Reklama

Reklama

Desetiletý kartograf tajně opustí rodinný ranč v Montaně, kde žije se svým tátou kovbojem a mámou vědkyní, a cestuje napříč zemí na nákladním vlaku, aby si ve Smithsonianském Institutu převzal ocenění. (Filmbox)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (33)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Svojim štýlom mi to veľmi pripomínalo vynikajúci film Wesa Andersona Moonrise Kingdom, tak trochu krížený štýlom Jeunetovho veľdiela spred 12 rokov Amélie. Nehovorím, že to bolo zlé, no proste človek pri tom už nemal pocit, že sa pozerá na niečo tak výnimočné. Pozeralo sa na to celkom dobre, sem tam sa objavila aj nejaká dobrá hláška, ktorá vyčarila úsmev na tvári, no z veľkej časti to bolo skôr také priemerné. Ale rozhodne som sa pri tom nenudil, akurát že záver som čakal trochu zaujímavejší, alebo prinajmenšom s lepšou pointou. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Rodina je víc než věda, úspěch, televizní proslulost, sláva, společenské ocenění... Amélie jr. kouzelně cestuje napříč Amerikou... Jean-Pierre Jeunet svým významem už dávno přerostl kontext evropského filmu a tak dalším logickým a očekávatelným krokem bylo nakročení z pozice suveréna frankofonního prostředí do globálního anglofonního světa. Jeunet ovšem svůj odchod ,,do Hollywoodu" provedl naprosto osobitě a po svém - nekývl na žádnou nabídku hollywoodské produkce (ostatně už si tím prošel v sérii o Vetřelcovi a zjevně to pro něj umělecky byla slepá ulička) a jen transponoval svůj manýristický tvůrčí styl na americké reálie v osobité filmové adaptaci známé knihy Reifa Larsena. Je zajímavé, že přesunem do Ameriky se optika jeho filmu přiblížila jinému solitérovi autorského rukopisu, totiž Wesu Andersonovi, T.S. Spivet se svou poetikou tolik podobá svérázu dětské komedie Až vyjde měsíc... Stejný klíč - snaha do posledního šroubku rozebrat a znovu po svém složit svět dětství. U Jeuneta v magicky barevných vrstvách humoru a žalu překypujícího sentimentem vůči modernímu světu, v magické síle vizuálního vyprávění. Jednoduchý až prostý příběh, který je ovšem v Jeunetově podání pastvou pro oči... ()

Reklama

easaque 

všechny recenze uživatele

je to zvláštní - nejnovější film mého oblíbence Jean-Pierre Jeuneta je starý už 2 roky a hodnotilo ho stále tak málo lidí. Rozhodně má větší ambice, ale je vidět, že i já sám mám s filmem problém. Ten však nesouvisí s tím, jestli ho doporučit nebo ne - rozhodně jo. Proč mu teda dávám jen 3 hvězdičky? Tak za prvé na moji obhajobu to jsou lepší tři hvězdičky ;-) A za druhé se k němu určitě časem vrátím a třeba k němu dozraju. Nemůžu říct, že jsem se při něm nebavil - to jo, ale cítil jsem jako by mě těsně míjel - podobně jako jsem to bylo v jeho "Městě ztracených dětí". Takže na co mám ostatní nalákat? S tímto filmem se projedete s mladým géniem přes kus Ameriky a zažijete s ním nevšední dobrodružství. Když k tomu připojím, že film má příjemně klidnou atmosféru a výrazný výtvarný osobitý projev, tak není snad nad čím váhat. Navíc je to ideální film pro celou rodinu, takže šup do toho! [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2 /// ART: 1 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Při sledování tohoto filmu jsem si chvílemi říkal, že se tu někdo snaží napodobit režijní styl Wese Andersona. Pak se ale podívám na kolonku režisér a vidím, že Jeunet je autorem skvělé Amélie z Montmartru a Delikates. Ve svém novém režijním počinu se ale moc svého stylu nedrží. Nemůžu říct, že bych se během sledování bavil nebo se u něčeho vůbec usmál. Hlavním hrdinou je chlapec, který žije na ranči v Americe, někde pod horami, asi nejblíže ke Kalifornii. Jeho srdci je nejblíže věda a když se mu podaří vynalézt perpetum mobile, jehož návrh zašle do muzea ve Washingtonu, rozhodne se utéci od rodiny a vydat se tam na vlastní pěst. Rodinka ho totiž nechápe a po smrti druhého syna ve stejném věku je jako vyměněná. Nikdo se spolu moc nebaví. Klučina se dostane až do New Yorku vlakem, a tam ho všichni oslavují. Tam už byl děj trochu zvláštní. Kluka se ujme kurátorka muzea a nikdo nezpochybňuje to, kde jsou jeho rodiče. Tahle část byla také nejnudnější. No nakonec všechno dobře dopadne a kluk se vrátí k rodině. Alespoň že práce s kamerou byla krásná, zvláště ve spojení se záběry přírody. Jinak bych se unudil k smrti. ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Každý film Jeana-Pierre Jeuneta bych poznal originálně pojatým vyprávěním, technikou i atmosférou. U snímku The Young and Prodigious T.S. Spivet bych však měl s tímto poznáním jisté problémy. Ano i tento film má svá Jeunetovská specifika, která u jiných filmů nevidíme. Ovšem oproti jeho předchozím snímkům jich zde není tolik. Tím však toto dobrodružné drama nesnižuji. Děj je umě a melancholicky vyprávěn. Hlavní i vedlejší postavy hrají výborně a na kameru je vždy radost pohledět. Úžasné putování T.S.Spiveta u mě nebude tím nejlepším Pierrovým filmem (tím nadále jsou Příliš dlouhé zásnuby) zůstane však snímkem, který je i tak kvalitně nadprůměrný. 75% ()

Galerie (51)

Zajímavosti (3)

  • Pes Tapioca je pojmenován po jedné z produkčních společností, jež se na filmu podílela. (Kubaaa97)

Reklama

Reklama