Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Cyril, Bruno a Aneta jsou sourozenci ve středním věku. Když byli Aneta s Brunem ještě malé děti, jejich rodiče se zabili při autonehodě a nejstarší Cyril se o ně postaral. Tato skutečnost vytvořila mezi nimi silné pouto. Cyril je soudce, který v tom takzvaně umí chodit. Má přátele mezi politiky, je bohatý a korupce je jen slovo. Aneta je svobodná televizní reportérka, která je právě zamilovaná do svého nového přítele Alana, a protože má skoro naivní představu o tom, jak by svět měl fungovat, nelíbí se jí jak Cyril zneužívá svého postavení. Bruno, naopak, je poněkud zakřiknutý. Jako jediný z nich žije v manželství a vychovává pubertální dceru. Ve volných chvílích sleduje na internetu striptýzovou tanečnici Tali. Sourozenci každoročně společně jezdí na hory. Ani letos tomu nebude jinak, ale přeci jen něco jinak je. Bruno se nedávno dozvěděl, že trpí nevyléčitelnou chorobou a moc života už mu nezbývá. Cyril se tedy rozhodne jejich každoroční výlet pojmout trochu jinak. Má to být něco jako dárek na rozloučenou pro umírajícího Bruna. Cyril se rozhodne, že pojedou do nejluxusnějšího hotelu v Tatrách a jako bonus pro Bruna zaplatí i striptérku Tali a doufá, že si to s ní bratr užije. Nesmělý Bruno z toho evidentně není ve své kůži, ale Cyrilovi se neodporuje. To vědí všichni tři. I když to Cyril asi myslí dobře, jeho povýšené chování sourozenci těžko snáší. Bruno se nedokáže chovat podle Cyrilových představ, a tak se Cyril jednoduše rozhodne, že si Tali nechá pro sebe. Nakonec si ji vlastně zaplatil, takže co by řešil. Tali to není proti mysli. Je jí vlastně jedno, kdo jí dopomůže k životu, jaký si představovala. Po telefonu se rozchází se svým přítelem Reném, který s Cyrilem tento obchod uzavřel. René si to však nechce nechat líbit a rozhodne se, že dá Cyrilovi za vyučenou. Dokonce ho chce zastřelit... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (773)

klerik 

všechny recenze uživatele

50% Nechápem názov. Nechápem niektoré zbytočné postavy (wtf futbalista?). Nechápem Pauhofovú, že išla hrať postavu, na ktorú nemá, resp. ktorá je tak zle napísaná, že ani nemá nejaký extra zmysel. Práve preto, že o spárovanie Donutila a Pauhfovej tu ide až v druhom rade, dá sa to pozerať. Scenár je slabý, ale trochu cítiť snahu o dodanie hĺbky. Najzaujímavejšia je ale paradoxne scéna únosu, ktorá naznačovala, že pri troche snahy mohlo ísť o nadpriemerny film... Nepozerá sa na to zle, ale aj krívajúci RÓMÁN PRE ŽENY bol zábavnejší... ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Tak jsem včera večer zjistil, že máme s M. Donutilem min. jednu společnou věc....SKROMNOST. Taky se (v drtivém počtu případů) spokojím s tím NEJlepším. Tím sice tento snímek Tomáše Bařiny na motivy knihy M. Viewegha není (určité pasáže ve scénáři a dialogy „jdou mimo“), nicméně příjemnou oddechovkou, při které se divák (překvapivě) nejen pobaví, ale v dosti momentech i souhlasně pokývne hlavou, rozhodně ANO! A nenechte se mýlit, pod tou silnou slupkou zaobalenou a schovávající se za řádnou špetkou ironie, nadsázky, nadhledu, sarkasmu, absurdity... se skrývá pravda. Tohle je také skutečný život, (alespoň jedna z jeho mnoha podob), byť se to mnohým nemusí pozdávat a především zajídat. Troufám si tvrdit jedno:tento snímek rozhodně není pro současné teanegery (důkazem budiž zdejší hodnocení, kde se opět projevil „stádový efekt v plné kráse a síle“), ale pro odrostlejší publikum, které má již něco v tom svém životě za sebou a nebojí se při snímku přemýšlet. Závěrem musím konstatovat jediné: jak se mi v posledních letech silně zajídá osoba jménem M. Donutil, kdy mám neodbytný pocit, že dotyčného není pouze plná Tv (popř. rádio), ale straší mě představa, že jednoho dne vlezu doma na WC vykonat potřebu a na míse bude trůnit Mirek připraven vytasit se s historkou „do placu“, tak musím zároveň (sám sobě) přiznat jedno. S postavou bezkrupulentního, životem otřískaného a naučeného Cyrila si nemohl poradit lépe. Nesouhlasím s výtkami typu: „M. Donutil opět hraje M. Donutila“. Naopak, dotyčný předvádí (překvapivě) vyzrálý , naprosto přirozený herecký výkon (projev). Spokojenost (v mém případě) panuje také jak s M. Vladykou, tak především s Janem Budařem a koneckonců výraznějších námitek nemám ani proti ženskému osazenstvu v podobě V. Hybnerové a T. Pauhofové. Nemůžu si pomoct, ale slovo, které se mi první vybaví ve spojitosti s tímto snímkem je PŘIROZENOST a nikoliv VYUMĚLKOVANOST, což musím přiznat, mě (zvlášť po zdejším hodnocení a komentářích v jejichž světle jsem shlédnutí snímku dlooouho odkládal), notně překvapilo (nutno dodat, že veskrze pozitivně). Nevím, do jaké míry se v mém hodnocení promítla skutečnost, že jsem se právě vrátil z dovolené jako hl. hrdinové (Vysokých Tater, byť letní), ale já dávám (a rád) 4* a zároveň apeluju na všechny ty z vás, kteří se tohoto snímku (ve světle zdejších skutečností) „bojí“, klidně mu šanci dejte. Je pouze potřeba jedna taková „maličkost“ , brát snímek s NADHLEDEM. Zajímavý (naprosto výstižný) komentář: uživ. novoten ()

Reklama

heyda 

všechny recenze uživatele

Řekl jsem si, že pokud bude mít Román pro muže pod 50%, tak dám 4 hvězdičky. A když tu vidím ty odpady, tak je dám i s velkou radostí. Pro mě to bylo překvapení. Čekal jsem absolutně bezzubou komedii s otřesnými hereckými výkony a trapným scénářem. To se však nevyplnilo a já jsem sledoval zajímavý hořký snímek, který svým humorem odlehčuje pouze výborný Miroslav Donutil. Líbily se mi narážky na naší politiku, líbilo se mi prostředí Vysokých Tater, kde jsem před nedávnem byl a několik scén na mě působilo i docela emotivně, na což nejsem v českých filmech příliš zvyklý. Hodnocení vidím na jasných 60%, ale hvězdičku si přidám a zároveň se podepisuji pod komentář Malarkeye. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Já jsem se na tenhle film tak těšil! Výsledný dojem je ale strašně rozporuplný. Ano, bavil mě o poznání víc než jiné české filmy z poslední doby - třeba u tolik oceňované Kawasakiho růže jsem usínal nudou, kdežto Román pro muže jsem si místy skutečně užil. Já bych jednoduše tak strašně chtěl, aby někdo natočil skutečně oddychový pohodový český film, u kterého by se dalo vypnout a prostě se jen pobavit, ale aby to nebylo blbé, podbízivé, lacině vulgární, prolezlé product placementem a s topornými hereckými výkony. Chci tak moc? Na tomhle filmu mi asi nejvíc vadilo to, že scénář nestojí za nic. Všechny postavy jsou prostě debilně napsané a k reálným lidem z ulice mají asi tak blízko jako sám Viewegh, který se postupem doby začal uzavírat do svého sociálního skleníku z prachů za prodané knížky. Román pro muže je podle mě typicky česky nevydařený pokus o kombinaci vážného s komickým, kdy pořádně nefunguje ani jedna složka a ve filmu jdou spíše proti sobě. Přičtu-li k tomu místy vyloženě blbé dialogy a celkovou nepřesvědčivost filmu jako takového, který byl očividně natočen výhradně s komerčním cílem, pak nemohu nevyjádřit své zklamání. A přitom se mi tam tolik věcí líbilo - ten film má třeba úžasnou kameru, většina záběrů je skutečně lahůdka. Vtipný abecední trojlístek Anety, Bruna a Cyrila v podání Vandy Hybnerové, Miroslava Vladyky a Miroslava Donutila se mi líbil moc, všichni jsou výborní. Pro Táňu Pauhofovou si pak slova chvály nechávám stranou, ta slovenská zrzečka je anděl, s okouzlujícím úsměvem a skvěle vystavěnou figurou. Velká škoda, že zatím nedostala nějakou výraznou roli, kde by mohla svůj talent ukázat naplno, většina filmů z její dosavadní filmografie byla velmi slabých, což je ostatně i případ Románu pro muže. Btw. knihu jsem nečetl a ani po tom nijak netoužím. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Román pro muže, film pre nikoho. Toto by som si povedal, ak by som ako zahraničný producent videl tento film na festivale, kde by som vyberal filmy na distribúciu do svojej krajiny. Lenže naše dva národy majú dosť jednoduchých divákov na to, aby aj z takto nezvládnutého filmu urobili hit. Stačí, ak je Donutil hajzel a občas povie niečo vulgárne. Stačí, ak slovenská herečka hrá prostitútku a stačí, ak je tu absolútne idiotská komická dvojica na čele s Budařom, aby sa mohli občas zasmiať na totálnej magorine. Potom stačí aj scenár, kde nie sú splnené ani základné predpoklady pre správne fungovanie filmu. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (14)

  • Ve filmu je mnohem míň vulgárních slov než v knize. (zdeny99)
  • Táňa Pauhofová ve skutečnosti tetování, které je vidět na její postavě Tali v bazénové scéně, nemá. (KREI)
  • Ve scéně, kdy se René (Jan Budař) snaží trefit meloun v lese a po několika nezdarech se rozčílí, "střílí" dál i naprázdno, ale v ruce drží pistoli, která další zmáčknutí kohoutku po dostřílení zásobníku neumožňuje. (Kartmen)

Reklama

Reklama