Režie:
Paul FeigKamera:
Robert D. YeomanHudba:
Michael AndrewsHrají:
Kristen Wiig, Rose Byrne, Maya Rudolph, Melissa McCarthy, Jon Hamm, Matt Lucas, Terry Crews, Ellie Kemper, Wendi McLendon-Covey, Kali Hawk, Chris O'Dowd (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Třicetiletá Annie (Kristen Wiig) má za sebou těžké období, ale život se jí nečekaně obrátí naruby ve chvíli, kdy jí nejlepší kamarádka Lillian (Maya Rudolph) pověří přípravami na její svatbu. Starostí je s tím až nad hlavu, Annie se přesto s odhodláním ujímá skupiny nedočkavých družiček (Rose Byrne, Melissa McCarthy, Wendi McLendon-Covey a Ellie Kemper) a společně se vrhají do svatebních příprav, během kterých ale nic nevychází podle plánu. (Magic Box)
(více)Videa (3)
Recenze (545)
Bridesmaids je takový ženský Hangover. Bavila jsem se výborně, jen některé scény mi přišly přepísknuté (svatební salon) a občas mě mrzelo, že Annie nemá trochu víc důstojnosti a zbytečně se ztrapňuje. Zajímavé ovšem bylo, kam až tvůrci filmu dokázali dotáhnou lidské dno, na které se dá dosáhnout, protože vždycky když to vypadalo, že už hůř být nemůže, tak bylo. Policajt byl skvělý. ()
Prírastok do elitnej spoločnosti aktualizovanej edície 1001 filmov, ktoré musíte vidieť predtým, ako zomriete. Tak som si povedal, že to musím vidieť aj ja. Tie dôvody z časti chápem, z časti nie. Bridesmaids sú už podľa názvu filmom pre ženy, podľa plagátu čistý mainstream a napriek tomu ma zaujali viac, ako ľubovolný diel Sexu v meste, ktorý môže na prvý pohľad pripomínať. Ak scenáristka vie, o čom píše, je nakoniec jedno, či sa jedná o nezávislú psychologickú drámu, alebo o hollywoodsku nenáročnú komédiu. Bridesmaids sú v zobrazení tráum, sebaľútosti a frustrácie opustených tridsiatničok trefné, aj keď vieme, ako to skončí, čím to skončí a kto tam bude spievať. 70%. ()
Upřímně, ze začátku jsem tomuto filmu moc nevěřil. Např. ta "soutěž" o nejlepší proslov byla až trapně protahovaná a to sraní a zvracení si taky mohli tvůrci odpustit. Naštěstí všechno tohle se odbude v první půlce filmu a ta druhá už je mnohem, mnohem lepší. Fórky jsou lepší, potěší Chris O'Dowd z IT Crowd a Melissa McCarthy z Gilmore Girls (tedy, zpočátku ani moc nepotěší, ale pak se ukáže, že právě ona v tomto filmu má svou /klíčovou/ roli a je zřejmě tou nejnormálnější osobou v celém filmu). Jako celek je to pohodový, sem tam mírně přestřelený film o jednom kamarádství, jedné svatbě a vším, co je s tím spojené. 80 %. P. S. Rose Byrne je neskutečné zlatíčko. ()
// Ne, na tenhle film jsem nebyl připravený. Not even close. Ale krom mých posledních zbořených iluzích o ženách jsem tu objevil i něco jiného - vtipnou a zároveň smutnou ukázku rozkladu života jednoho člověka. Já vím, já vím. Všechno je to v rámci komedie, v rámci budování katarze ale i tak... dobře natočený rozpad osobnosti nikdy neomrzí. A Kristen Wiig to zahrála (jako obvykle) perfektně. Spolu s Rose Byrne celý film táhla dopředu a i když nejsem úplná cílovka, dokázal jsem si ho v jistých momentech dost užít. A kdyby býval někdo spojil všechny ty dobré momenty dohromady, mohlo to být ještě lepší. 7/10 ()
Další rok; další apatowovka, která je ale tentokrát určena (ryze?) ženskému publiku; další výborná romantická komedie, která aspiruje na to stát se klasikou či kultem pro konkrétní divácké skupiny. ŽENÁM SOBĚ jde jako žánrovému filmu těžko co vytknout, protože i ta na první pohled přestřelená stopáž, která u podobných děl bývá zásadním problém, má své opodstatnění. Jde sice spíš o sled scén, které jako kdyby vypadly ze zábavného pořadu Saturday Night Live, v němž se proslavily scénáristky i herečky, ale ona kaskáda vtipů je precizně dávkována, posouvá příběh dál a slouží k prokreslení postav. S těmi se i přes jejich evidentní mentální problémy a pubertální příhody, do nichž se dostávají, dá sympatizovat a identifikovat, jelikož se vymezují vůči svým evidentním předobrazům: jak příliš chlapské PAŘBĚ VE VEGAS, která flashbackovou strukturou vyprávění zastírá primitivnost zápletky a prostoduchost řešení (místo, kde se najde zmatkující nevěsta), tak SEXU VE MĚSTĚ, který dojel na svou nevkusnost vzhledem k dobovému kontextu (recese je zde naopak všudypřítomná). ŽENY SOBĚ - a vůbec všechny apatowovky bez výjimky - jsou i přes všechny R-kové vtipy středostavovsky usedlé, protože se nedovedou oprostit od konvencí klasicky odvyprávěných snímků. O žádnou "rovnoprávnost" ani "ukázku ženské emancipace" nejde, jelikož i přes až nevídanou absenci mužského prvku se končí svatbou snů, po které touží každá dobrá nemajetná panička, a ustanovením heterosexuálního páru, kdy trhlá hlavní hrdinka potřebuje mužskou ochranitelskou a usměrňující ruku. Jasně, v rámci mainstreamové podívané asi na nic lepšího člověk nenatrefí, ale - a teď přichází povzdech diváka odrostlého na "smithovkách" - porušením určitých konvencí by se mohlo dojít ke skutečně komplexní generační či "genderové" výpovědi. Nová doba a noví diváci potřebují svou Amy, ta ale přijde, až se Apatow vzdá svých dogmat na "zaručený hit na základě prověřených ingrediencí". ()
Galerie (91)
Zajímavosti (21)
- Policista Rhodes (Chris O'Dowd) je ve filmu vidět, jak popíjí v baru, při čemž má na sobě uniformu. To je v Americe nepřípustné a za požívání alkoholu v policejní uniformě by jej stihlo disciplinární řízení. (hansel97)
- Když Annie (Kristen Wiig) čte pozvánku na oslavu, je na ní uvedeno, že se koná v sobotu. Při příjezdu na oslavu však sama řekne, že je pátek. (hansel97)
Reklama