Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Energický a neúplatný revident bankovní filiálky v Renešově Popelec Hadimrška je vyslán do Prahy se závažným úkolem zachránit před bankrotem velkoobchod s gramofony, firmu Zlatník a spol. Její mladý majitel se totiž víc než o obchody stará o kabaretní zpěvačku Mici Angoru. Popelec vtrhne do podniku jako vichřice s pevným úmyslem uvést vše do naprostého pořádku za každou cenu. Mimo jiné oznámí panu Zlatníkovi, že se musí oženit s Astou, dcerou bohatého konzula Wielanda. Ta se sice nebrání sňatku s mužem, který jí byl poněkud nezvyklým způsobem vybrán, ale chce se přesvědčit, jaký je. Domluví se s dívkou ucházející se u Zlatníka o místo sekretářky, aby se mohla s budoucím manželem co nejlépe seznámit. A Popelec se pouští do boje s Mici Angorou, která se nehodlá vzdát snadného života z peněz Zlatníkovy firmy. (TV Nova)

(více)

Recenze (182)

vypravěč 

všechny recenze uživatele

I vzhledem k mimořádně banálnímu příběhu plnému loutkovitých postav a magnetizujícímu vedle všemožných komických situací nejrozmanitější gagy titulní postavy právě tento snímek ze všech Burianových předválečných nejvíce ztělesňuje zmatení jazyků: v jediné postavě se sbíhají všechny okolní dialogy a směšují se se samomluvně založenou řečí, která horce tryská z divoce rozkymácené mysli, v cosi ne nepodobného jakési drzé babylonské věži. Žádné slovo pronesené z maloměšťáckých úst neobstojí stejně jako tento svět. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Druhý zvukový snímek Vlasty Buriana by se dal jeho rolí charakterově zařadit vedle snímku předchozího pod názvem 'C. a k. polní maršálek' (1930). Živelnou komediální energií a houževnatostí sobě vlastní opět ztvárnil postavu dokonalou svou výřečností a hlavně komandováním vždy, všech a za každých okolností. Tou postavou je tentokrát účetní revident v bance Popelec Hadimrška, který je vyslán zachránit firmu Zlatník a spol. coby velkoobchod s gramofony, před bankrotem, neboť její majitel vráží nemalé firemní peníze do kabaretní zpěvačky. Tady by se skutečně hodilo staré dobré přísloví: *Kam čert nemůže, tam nastrčí ženskou.* Snímek natočený na základě divadelní hry sice na dnešní dobu zestárnul svým inscenačním pojetím, avšak humorem stále dokáže dokonale rozvibrovat bránice diváků. Děj jako takový je pevně daný a plný situačních scén, avšak ke konci jakoby tvůrci ztráceli nad celým konceptem kontrolu. Dějový vývoj už je značně uspěchaný a mnohdy nepřehledný. Do toho všeho je zde naroubovaná i scéna jak vystřižená z grotesky, neb je skutečně bez zvuku, na téma, kterak policisté nahánějí na ulici zlodějíčka. Působí to tu skutečně dosti rušivě. Každopádně film doslova přetéká hláškami a hlavně narážkami na různé okolnosti, situace a charaktery postav, které se hodící i na dnešní dobu. Film tak lze považovat za počin nadčasový a kdykoliv použitelný. Jako příklad lze uvést zcela poslední scénu oslav po zvolení Hadimršky starostou, především jeho odchod za jásotu davu. Jako politická satira prostě dokonalé. ()

Reklama

Luxocculta 

všechny recenze uživatele

Burian naprosto perlí a táhne celý film způsobem, že to přesahuje všechny mezky! Jeho kvality ční nad kvalitami scénáře i výkony většiny ostatních asi tak o dvě třídy. Film balancuje mezi němou groteskou a zvukovým filmem a je mozna v nejakych mistech jednoduchy a primitivni. Ale Burian se tady naprosto utrhl ze řetězu a minimálně v první půli filmu je jako neřízená střela, která všechny v dosahu zasypává skvělými hláškami a fóry. Všechny nedostatky filmu vyvažuje jediný člověk, který tu naplno ukazuje, proč je právem nazýván králem komiků. 70 % ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Ani tento film se z těch Burianových nezařadí mezi mé oblíbené. Burian byl skvělý komik a dokázal filmy povýšit svým uměním, ovšem tento počin mě moc nezaujal. Příliš mě to sledování nebavilo. Na to, že s Lamačem točil i Martin Frič, taková režisérská osobnost, není film (překvapivě) moc dobrý, postrádá pro mě tu lehkost a vtip, navíc mi byly docela nesympatické ženy-herečky. S Burianem mám prostě jiné favority. ()

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Tak v tomhle filmu máme Vlastu Buriana v roli, ve které spíš vídáme jeho obvyklého hereckého partnera Jaroslava Marvana, čili protivného, přísného a nesmlouvavého, v srdci však dobráckého člověka. No a je vidět, že i tohle Burian zahraje naprosto s bravurou. Jinak není moc co k filmu psát, vše podstatné je stejnak řečeno v oficiálním textu distributora. :-) ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu zazněla píseň s názvem „Píseň psacího stroje“, ke které složili hudbu Jára Beneš, Ferry Gyulai, Jan Stark, text písně napsali Jaroslav Mottl, Fráňa Vodička a nazpívali ji Marie Grossová a Lída Theimerová. Dále zazní píseň „Mne koupali co děcko v horké lázni“, ke které hudbu složili Jára Beneš a Bedřich Kerten, text písně napsali Jaroslav Mottl, Fráňa Vodička a nazpíval ji Vlasta Burian. Také zde zazní píseň „Růžové psaníčko“, ke které hudbu složil Jára Beneš a text písně napsali Emanuel Brožík a Fráňa Vodička. (GASTON73)
  • Předválečnému kabrioletu Tatra T57a se přezdívá hadimrška. Proslavila se totiž právě v tomto filmu. Jezdí v něm revident Popelec Hadimrška (Vlasta Burian). (Stegman)

Reklama

Reklama