Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Bez doteku má nadupaný vizuál, který jsem si opravdu užíval. Horší je to však s příběhem, jenž mi přišel příliš rutinní a opravdu trapnými dialogy, až se za ně divák sám stydí. Na mladého tvůrce je to jistě počin, který je potřeba ocenit, ale žádná velká sláva se bohužel nakonec nekoná. Paralela s „přítelem“ byl ale dobrý nápad a skoro dává zapomenout na velmi umělou Hádkovu postavu. Celkově hodnotím slabším průměrem. ()

Popluh 

všechny recenze uživatele

Film, který jako celek žádá více pozornosti, soustředění (a občas i domýšlení) než je nejspíš běžný divák, navíc odrazený dost často mizernými dialogy, schopný a ochotný poskytnout. A i za předpokladu, že divák ochotný a schopný je, ještě automaticky neznamená, že film ocení. Jinými slovy film žádá příliš mnoho a na oplátku dává přinejlepším stejně jako si bere. Povýšení diváka na jakéhosi tvůrce, nebo-li "skladatele příběhového puzzle" je sice zajímavé, ale jen za předpokladu, že na hru tvůrců budete chtít přistoupit. Chybějící pevnější vedení děje ale nezaručuje, že se divákovi výsledná skládačka neroztříští mezi prsty, což ale nutně nemusí být jeho chyba. 50 % ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak prvních 25 minut vůbec nebylo špatných. Solidní náběh na psychologické drama s prvkem thrilleru, docela dobře představené postavy, pokus o vytvoření psychoatmosféry, silné téma (dcera znásilňovaná otcem) scénář funguje přesně jak má - jen ty herecké výkony jsou děsné. Doufal jsem, že se to udrží ve stejném duchu a i kdyby se jednalo o zápletku vhodnou pro krátký film nataženou na celovečerák, i tak by se jednalo o poměrně příjemný objev v české kinematografii. Jenže po odchodu Rodena to otočí o 180° a já absolutně nechápal, "vo co go". Hlavně jsem naprosto přestal chápat jednání a psychologii Jolany. Ona zdrhne z rodiny, začne dělat prostitutku (proč?), chvíli jí sex strašně vadí a tuhle práci dělat nechce a pak se chvíli chová jako nymfomanka (třeba když vyjede na Hádka, který ji jde zachránit). Mě hrozně mrzí, že to nezůstalo u té rodiny - holka znásilňovaná svým otcem, bojí se cokoli říct, otec úchyl a její matce je úplně jedno, že to dělá s její dcerou, hlavně aby měla manžela a "šťastnou" rodinu za každou cenu, jinak by upadla do silných depresí. Kruci, to je materiál! A to myslím upřímně, protože nejeden režisér by z toho dokázal udělat skvělý film. Tady to ale bohužel ani ne v půlce filmu spadlo někam do bordelu, kde se všichni chovají úplně nelogicky a hloupě. Navíc ty herecké výkony tu jsou ještě horší a každý další pokus o drsnější scénu vyzní totálně směšně. A ano, v té druhé polovině jsem měl chvílemi pocit, že si režisér chce natočit své erotické fantazie, protože těch sexuálních scén bylo zbytečně moc. Je to škoda, začátek byl skutečně povedený, ale co přišlo pak to všechno zabilo. 2* ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Snaha šokovat mě u českých filmařů pokaždé.. šokuje. Po skončení filmu mi v hlavě běžela jediná otázka: Proboha proč?? Proč tenhle film vznikl, proč ho někdo natočil a proč v něm někdo hrál? Tereza Vítů mě svým civilním herectvím zaujala, stejně tak mě o svých hereckých kvalitách znovu přesvědčil Ondřej Malý, ale zbytek... Navíc (nejen) sexuální scény byly přetažené, prvoplánovité a Chlupáčkovo zpracování análního sexu mi dlouho bude ležet v hlavě. Pane Chlupáčku, vy asi hodně nemáte rád ženy... ()

Disk odpad!

všechny recenze uživatele

Je mi to moc líto, ale bohužel musím udělit nejnižší hodnocení. Bez doteku nefunguje snad ve všech ohledech, výjimkou je snad pouze herecká kreace kreace Ondřeje Malého, ale to je na film málo. Po celou dobu projekce jsem měl pocit, že se stříhalo až příliš. Film působí torzovitě a jakoby nedodělaně. Dialogy jsou strašlivé a někteří herci s nimi měli velké problémy. Ani jedna postava mi nebyla sympatická, prakticky všechny mi byly ukradené a bohužel i hlavní hrdinka. Ty "erotické" scény mi přišly, že jsou tlačeny příliš na pilu. Pak mi vadilo, že herci, kteří byli představeni na premiéře, tak se ve filmu pouze mihli ve dvou, max. ve třech záběrech (Jan Komínek). Dále jsme řešili kauzu "sádra" a ani tam to nebylo uspokojivé. Ani technická stránka nebyla úplně fajn, někdy jsem měl pocit, že sleduju amatérský film. A bylo by toho víc, ale tohle jsou základní body. Takže de facto jediná pozitivní věc, kterou jsem si z Bez doteku odnesl, s filmem vůbec nesouvisí: Jirka Kocman je fakt hezký kluk. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
  • Názov filmu sa objaví v šiestej minúte. (Johnny.ARN)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama