Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

castor 

všechny recenze uživatele

Hodně mizerná dramaturgie, velké ambice a dost nevyrovnané herecké výkony (v záporných číslech vede asi matka Petry Lustigové, hlavní kontroverzní hrdinka Tereza Vítů hraje naopak bez zbytečných gest a přehrávání). Vyděšená holka a nadržený nevlastní otec s ksichtem v jejím klíně, když je matka na noční. Něco jí na tom přesto přitahuje. A tím to jen začíná. Přesuneme se totiž do bordelu, na scénu se ještě intenzivněji dere odcizenost, chlad.., abychom se o chvíli později přehoupli k nějaké další snové manýře. Talent u mladého tvůrce rozhodně je, pomáhají mu zkušení kolegové i netriviální námět, pochybný obsah jeho tajuplné prvotiny ale zůstal jaksi mimo mě. Něco jsem chápal, jinde spíš hádal. Jakoby až moc chtěl zachytit festivalovou vlnu těch rozervaných mladých umělců, která se na nás valí. Nezachytil. Ale sledovat ho nebude úplně od věci!! ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Koukám, že nejsem jediná, kdo si myslí, že se autor nechal inspirovat Sucker punch. Taky mi to přišlo jako totální chaos, až na to že Sucker punch tam měl aspoň ty herecké výkony a akci a vůbec něco. Tohle bylo velké prázdné nic hrající si na vniterný pohled do užírající duše mladé dívky. Jinak některé scény jsem vážně umírala - nudou, nikoliv napětím - například scéna, kdy se celé tři minuty /nekecám, stopovala jsem to/ díváme na hlavní hrdinku (ještě ani nevíme, že je hlavní hrdinka), jak gebí na záchodě. Vážně by nestačilo tak 20 sekund? Asi ne. Každý tam akorát mele - teď jak to říct slušně bez použití slova sračky - věty postrádající jakýkoliv význam. No a na závěr asi jen, že bych nechtěla mít tu její kamarádku, která ani na chvíli nezavře zobák, ale vlastně žádnou větu nedořekne celou. Bravo! Zase jeden zbytečný český film. ()

Reklama

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Přišlo mi, že někdo chtěl divákům tímto snímkem říci hrozně moc, ale naprosto to pak neuměl podat. Nemohu říci že jsem nepochopil o co ve filmu šlo. Pochopil, ale už jsem nechápal proč to bylo podáno tak jak bylo. Pro mě i tak krátká stopáž byla díky podání filmu neskutečně dlouhá, plna strohých, až smutně hloupých, dialogů. Nijakých hereckých výkonů a hudby. Je pro mě smutné, že valná většina diváků si z projekce tohoto filmu zapamatuje jen 2 věci: Že to bylo natočeno nejmladším režisérem v Evropě a jaké má Tereza Vítů vnady. ()

javak810i 

všechny recenze uživatele

Asi největší problémy tohoto filmu jsou (kromě jiných) toporné herecké výkony a stupidní dialogy. A vůbec celý film na mě působí tak nějak zvláštně, jakoby se snažil říci nějaké poselství, ale se zavřenou pusou. Zkrátka asi nevím, co s tím chtěl básník říci. Každopádně když jsou vnady hlavní protagonistky to jediné, co drží film nad vodou, tak je asi něco špatně... Viděno 25. 3. na Čsfd projekci. Podobný film - Kuma. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že mám strašný problém s nízkým věkem režiséra. A během diskuse s tvůrci po projekci se má nedůvěra k jeho (ne)schopnosti natočit dobrý film jen umocnila. Žehral-li jsem u snímků Xaviera Dolana (který je dokonce o 5 let starší než Chlupáček) na to, že takový mladíček může jen stěží nechat vzniknout skutečně kvalitnímu celovečernímu snímku, u jeho českého mladšího protějšku jsem o tom přesvědčen téměř s jistotou. Kdybych měl film "Bez doteku" charakterizovat jednou větou, napsal bych asi, že se natočil pro samotný akt točení. Řečeno bez servítek - ó ano, to poslední, co český film potřeboval, je nástup dalšího takyrežiséra, který má potřebu obšťastnit nás zcela zbytečným produktem své pseudoartové masturbace. S nemalým znepokojením sleduji současnou uměleckou nadprodukci, která se netýká jen kinematografie - i knižní trh začíná přetékat debuty náctiletých autorů, kterým absence životních zkušeností či větší osobní nebo profesní vyzrálosti nebrání participovat na současné inflaci psaného slova. Zato všichni unisono plkají ty samé povrchní žvásty o tom, že stačí být ve správnou chvíli na správném místě a prostě si jít za svým snem. Z oné vágní cesty za snem se stalo nejprofláklejší klišé, které je v určitých kruzích otravně opakováno do omrzení jako náboženská mantra, kterou je současně nemístné kritizovat, jinak budete za starého zapšklého škarohlída. Totéž se dle mého soudu děje ve filmu - na to, jak jsme malou zemí, zde každoročně vzniká pozoruhodná záplava nových filmů - kéž by však ještě tak kvalita šla ruku v ruce s kvantitou, chtělo by se dodat. Za sebe nemám problém prohlásit, že je mi tenhle film vysloveně protivný, a ztotožňuji se s výtkami k jeho nedostatkům, které již napsali přede mnou jiní. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)
  • Názov filmu sa objaví v šiestej minúte. (Johnny.ARN)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama