Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

majo25 

všechny recenze uživatele

Milé prekvapenie. Animované príbehy sú sympatické a po technickej stránke kvalitne spravené, miestami aj vtipné. Vystrieda sa tu viacero animačných techník, od plôškovej až po 3D. Bohužial predelovacia hraná sekvencia je ako bez scenára, bez nápadu a nikam nevedúca. Vetchý hraje trdlo, čo mu vôbec nesvedčí. Hodnotenie: 65% ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Autopohádky jsou hodně nezávislý počin. Nejde o nic a lá Fimfárum. Možná právě proto, že tvůrci nespolupracovali s žádnou televizí, což je v současné době celkem rarita. Odnáší to pak ale po stránce scenáristické, občas kamerové. Přesto jde o něco, co samo o sobě má smysl. Jeho umístění do kin by ale bylo už na delší diskuzi… ()

Reklama

Jakubisko 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2011 ... No, Autopohádkami jsem byl upřímně řečeno lehce zklamaný. Ačkoli byla každá poměrně jiná, jejich celkové pojetí mi přišlo až moc primitivní a zaměřené opravdu na ty nejmenší (což není nutně mínus, ale kvalitní pohádka pro malé by měla umět zaujmout i dospělé diváky) a hrající tak trochu na klišé. Většina pohádek ničím neurazí a nenadchne, opravdu vyčnívá akorát ta třetí (rybář), která má ohromně roztomilou a originální animaci a plno vtipných momentů (dýchající rybičky, chňachňach :)) ). Příběhem se zase trochu odlišuje druhá (víla), i když nevím co přesně si z ní máme vzít za ponaučení. Asi nebrat si ženský do baráku. :) Hrané předěly s Vetchým jsou těžký podprůměr, upřímně nevím proč si do této role vybrali právě jeho. ()

Bobik9 

všechny recenze uživatele

Pěkný pokus, který se ovšem příliš nepovedl. Animace jsou trapné a příběhy nudné. Jediným opravdovým plusem je víceméně kvalitní Vincent. Nechápu, jak se do toho dostalo tolik slušných českých herců, ale jenom dobře pro tento povídkový film, který by bez Ondřeje Vetchého a spolu nezaujal jinak ničím. Kdybych byl ale malý, tak se mi to možná i líbí. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Spojující příběh s Ondřejem Vetchým stojí za starou bačkoru, ústřední píseň je nezajímavá, první animovaný příběh nekvalitní.. kvalita a originalita příběhů se naštěstí stupňuje a především ten o rybáři je naprosto dokonalý. Je však třeba brát zřetel, že tento film je určen především dětem, tak proč ne. :) ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Ondřej Vetchý, jehož postava je ve filmu neúspěšným spisovatelem, který se poukouší i o básně, čte na začátku filmu básnickou sbírku "Býti básníkem". Trefně tak čte poslední básnickou sbírku českého literáta Jaroslava Seiferta, jelikož i postava Ondřeje Vetchého skončila díky básnické sbírce. (MTHRFCKR)
  • Natáčení animací začalo v listopadu 2009 nejkomplikovanějším loutkovým příběhem "Účetní a víla". Další příběhy se postupně přidávaly v průběhu roku 2010. (LEGACY)
  • Příběh “O princezně...” je animován poloplastickou technologií, čili tak, že figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně na klíčovacím pozadí. Takto nasnímané prvky se poté sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. (LEGACY)

Reklama

Reklama