Reklama

Reklama

Pan Charles Duchemin (Louis de Funès) hájí největší chloubu sladké Francie - gastronomii. Vydává knižního průvodce a hodnotí kvalitu a vytříbenost jednotlivých restaurací. Má starosti s nezdárným synem (Coluche), který se chce stát principálem v cirkuse, ale hlavně s podnikatelem Tricatelem (Julien Guiomar), „králem“ motorestů a závodních jídelen, který se chystá v ďábelském plánu skoncovat s tradiční francouzskou kuchyní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (305)

LEATHERFAC 

všechny recenze uživatele

Bohužel většina ne Funésovských ale řekněme francouzských komedií té doby notně zestárla. Nebo možná jsme jen zestárli my. Těžko říct. Možná jako puberťáci jsme byli shovívavější no a taky moc nebyla konkurence. Dneska už je a velká a staré francouzské komedie už neobstojí. Hodnoceno dnešníma očima, jen pár Funésovských komedií je ještě koukatelných. Tahle k nim ale nepatří. Funés není moc vtipný a všichni kolem jsou tak trochu pitomci (ostatně jako ve většině jeho komedií) a celé je to vlastně hrozná nezábavná hovadina. Odpad nedám jen z úcty k Funésovi. Nebo spíš Filipovskému? ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Křidýlko nebo stehýnko je nadčasová klasika v rámci komediálního žánru, která mě rozhodně nikdy neomrzí, a rád se na ni čas od čas kouknu. Louis de Funés byl opravdu skvělý komik a v kombinaci s výtečným dabingem od Filipovského tak vznikla jedna z nejvýraznějších komických postaviček, která si získala srdce a obdiv nejednoho diváka. Příběh byl solidně vystavěný a humorné gagy a scénky fungují skvěle i po těch desítkách let. Jeden z klenotů francouzské komedie, který s věkem zraje stejně dobře jako kvalitní víno. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Ja jednoznačne krídelko, ale musí byť dobre prepečené. Jedna z tých legendárnych funesoviek, ktoré proste fakt môžem, pretože jeho mimika ma pobaví aj v blbých ženských šatách, ktoré na seba sem tam navliekol, ale hlavne dnes po skoro polstoročí príde tento film ešte aktuálnejší, než vtedy. Dnes všetko ovládajú fast foody a presne to, čo vidíme v tomto filme, tak takéto sajrajty reálne konzumujeme a ešte sa pri tom usmievame stojac v rade, lebo sa chystá meníčko z mekáča. Pri pohľade na tento film, kde sa hranolky, rybie prsty či párky vyrábajú a maximálneho kentusu možno len povedať, že autori boli vizionári. Len ten kentus dnes oslavujeme. V roku 1976 prišla nejaká umelá výroba potravín ako absurdné zveličovanie reality, dnes tú realitu žijeme. Alternatívou sú ale sójové rezne alebo vyprážané červy, pretože kravy príliš prdia. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Pro mne slabší Funesův film o vydavateli žebříčku restaurací alá Michelinský průvodce. Dokud je Funes jako host inkognito v restauracích je to rozverná komedie, jakmile nastoupí souboj s průmyslníkem s umělými kuřaty, tak se to zazdí ultra groteskou. Jediný moment, který mne zaujal v této taškařici, byl dialog otce a syna Ducheminových v cirkusu v jakémsi vážném až smutném tónu. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Tahle Funésovka je ztřeštěná až ad absurdum. Zprvu jsem si nemohl zvyknout na totálně bláznivé situace, ale brzy jsem jim přišel na chuť a už se jen nechal unášet palbou haluzových scének v rychlém sledu za sebou. Finální pointa mě rozsekala!! :D A taky mě dostávala překrásná, téměř dětská tvářička Ann Zacharias, je velká škoda, že ji film nevyužil mnohem více. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (25)

  • Postava Tricatela (Julien Guiomar) byla inspirována Jacquesem Borelem, který měl v roce 1960 koncesi na motoresty na francouzských dálnicích. (Untentrauer)
  • Coluche (Gérard Duchemin) ve filmu jezdí vozidlem AMC Pacer X z roku 1975. (JohnSmith)
  • Zhruba v 23. minúte filmu, keď je Charles Duchemin (Louis de Funès) na kontrole vo vidieckej reštaurácii L'Auberge de la Truite a čašník (Pierre Forget) mu donesie jedlo, položí mu tanier s jedlom na iný tanier. V krátkom prestrihu o pár sekúnd neskôr si môžeme všimnúť, že taniere nie sú položené na sebe, ale vedľa seba. Potom keď Duchemin ide odobrať vzorky, tak taniere sú opäť položené na sebe. Jedlo na tanieri sa nedá identifikovať, ale vyzerá ako paradajky. Pár z nich si zoberie ako vzorku a ostatné vyhodí do kvetináča za ním. V ďalšom prestrihu, keď mu spadne lampa do taniera, už má zrazu na tanieri kus pečeného mäsa, ktoré ale predtým na tanieri nebolo. (AxelWers)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno