Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byli to nerozluční přátelé. Psali o filmu radikálně a bez předsudků. Dali vzniknout filmovému hnutí, které natrvalo změnilo klima světového filmu. Objevili pro film Jean-Paul Belmonda. Dokázali dokonce zrušit na jeden rok festival v Cannes. Spolu se svými souputníky udali tón francouzské kinematografii druhé poloviny dvacátého století. Řeč je o François Truffautovi a Jean-Luc Godardovi. Tvůrcích filmů jako Jules a Jim, Nikdo mě nemá rád nebo U konce s dechem. Dokument, kterým nás provází mladičká hvězda evropského filmu Isild le Besco se věnuje především vzrušené atmosféře začátku šedesátých let a společné cestě obou režisérů ke slávě až jejich následnému dramatickému a nenávistnému rozchodu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (28)

salalala 

všechny recenze uživatele

Přikloním se ke zlaté střední cestě. Není to špatný dokument, to rozhodně ne. Ale je bez náboje, hrozně suchý. Informací je tam dost a dost, někdy je to na škodu, divák to mnohdy nestačí pobírat. Další věcí je, že běžného diváka to asi neosloví. Obávám se, že je to opravdu film pro úzkou skupinu zájemců, kteří si navíc můžou všechny informace najít v encyklopediích. Fakt je to takové rozpačité. Přijde mi, že trošku to nabírá grády až ke konci, kdy se tam mluví o Truffatově a Godardově rozchodu, to mi přijde dobré. Nejzajímavější jsou vzpomínky herců a hereček z natáčení. Jinak fakt takové nemastné neslané. Dokument o době, která už asi nikdy nebude a byla taková opravdu trošku naivní a dneska už asi nikoho nepřekvapí postupy, které oni vymýšleli. 50% ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Tento dokument neví, co chce vyprávět. Protože se v problematice Nové vlny docela orientuju, nevadilo mi, jako jiným uživatelům, že je citována spousta filmů a režisérských jmen. Horší je, že není jasné, jestli jde Laurentovi o poskytnutí vhledu do doby nástupu dvojice Godard-Truffaut, o vyjádření proměn jejich postoje k filmům obecně nebo jestli chce mluvit o jejich přátelství. Ani v jednom totiž není důsledný. Cenné je jistě shromáždění dokumentárních materiálů, které mluví samy za sebe, ale filmařsky je to nezvládnutý snímek, kterému chybí ujasnění tématu. Zážitek z kina mám nicméně kvalitní, protože nás sedělo v celém sále asi sedm. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Pro toho, kdo se zajímá, slabě přenesená unikátní atmosféra té doby. Pro toho, kdo se nezajímá, dezorientované skákání mezi filmy a prohlášeními obou hlavních protagonistů. Kdo neviděl většinu filmů, bude mít problém s jejich identifikací. Zařazení Montandova vystoupení z Tout va bien zřejmě tvůrcům dokumentu smysl dávalo, proto ho uvedli jako reakci na Truffautův dopis. ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Mám smůlu, že mě tenhle dokument načapal dost nepřipraveného, protože Truffauta znám leda jako herce ze Spielbergova Blízkého setkání (jeho filmy se mi ještě nepřipletly pod ruku) a Godardovi mohu pochválit jen zde zmiňované U konce s dechem (díky střihu), Pohrdání mě moc neoslovilo a Socialismus vyloženě unudil k smrti. Něco mě v tomhle povídání o nich navnadilo, něco minulo, ale že bych si hned jakýkoliv film z té nové francouzské vlny musel pustit, to bohužel ne .. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Asi je tento dokument trochu povrchný. Ponúka základné info pre menších znalcov novej vlny, expertom zase poskytne množstvo rozhovorov s Godardom a Truffautom, a samozrejme Leaudom. Od začiatkov po ich roztržku. Nejaké vedecké názory na filmy tu príliš nezaznejú, kto by ale potom na to šiel, že. Dôležité je, že mi dokument ubehol ako voda, to, o čom sa učím, vidím na vlastné oči okrem dobových hraných filmov aj v takejto forme a to je pre mňa dostačujúci dôvod pre udelenie vyššieho hodnotenia. Mimo iného zistíme, že títo dvaja boli ako malé deti (ženy), veď predsa poriadni chlapi si pri nezhodách vypijú a je po probléme.... ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama