Reklama

Reklama

Misfits: Zmetci

(seriál)
Trailer
Velká Británie, (2009–2013), 29 h 12 min (Minutáž: 43–51 min)

Tvůrci:

Howard Overman

Hudba:

Vincent Pope

Hrají:

Iwan Rheon, Joe Gilgun, Nathan Stewart-Jarrett, Antonia Thomas, Lauren Socha, Robert Sheehan, Robert Sheehan (a.z.), Karla Crome, Nathan McMullen (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(37)

Partička "zmetků" začne vykonávat veřejně prospěšné práce za své dřívější prohřešky. Když je však hned první den zastihne záhadná bouře, jejich životy jsou navždy změněny. Všichni kromě Nathana zjistí, že mají zvláštní schopnosti. (HBO Europe)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 222)

MMR 

všechny recenze uživatele

První série se skvěle rozjíždí, druhá je neuvěřitelně nadupaná a napínavá, hltal jsem jeden díl za druhým. Třetí série zklamání, o dost slabší a divnější díly. Čtvrtá série je celkem obstojná, jen mi vadí neustálé umírání hlavních postav.. Nevětší oblíbenec Nathan a jeho skvělé hlášky. Dost mi ve třetí sérii chyběl. Ale Rudy ho docela nahradil, je podobně zobrazen, co se týče chování a vlastností. Ostatní postavy jen doplňují seriál. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

V době, kdy nerdi a fanboyové diktují vkus Hollywoodu i televizní produkce, působí "Misfits" jako zjevení, neboť navzdory svému tématu tyto cílové skupiny ignorují. Superschopnosti a hrdinství zde nejsou adorovány, ale díky vše zastřešující svěže přízemní stylizaci naopak zesměšňovány. Především ale superschopnosti slouží jako důmyslný katalyzátor profilace postav – přesněji řečeno zrcadlí podstatu každé postavy. Právě hrdinové a jejich vztahy představují hlavní atrakci zdejšího vyprávění, zatímco komiksové prvky jako napětí, řešení záhad, akce apod. stejně jako hrubozrnný humor ozvláštňují a zpřístupňují tuto podstatu (naprostým základem seriálu jsou sociální role a z nich vycházející interakce postav). Mezi kvality seriálu patří také fakt, že ačkoli je primárně cílený na teenagery, nesnaží se svému cílovému publiku věšet bulíky na nos falešnými hodnotami jako to dříve dělaly vymývačky mozků ala "Beverly Hills 90210". Nejen že zdejší hrdinové nejsou mladí, krásní ani úspěšní, ale ani to nejsou rebelové, uhrančiví liberálové či dobrosrdeční outsideři jaké preferují „americké nezávislé filmy“. Misfits nezapadají do žádné podobné škatulky, naopak jsou to klasické existence dělnické a nižší střední třídy z ulic a klubů periferie, se kterými se mladé publikum dokáže identifikovat mnohem lépe než s umělými prefabrikáty mainstreamové seriálové produkce pro mládež. Tvůrci navíc zasluhují pochvalu za to, že před svým publikem nezatajují to, o co mu opravdu jde – vztahy, sex, zábava, chlast, lehké drogy a obyčejné problémy nezodpovědné fáze dospělosti – a naopak mu to servírují v plné parádě. --- Bohužel se koncept, který byl evidentně plánovaný na dvě uzavřené série, měl stát vděčnou dojnou krávou. Navzdory geniálnímu předělovému vánočnímu speciálu se třetí sérií nepodařilo důstojně navázat na nastavenou laťku scenáristických a dramatických kvalit, což souviselo především s rozpadnutím dramatického potenciálu série, kde schopnosti postav reflektovaly jejich povahy. "Misfits" tak nakonec skončili jako přesný opak toho, čím na začátku byli - jen tupou velkohubě prostořekou vatou pro teenagery, která se tváří jako něco, čím není. ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Tihle britští anti-Heroes našlapaní parádními songy a skvělými hláškami mě opravdu dostali. :) Nathan rulez!!! S novou partou už se však to největší kouzlo vytratilo. Pár kvalitnějších dílů, ale místy i nudnější části. Rudy je sice šílený dost, ale to nestačí. Druhý gang bude prostě navždy ve stínu toho prvního... přesto výborný seriál! :) ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Důvod, proč je první série mnohem lepší než druhá, spočívá v tom, že na scénáři dělali očividně dva lidé, talent a fušer, respektive jeden člověk s těžce rozvinutou schizofrenií. Talent si vzal na starost postavy, které fungují věru výtečně, zatímco fušer dával dohromady nevalný příběh. Na začátku, v prvních epizodách, se nijaký příběh ještě neprojeví, protože sami postavy to díky své plastičnosti a specifičnosti utáhnou, jenže s každou další epizodou začíná absentující či průměrný příběh, do něhož jsou tyto postavy zasazeny, citelně scházet. Misfits se navíc očividně nemůžou rozhodnout, jestli být sérii (založené na oddělených epizodách - jako Colombo), nebo seriálem (založeným na vývoji - jako Ztraceni). Sice směřují k tomu být seriálem, jenže nijaký příběh je posouvá k sérii. ____ V šedesátých letech napsal Umberto Eco slavný text o Supermanovi, kterému vytkl tři věci: za prvé to, že svými božskými schopnostmi odsouvá člověka k pasivitě, za druhý mu vadila Supermanova nekonečná konformnost (Superman přes všechny své schopnosti nikdy neřeší problémy chudoby nebo rasové nesnášenlivosti a je pouze prodlouženou rukou zákona), a za třetí si postěžoval na Supermanovu nesmrtelnost a nekonečnou reprodukovatelnost, která ničí historické vědomí a čas. Jsou to místy trochu plytký výtky vyvěrající z tehdejšího boje proti konformismu, ale budiž. Každopádně podle Eca byl Superman konformní a vůbec měl řadu chyb. Jenže doba se za těch padesát let posunula a ukazuje se, že dnes toho Supermana není vůbec potřeba, jelikož kapitalismus se obejde bez demokracie, jinak řečeno bez Supermana, který demokracii zastupoval. Rovnice mezi demokracií a kapitalismem se dnes proměnila v zásadní nerovnováhu. Národní státy začaly rychle ztrácet kontrolu nad globálně fungujícím trhem. Demokratický proces se stává iluzorním, jelikož ekonomický vývoj určují síly více méně mimo jeho kontrolu, díky čemuž jsou všechny ty superschopnosti, co pětice mladých delikventů získala, úplně k ničemu, protože nějaký nový pohled na skutečnost dnes není možný, jelikož vše diktuje trh. Toto se odráží i v soudobé tendenci „humanizace“, která se prosadila i v nedávné vlně trháků o superhrdinech (Superman, Batman, Hancock...). Kritici básní o tom, jak se tyto filmy vymykají stereotypům plochých komiksových postav a detailně zachycují nejistoty, slabosti, váhání, obavy a úzkosti nadlidského hrdiny, jeho zápas s vnitřními démony či jeho zápolení s jeho temnou stránkou, jako by to všechno komerční superprodukci propůjčovalo vetší míru „uměleckosti". Dnešní hrdinové řeší mnohem více sami sebe než okolní svět. Jenže to, co potřebujeme, jsou naopak ploché superhrdinské postavy, které pohnou událostmi, a ne do sebe uzavřené figury, jaké nám nabízejí současné filmy. Zní to možná jako další hloupá neomarxistická kritika, ale proč těch pět postav z Misfits ani jednou nevezme osud do svých rukou, nevykašle se na veřejně prospěšné práce a neprovede nějaký skutečně radikální výpad? Snad proto, že, jak tvrdí neoliberálové, každý radikální emancipační politický projekt nutně konči nějakým typem totalitární nadvlády a kontroly. Proto ty superschopnosti, co pětice hlavních hrdinů získala, trochu připomíná rady typu: Jak se zachováte, když aligátor svými zuby stiskne některou z vašich končetin? (Odpověď: Plácněte ho nebo udeřte do čenichu, na což aligátoři automaticky reagují otevřením tlamy.) Nebo: Jak se zachováte, když vás překvapí lev, který se vás chystá napadnout? (Odpověď: Snažte se vypadat větší například tím, že si rozepnete kabát.) Zkrátka jsou to rady úplně k ničemu, které v praxi nemají žádný upotřebitelný význam. ____ P.S. Nathan mi velmi připomíná slavného francouzského quakera Kevina „Strenxe“ Baeza, podivín Simon zas hubeňoura z Charlieho andílků. () (méně) (více)

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Did you say you want to piss on her tits?Probably best to keep that kind of thing between you and your internet service provider.. Misfits nejsou Heroes (naštěstí!!), jsou to vulgární a sprostí teenageři, kteří se nebojí souložit, nadávat, myslet jen na sebe anebo..no, vraždit. Celé se to tedy nebere tak vážně, což je obrovská úleva, na Heroes jsem nedokázala koukat právě proto, že z toho dělali tak směšně vážné drama. Nadpřirozené schopnosti mnohdy působí ve filmech a seriálech kýčovitě, ale tohle u Misfits neplatí. Sice jsou to na první pohled nesympatičtí až téměř odpudiví idioti, kteří by do amerických teen seriálů rozhodně nezapadli, ale když jim dáte šanci, určitě se vám tyhle nevídané postavy dostanou pod kůži, dřív nebo později. Kromě výborného humoru je tu navíc velice povedeně zvolená hudba, hnusné, ale zajímavé prostředí a perfektní znělka a zvraty. Tedy jen do druhé série. Odchodem Nathana odešel i nenucený humor a veškerá logika. Takže bohužel snižuji z 5 na 4. ()

Galerie (496)

Zajímavosti (32)

  • V tomto díle zazní skladba „Spanish Sahara“ od kapely Foals, která byla později použita v počítačové hře „Life is Strange“. (fabecc1222)
  • Nathan (Robert Sheehan) paroduje zpěváka Bona z U2. Jedním z prvních celovečerních filmů, v němž Robert Sheehan ztvárnil významnější roli, je snímek snímek Killing Bono (2011), hudební film o začátcích U2 a jejich konkurenční kapele. (Eržik)
  • Lauren Socha (Kelly) byla 2. května 2012 odsouzena ke čtyřem měsícům vězení s odkladem na jeden rok za rasově motivovaný útok na taxikáře. Navíc dostala - paradoxně stejně jako v seriálu - 80 hodin veřejně prospěšných prací. Na její odchod ze seriálu to však prý nemělo vliv. (gogos)

Související novinky

Pokračování: Wanted 2, Monsters 2, M:I:V

Pokračování: Wanted 2, Monsters 2, M:I:V

20.06.2012

Timur Bekmambetov horlivě propaguje svůj historický akční horor Abraham Lincoln: Lovec upírů a na tiskových konferencích se ho novináři často ptají na dlouho slibované pokračování komiksové adaptace… (více)

Reklama

Reklama