• Marthos
    ****

    První pracovní i osobní setkání režiséra Martina Friče s Oldřichem Novým proběhlo prostřednictvím komedie o šikovném otci, který zinscenuje první trestně-právní kauzu své čerstvě vystudované dcery. Při té příležitosti ji chce také přesvědčit, že i v lepších rodinách jsou vedle rozmazlených budižkničemů samostatní, inspirativní mládenci, s nimiž se dívka zralá na vdávání rozhodně nebude nudit. Autorkou stejnojmenné povídky byla Vlasta Zemanová, která se nikoli neúspěšně pokusila o humoristický obraz z vyšší společnosti, okořeněný špetkou sarkasmu a ironie. Martin Frič velmi rychle odhadl, že v Oldřichu Novém přišel do Prahy zcela výjimečný typ hereckého milovníka s inteligentním a sebeironizujícím projevem, pohybujícím se obratně na hraně romantického snění a bravurního komediantství. Ve filmu překvapila především Nového pohotovost, lehkost a spontánnost, s níž ovládal všechna pěvecká i taneční čísla. Bývalý první brněnský milovník tu uplatnil také svou rodilou příslušnost k lidem z galerky, když na pozadí písničky Na děvče mi nesahej předvedl, jak vypadá nefalšovaný apač zvaný Tygr. Dnes lze toto první setkání Martina Friče a Oldřicha Nového vnímat jako poněkud nesmělé vzájemné oťukávání a jakousi předehru k další, brzy již zajímavější spolupráci.(3.10.2008)

  • rt12
    **

    Theodor Pištěk nakonec, dcerku ,,doběhl".(27.5.2014)

  • NinadeL
    ****

    Epilog vynikající kariéry jazykově nadané Trudy Grosslichtové. Její příběh až donedávna patřil mezi největší záhady českého filmu, dnes již ovšem víme, že se kariéry vzdala dobrovolně a do Holandska odešla až po válce, protože se zamilovala do vojáka. Ostatně její působení v českém filmu a v německých a francouzských filmech zanechalo po sobě tolik výrazných stop, že se jejím uměním můžeme bavit i nadále. Pouze ta rehabilitace v očích české veřejnosti zatím chybí. Stejně jako oznámení faktu, že byla pražačkou a nikoli vídeňačkou. "Z toho mohly být pěkné dvě vdovy!"(17.5.2011)

  • Karlos80
    **

    Vtipná a chytrá komedie původně jako povídka od Vlasty Zemanové, jinak ale s docela zajímavým obsahem, ale bohužel se stále stejný scénářem. Znáte to-jedna emancipovaná dceruška s rodiny bohatých rodičů, která sní o velké kariéře tentokrát v právnické praxi, který tu ale naštěstí jakžtakž fungoval. Herci a jejich herecké výkony tu byli jednoznačně více než jen průměrně. Mladá Truda Grosslichtová (hlasem mi připomínala slavnější Lídu Baarovou), tu vytvořila jednu ze svých největších a nejzásadnějších rolí i co se týče změny své image, i když to už tehdy nebyla žádná začátečnice ale zkušená filmařka, která tu ale bohužel celkem důstojně kvůli okupaci a jejímu položidovskému původu ukončila svou bohatou hereckou kariéru narozdíl od jejího kolegy napraveného kriminálníka Oldřicha Nového (alias Tygra)-který tehdy teprve začínal a tak trochu se ještě hledal, nicméně už tehdy rychle stoupal k vrcholu budoucí slávy a k následovné superstar první velikosti. Kdo se mě tu ještě líbil a kdo stojí za připomenutí tak to byl hádavý obchodník Jaroslav Marvan, a hlavně nenapodobitelný solicitátor Václav Trégl se svými hláškami jak jinak:-)). Duo Šlemrova a Pištěk takový normál ničím podstatným mě nezaujali, i když odvedli určitě dobrý výkon. Hezky zpracovaný film, s nesmrtelným šlágrem ,,Na děvče mi nesahej" v podání Oldřicha Nového, ale jinak jen průměr v tehdejším předválečném československém filmu.(22.7.2007)

  • Zloděj kol
    ****

    Pokud se říká, že náměty některých pamětnických filmů jsou neuvěřitelné, o tomto to platí obzvlášť. Konzulův syn si zahraje na apače z pražské galerky, nechá se zavřít a následně obhajovat, jen aby získal srdce emancipované Věrušky, která chce stůj co stůj být advokátkou. To vše za podpory dívčina otce. Kupodivu při sledování tohoto příběhu vám nepřijde příliš divné, že půlka Prahy včetně prezidenta krajského soudu a pražské galerky, hraje zvláštní hru kvůli jedněm zásnubám. Film ubíhá v příjemném tempu, Mac Frič dobře rozparceloval jednotlivé scény s jemným humorem, který je předzvěstí další spolupráce s Oldřichem Novým, která se pochopitelně zlepšovala podle pravidel přímé úměrnosti. Nový navíc dokazuje, že byl mistrem hudební komedie - přednes chansonu Na děvče mi nesahej je opravdu vynikající. Snad nejpůsobivější role Trudy Grosslichtové, jedné z prvních českých hereček, kterým se podařilo uplatnit i v cizině.(11.1.2004)

  • - Snímek byl natočen podle stejnojmenné povídky Vlasty Zemanové. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace