Režie:
Andrew DominikScénář:
Andrew DominikKamera:
Chayse IrvinHrají:
Ana de Armas, Bobby Cannavale, Adrien Brody, Julianne Nicholson, Xavier Samuel, Lucy DeVito, Sara Paxton, Garret Dillahunt, Scoot McNairy, Toby Huss (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Norma Jeane Mortenson (Ana de Armas) patřila v šedesátých letech mezi nejkrásnější modelky a herečky amerického stříbrného plátna. Muži po ní doslova šíleli. Ačkoliv si žila pohádkovým životem, veřejnost nic nevěděla o jejích těžkých traumatech z dětství, která si stále nosila sebou a nevěděla nic ani o drsném filmovém světě, kde se nejen za role platilo sexem. Tento snímek nastavuje skrze životopisné drama Marilyn Monroe nekompromisní zrcadlo poválečnému americkému filmovému průmyslu. Průmyslu, který nejednu ze svých hvězd nakonec úplně zničil. (Big Bear)
(více)Videa (2)
Recenze (360)
Štve mě to! O to prej šlo. Mám po tom chuť skočit z balkónu na plot a říkat si, že nic nemá smysl. A BLONDÝNA nemá moc děj. Kdyby ta holka vážně jen takhle trpěla, bulela a nebyla prakticky NIKDY v pohodě (Marilyn se usmívá asi dvě minuty ze sto šedesáti), těžko by byla oblíbenou a obsazovanou MEGASTAR. Je to zlej film. S tím souhlasím. Ale pak to moc nefunguje. Daleko víc líto by mi bylo té skutečné, usměvavé Monroe. Tahle psychotická paní už mi spíš hrála na žíly a kdekdo by jí rád zaplatil léčbu. Zahraný by to bylo skvěle, kdyby dal rejža tej Anči k hraní víc než jednu polohu ("jsem furt strašně moc v p*deli") - Brody je taky tuze fajn. Všechny témata byly strašně otravně křičený (producenti jsou svině! Kennedy! ženy jsou maso!....). Formou úžasný, záměrně nestravitelný a hodně nápaditý. Ale už nikdy! ()
„MŮŽETE MI ŘÍKAT NORMO…“ Artový a intelektuální drama, plný Hollywoodu padesátejch let. Jedno se tomu upřít nedá – Ana de Armas je OKOUZLUJÍCÍ! Jinak je to příšerně dlouhý, někdy fakt hodně artový a jestli o MM víte málo, tak i to vám (zřejmě) zvošklivěj. Je to totiž o životě, kterej nechcete prožít, takže místo oslavnýho životopisu očekávejte hodně depresivní film. Ovšem bacha – sama autorka knihy říká, že jde o fikci. Takže babo raď! Prostě zlatej „Můj týden s Marilyn“. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2000 napsala Joyce Carol Oates, neznám. 2.) Na filmy koukám kvůli kozám. /// Thx za titule „Vít Bezdíček“. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Koukám, že v poslední době se životopisné filmy snaží být něčím víc, než pouhým shrnutím. Což je asi dobře, ale mě to zatím moc nevoní. Elvis měl alespoň ty hitovky a barvičky. Na Blondýnku se ale dobře nekouká. Je to pojato veskrze artově a dvě a tři čtvrtě hodiny sledujeme, s velmi krátkými výjimkami, jen neštěstí hlavní hrdinky. Události se dějí, ale my nevíme proč a Marylin se utápí v depresích víc a víc až to ke konci vypadá pomalu jak nějaký horor. Nebýt tam naprosto božská Ana de Armas, tak na to nemá cenu koukat. Andrew Dominika už nebrat. ()
Sila príbehu spočíva v jeho dekonštrukcií charakteru slávnej ikony. Ten kto čaká romantický film plný krásnych odkazov na styčné filmy MM bude sklamaný. Ten film je nepríjemný, pod kožu sa ponárajúci a neskutočne voyeristický. Každá jedna scéna je nielen vizuálne, ale aj vnútro významovo odlišná. Je to juxtapozícia scén pôsobiacich ako útržky a fragmenty vedomia. Niektoré sú príliš dlhé, iné zase len tak prešumia, a skôr ako o prerozprávanie života jednej slávnej herečky, ide Dominikovi o prienik do pocitov hlavnej protagonistky. A tie sú všetko, len nie príjemné. Naivitu strieda inteligencia, tú zase bolesť a túžba po dieťati a následne je to zakončené špinavosťou umeleckého sveta a stratou vlastnej identity. Scény s nenarodeným potomstvom sú veľmi silné. Vety typu: "Kvôli tomuto som zabila svoje dieťa," rezonujú aj po dopozeraní. Nick Cave a Warren Ellis sú ťahavý, nepríjemný a tragický. Keď začne téma z ich Bright Horses tak som to zúfalstvo cítil. Ana de Armas vo svojej životnej úlohe. To, čo predvádza na obraze, hoc ako repetitívne, ukazuje tragickosť, zúfalstvo a samotu tej postavy. Je to nedivácky film robený s veľkým srdcom. Tragický, silný a otvorený interpretáciám. Či už sa vám bude páčiť alebo nie, niektoré scény vás budú naháňať ešte dlho. Či už v nich uvidíte nejaký zmysel alebo nie. Po Jackie a Spencer ďalšia z tragických ženských postáv, ktorá ukazuje svoju hĺbku, zúfalstvo a túžbu po slobode a šťastí. A čím dlhšie nad ním rozmýšľam, tým silnejšie vo mne scény rezonujú. Dávam plný počet. ()
Nikoli váš konvenční "babičkovský" Hollywood-star portrét, rozhodně neuspokojí po stránce faktický biografie (už předem mějte kontext), nýbrž je to hezky depresivní, magicky realistická životní koláž ve znamení traumat, ztrát a neštěstí, exploatace a manipulací. Hlavní téma je zde tragický rozkol mezi Marilyn Monroe a Normou Jeane. Ana de Armas je okouzlující, bez ní by to bylo možná úmorný. ()
Galerie (330)
Zajímavosti (9)
- Předchozí filmy o Marilyn Monroe: Goodbye, Norma Jean (1976), Marilyn: The Untold Story (1980), This Year's Blonde (1980), Insignificance (1985), Goodnight, Sweet Marilyn (1989), Marilyn and Me (1991), Calendar Girl (1993), Norma Jean & Marilyn (1996), Blonde (2001) a My Week with Marilyn (2011). (NinadeL)
- Pôvodne mala hlavnú úlohu stvárniť Naomi Watts. (classic)
- Hlavní role byla nabídnuta herečce Jessice Chastain. Ta byla hercem Bradem Pittem přemluvena, aby nabídku přijala během natáčení filmu Strom života (2011). Herečka později od role upustila. (TammiLargo)
Reklama