Režie:
Zack SnyderKamera:
Larry FongHrají:
Emily Browning, Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung, Carla Gugino, Oscar Isaac, Jon Hamm, Scott Glenn, Gerard Plunkett, A.C. Peterson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)
(více)Videa (14)
Recenze (1 734)
Prvé sklamanie od Snydera. Vedel som, že nebude dlho trvať, kým si Snyder uskutoční pod záštitou nejakého veľkého štúdia svoj sen natočiť svoju osobnú gýčovinu, ku ktorej (povedzme si úprimne z feelingov posledných filmov) bezdebaty smeroval. Táto žámrová, myšlienková a príbehová zmeska mojim spolusledovateľom pripomínala ich skúsenosti s ľahkými drogami a mám taký pocit, že neboli ďaleko. Hlavná pointa príbehu je až príliš jednoduchá na to, aby som vedel oceniť to, že bola zabalená do týchto audio-vizuálnych šialenstiev. Tie mi síce imponovali, akcia skvelá, efekty špičkové, hudbou mi plesalo srdce, no nič to nemení na fakte, že ma to aj tak celé proste nudilo. Otváral som ústa nad tým kam až zájde Zackova fantázia, ale hlavne nad tým, že ju nedokázal udržať pod kontrolou a prevedenie na plátno bolo miestami dosť chaotické. Teším sa preto na Supermana a napravenie si renomé. 60%. ()
Snyder umí fantasticky pracovat s obrazem a hudbou (kdo viděl geniální a bohužel dost nedoceněné ´Watchmen´, tomu to je jasné), ale proboha, ať už nikdy, NIKDY si nepíše své vlastní scenáře! Kdybych měl hodnotit jenom kompozice záběrů, nápadité detaily, efektní zpomalovačky (které, nevím jak to Snyder dělá, se mi v jeho případě nezajídají) a začlenění soundtracku (při poslechu ´Army of Me´od Bjork jsem si ještě bláhově dělal naději, že ten film budu milovat), bylo by to za plný počet. Ale ten dekadentně popkulturní, kriplovský, scenáristický balast, který se navíc tváří, že přináší nějaké vyšší poselství, se nedal konzumovat ani při maximálním vypnutí mozku. Snyder je skvělý řemeslník, ale potřebuje nad sebou permanentně bič a v sobě pokoru, která mu naopak nechyběla při až pietní adaptaci Mooreových ´Watchmen´. ()
Inception pro dvanáctiletá, sexuálně neukojená hovádka se zálibou v Killzone, asijských rubačkách, Pánu prstenů a tuně dalších nerdovských témat, které Snyder splácal dohromady hůř než pejsek s kočičkou. Opulentní vizuál je sice fajn (asi 3 minuty než se všech těch slow-motionů a CGI cinkrlátek přejíte), avšak nekonečná přehlídka zpomalených záběrů ještě více umocňuje řídkost zápletky, která má sice proporce slabé šťávičky vhodné k údernému videoklipu, ale vehementně snaží vydávat za hutnou omáčku se štiplavou příchutí "velkého poselství". Výsledek je katastrofální ne proto, že by Snyder neuměl prodat prvky samy o sobě, ale zkrátka proto, že Sucker Punch nedrží pohromadě déle než půl minuty, a nikomu (Snyderovi, producentům) to evidentně nevadí (četl ten stereotypní a nesmyslný scénář někdo?). Hůř napsané (rozuměj neprokreslené a nemotivované) postavy nebyly ani v Posledním vládci větru. V samoúčelnosti a zbytečnosti akčních scén, jejichž jediným účelem je nastavování plytkého scénáře (tudíž jsou k smrti nudné) něčím, co vyplní stopáž na 109 minut, může filmu konkurovat snad jen Světová invaze. A vnitřní logika si bere dovolenou hned po úvodní snové sekvenci, jejíž do nebe volající demenci se vyrovná pouze finální zvrat s autobusákem, který celé maškarádě s přehrávajícími figurkami ve sterilních kulisách nasazuje bolestivě trapnou korunu. Nebýt v sále v obklíčení dalších nebožáků, zvedl bych zadek a pelášil se válet na sluníčko. Cokoliv by mi dalo víc, než tahle vyhoněná fantasmagorie jednoho, dnes už prokazatelně narušeného filmaře. ()
Epická akční fantasy nás zavede do obyčejného strohého reálu, kde se roztomilé dívence děje jedno příkoří za druhým. Vražda otčíma nevyjde a holku nakonec zavřou do cvokhausu a tady se teprve začnou dít věci. Máte však pocit, že ambiciózní scénář se zas tolik nepovedl. Přesto všechno se ale dá přenést a nechat se unášet skvělým vizuálem Zacka Snydera. Zpomalených scén je tu dost a lze si tak vychutnat všechny akce, které nám v solidním množství letos naservíroval. Jen škoda, že za tím vším nestojí jiný epický příběh. Pobyt děvenky ve cvokhausu, kde si tvoří svůj vlastní svět, není přesně to, po čem bych prahl. Jo, něco jiného by bylo, kdyby partička holčiček rasila epická monstra čistě zištně. V naprosto reálné realitě nějakého bájného světa a ne vybájeném v mozku. Potom bych padl na kolena a tiše odříkával jméno Zacka Snydera a svíral u toho filmový pásek a stal se tak Brujem nějakého Snyderovského kultu. ()
Zacka Snydera mám velmi rád za Watchmeny a Úsvit mrtvých. Naopak ho nemám rád za výplachovou Třístovku. A Sucker Punch je mnohem horší než Třístovka, zaplať pánbůh, že jsem na něj nešel do kina. Tohle je fakt nesmyslná pubertální fantazie, která se však tváří, že nějaký smysl má. Nejsem ale schopnej vyargumentovat, proč si myslím, že se tak jen tváří, neboť mě tentokrát nebavilo jakýkoli smysl v průběhu sledování hledat, a už vůbec mě nebaví o tomto filmu následně přemýšlet. A ani ta akce není příliš strhující. Fail mamutích rozměrů. ()
Galerie (188)
Photo © Warner Bros. Pictures / Clay Enos
Zajímavosti (48)
- Jedá se o první film Zacka Snydera, který nevychází z žádné předlohy. Jeho Úsvit mrtvých (2004) byl remake stejnojmenného hororu z roku 1978, filmy 300: Bitva u Thermopyl (2006) a Strážci - Watchmen byly natočeny na základě komiksu a Legenda o sovích strážcích (2010) byla natočena podle dětské fantasy knížky. Sucker Punch nicméně přiznává silnou inspiraci knihou "Alenka v říši divů". (Othello)
- V souvislosti s postavou Amber (Jamie Chung) se mluvilo o herečce Emmě Stone, která ale dala přednost snímku Panna nebo orel (2010). V hledáčku tvůrců byla pro tuto roli i Freida Pinto. (Othello)
- Režisér Zack Snyder tvoril tento film 5 rokov. (ash99)
Reklama