• NinadeL
    ****

    Epilog vynikající kariéry jazykově nadané Trudy Grosslichtové. Její příběh až donedávna patřil mezi největší záhady českého filmu, dnes již ovšem víme, že se kariéry vzdala dobrovolně a do Holandska odešla až po válce, protože se zamilovala do vojáka. Ostatně její působení v českém filmu a v německých a francouzských filmech zanechalo po sobě tolik výrazných stop, že se jejím uměním můžeme bavit i nadále. Pouze ta rehabilitace v očích české veřejnosti zatím chybí. Stejně jako oznámení faktu, že byla pražačkou a nikoli vídeňačkou. "Z toho mohly být pěkné dvě vdovy!"(17.5.2011)

  • Blofeld
    *****

    V podstatě Falešná kočička naruby, jen asi tak o dvě třídy lepší. Zásluhu na tom má velice povedený herecký výkon Trudy Grosslichotvé v titulní roli, netradiční role pro Oldřicha Nového, silné obsazení vedlejších rolí a povedená hudba. Navíc je film dost krátký na to, aby nepřestal být svou naivitou roztomilý.(10.2.2009)

  • rt12
    **

    Theodor Pištěk nakonec, dcerku ,,doběhl".(27.5.2014)

  • Marthos
    ****

    První pracovní i osobní setkání režiséra Martina Friče s Oldřichem Novým proběhlo prostřednictvím komedie o šikovném otci, který zinscenuje první trestně-právní kauzu své čerstvě vystudované dcery. Při té příležitosti ji chce také přesvědčit, že i v lepších rodinách jsou vedle rozmazlených budižkničemů samostatní, inspirativní mládenci, s nimiž se dívka zralá na vdávání rozhodně nebude nudit. Autorkou stejnojmenné povídky byla Vlasta Zemanová, která se nikoli neúspěšně pokusila o humoristický obraz z vyšší společnosti, okořeněný špetkou sarkasmu a ironie. Martin Frič velmi rychle odhadl, že v Oldřichu Novém přišel do Prahy zcela výjimečný typ hereckého milovníka s inteligentním a sebeironizujícím projevem, pohybujícím se obratně na hraně romantického snění a bravurního komediantství. Ve filmu překvapila především Nového pohotovost, lehkost a spontánnost, s níž ovládal všechna pěvecká i taneční čísla. Bývalý první brněnský milovník tu uplatnil také svou rodilou příslušnost k lidem z galerky, když na pozadí písničky Na děvče mi nesahej předvedl, jak vypadá nefalšovaný apač zvaný Tygr. Dnes lze toto první setkání Martina Friče a Oldřicha Nového vnímat jako poněkud nesmělé vzájemné oťukávání a jakousi předehru k další, brzy již zajímavější spolupráci.(3.10.2008)

  • Karlos80
    **

    Vtipná a chytrá komedie původně jako povídka od Vlasty Zemanové, jinak ale s docela zajímavým obsahem, ale bohužel se stále stejný scénářem. Znáte to-jedna emancipovaná dceruška s rodiny bohatých rodičů, která sní o velké kariéře tentokrát v právnické praxi, který tu ale naštěstí jakžtakž fungoval. Herci a jejich herecké výkony tu byli jednoznačně více než jen průměrně. Mladá Truda Grosslichtová (hlasem mi připomínala slavnější Lídu Baarovou), tu vytvořila jednu ze svých největších a nejzásadnějších rolí i co se týče změny své image, i když to už tehdy nebyla žádná začátečnice ale zkušená filmařka, která tu ale bohužel celkem důstojně kvůli okupaci a jejímu položidovskému původu ukončila svou bohatou hereckou kariéru narozdíl od jejího kolegy napraveného kriminálníka Oldřicha Nového (alias Tygra)-který tehdy teprve začínal a tak trochu se ještě hledal, nicméně už tehdy rychle stoupal k vrcholu budoucí slávy a k následovné superstar první velikosti. Kdo se mě tu ještě líbil a kdo stojí za připomenutí tak to byl hádavý obchodník Jaroslav Marvan, a hlavně nenapodobitelný solicitátor Václav Trégl se svými hláškami jak jinak:-)). Duo Šlemrova a Pištěk takový normál ničím podstatným mě nezaujali, i když odvedli určitě dobrý výkon. Hezky zpracovaný film, s nesmrtelným šlágrem ,,Na děvče mi nesahej" v podání Oldřicha Nového, ale jinak jen průměr v tehdejším předválečném československém filmu.(22.7.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace