlášky, ale chyba tohohle filmu byla v tom, že nejlepší hlášky nastrkali do traileru a člověk už se pak tolik nesmál. Šla jsem na to, protože jsem se potřebovala odreagovat od maturitní písemky, jinak bych na to do kina asi nešla. Podařilo se, jako odreagování dobrý, zasmála jsem se. Ale bylo to pro mě moc dlouhý celkovou stopáž bych z 2 hodin zkrátila na hodinu a půl a bylo by to lepší. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Slabší Vejdělkův film, na české poměry přesto lepší průměr. Režie je příjemná a chvílemi i nápaditá (psycholožka Helena zpovídá sama sebe), herečky a herci doopravdy hrají (až na Jiřího Macháčka, který mě rozčiloval). Velká výhra je obsazení Lenky Vlasákové (kočka) a Vojtěcha Dyka - jejich výkonům nesahá nikdo ze zbytku ani po kotníky. Ne, ani Eliška Balzerová, jejíž tolikrát omílaná "herecká genialita" spočívá pouze v tom, že dělá a říká věci, které by od ní nikdo nečekal. Scénář se mohl vyvarovat (mnoha) laciných fórů. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Ve scéně u ohně si prozpěvuje Helenina (Lenka Vlasáková) matka (Eliška Balzerová) refrén kupletu Denisy, hlavní hrdinky operety „Mamzelle Nitouche“: „Kryk krak vše ve tlumok, na rámě zbraň a v pochod krok! Bum do bubnu z oslí kůže, bumarasa, bum, bum, bum!“ (a-ja)
  • Strašnické krematorium, ve kterém se koná Vilmin (Eliška Balzerová) pohřeb, umožňuje nahlédnutí na zesnulého pouze v místnosti k tomu určené, nikdy v prostorách obřadní síně, jak je tomu ve filmu. V prostorech síně je rakev vždy zavřená a navíc na katafalku, nikde jinde. (funhouse)
  • V roce 2013 vznikla muzikálová verze filmu, jejíž režie se opět ujal Jiří Vejdělek a autorem hudby byl František Soukup ze skupiny Nightwork. (JUK_JANA)

Související novinky

Na Anděla Páně 2 už přišel milion diváků

Na Anděla Páně 2 už přišel milion diváků

12.01.2017

Na prvního Anděla Páně vyrazilo do kin 188 138 diváků, takže Jiří Strach rozhodně nečekal, že jeho pokračování rychle zaútočí na milion. Právě tahle cifra ale padla v šestém týdnu promítání, čímž se… (více)

Reklama

Reklama