Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Energický a neúplatný revident bankovní filiálky v Renešově Popelec Hadimrška je vyslán do Prahy se závažným úkolem zachránit před bankrotem velkoobchod s gramofony, firmu Zlatník a spol. Její mladý majitel se totiž víc než o obchody stará o kabaretní zpěvačku Mici Angoru. Popelec vtrhne do podniku jako vichřice s pevným úmyslem uvést vše do naprostého pořádku za každou cenu. Mimo jiné oznámí panu Zlatníkovi, že se musí oženit s Astou, dcerou bohatého konzula Wielanda. Ta se sice nebrání sňatku s mužem, který jí byl poněkud nezvyklým způsobem vybrán, ale chce se přesvědčit, jaký je. Domluví se s dívkou ucházející se u Zlatníka o místo sekretářky, aby se mohla s budoucím manželem co nejlépe seznámit. A Popelec se pouští do boje s Mici Angorou, která se nehodlá vzdát snadného života z peněz Zlatníkovy firmy. (TV Nova)

(více)

Recenze (182)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Počátky frisbee jsou datovány do univerzitních kruhů v USA někdy ve 40. letech dvacátého století, ale kdo tohle tvrdí, asi nezná Hadimršku a jeho úklid gramofonových desek.. Exhibice lidového baviče, který jako ztřeštěný revident s mottem „ubrat peněz, přidat práce“ staví své herecké kolegy do úloh pouhých nahrávačů a statistů. Pár momentů pobaví, ale že by se mi Popelec za čas nevyelektroluxoval z paměti, to nemohu říct.. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Osobne nemam moc rad filmy, kde Burian hraje svou "one man show", strasne neprirozene a vlezle. Zde ani nemohu obdivovat puvab prvorepublikovych herecek, protoze Valentova ani Grossova moc krasy nepobraly a nedokazu tak pochopit slepou lasku Zlatnika ke kabaretni zpevacce. Presto je v Hadimrskovi par velmi dobrych a nezapomenutelnych scen... ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Druhý zvukový snímek Vlasty Buriana by se dal jeho rolí charakterově zařadit vedle snímku předchozího pod názvem 'C. a k. polní maršálek' (1930). Živelnou komediální energií a houževnatostí sobě vlastní opět ztvárnil postavu dokonalou svou výřečností a hlavně komandováním vždy, všech a za každých okolností. Tou postavou je tentokrát účetní revident v bance Popelec Hadimrška, který je vyslán zachránit firmu Zlatník a spol. coby velkoobchod s gramofony, před bankrotem, neboť její majitel vráží nemalé firemní peníze do kabaretní zpěvačky. Tady by se skutečně hodilo staré dobré přísloví: *Kam čert nemůže, tam nastrčí ženskou.* Snímek natočený na základě divadelní hry sice na dnešní dobu zestárnul svým inscenačním pojetím, avšak humorem stále dokáže dokonale rozvibrovat bránice diváků. Děj jako takový je pevně daný a plný situačních scén, avšak ke konci jakoby tvůrci ztráceli nad celým konceptem kontrolu. Dějový vývoj už je značně uspěchaný a mnohdy nepřehledný. Do toho všeho je zde naroubovaná i scéna jak vystřižená z grotesky, neb je skutečně bez zvuku, na téma, kterak policisté nahánějí na ulici zlodějíčka. Působí to tu skutečně dosti rušivě. Každopádně film doslova přetéká hláškami a hlavně narážkami na různé okolnosti, situace a charaktery postav, které se hodící i na dnešní dobu. Film tak lze považovat za počin nadčasový a kdykoliv použitelný. Jako příklad lze uvést zcela poslední scénu oslav po zvolení Hadimršky starostou, především jeho odchod za jásotu davu. Jako politická satira prostě dokonalé. ()

RadimFišer 

všechny recenze uživatele

Abych zde byl plně pochopen. Považuji tento film za prvé česko-kinematografické předvedení tvrdé zásadovosti a čisté pečlivosti. Dále zde chci pozvednout jedinečný výkon ženy, která mě učarovala. Byla to žena, která si v přestrojení hrála na sekretářku, aby zjistila, jestli její muž je ten správný. Zde snad vidíme prvky feminismu, který se u nás za první republiky velmi ukazoval. Buďme shovívaví k době našich minulých rodičů a pradědů a připušťme si, že jejich filmy stále patří a budou patřit mezi největší poklady české kultury. A to je taky důvod proč se na tyto filmy dívám. Abych byl schopen podávat svědectví o českých zemích a jejích impozantnosti a vyspělosti, která se projevuje ať už kulturou, architekturou či v politické sféře, která bohužel není tak stabilní a plná jak bych si představoval. Nyní závěrem: Pan Burian mi podal ruku a já mu ji rád potřesu. Ano, skvěle jste to zvládl a já vám dávám 4 hvězdy. Pane Popelče, pro příště, již se prosím naprosto vyrovnejte se svoji minulostí, ať vás nerozhodí zpěvačka. :-) ()

F.man 

všechny recenze uživatele

V nejlepším slova smyslu klasická komedie s Vlastou Burianem třicátých let. Vlasta se svým typickým hlasovým projevem, nešikovností a genialitou jak má být. Škoda poslední třetiny filmu, kde se trochu vytrácí Burianův styl a postava Hadimršky dostává trochu méně prostoru, protože bych neváhal ani s pátou hvězdou. Přesto, jedna z nejlepších komedií 30.let českého filmu. Já jsem pane veselý a hravý jako dítě. Já si vyhraju s lítkem od tramvaje celý vodpoledne, ale jak jsem ve službě, tak jsem čuba baskervilská ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu zazněla píseň s názvem „Píseň psacího stroje“, ke které složili hudbu Jára Beneš, Ferry Gyulai, Jan Stark, text písně napsali Jaroslav Mottl, Fráňa Vodička a nazpívali ji Marie Grossová a Lída Theimerová. Dále zazní píseň „Mne koupali co děcko v horké lázni“, ke které hudbu složili Jára Beneš a Bedřich Kerten, text písně napsali Jaroslav Mottl, Fráňa Vodička a nazpíval ji Vlasta Burian. Také zde zazní píseň „Růžové psaníčko“, ke které hudbu složil Jára Beneš a text písně napsali Emanuel Brožík a Fráňa Vodička. (GASTON73)
  • Předválečnému kabrioletu Tatra T57a se přezdívá hadimrška. Proslavila se totiž právě v tomto filmu. Jezdí v něm revident Popelec Hadimrška (Vlasta Burian). (Stegman)

Reklama

Reklama