Reklama

Reklama

Charismatický Jude Law jako Dom Hemingway – nenapravitelný, ale vždycky vtipný, většinou hříšný a často nebezpečný kasař a zloděj. Doma zrovna pustili po 12 letech z vězení a on se rozhodl přihlásit o odměnu za to, že držel celou dobu jazyk za zuby. Společně s parťákem Dickiem se proto vydává za šéfem Fontainem, kterého Dom svým mlčením uchránil od jistého trestu. Kromě jiného se Dom snaží navázat vztah se svou dcerou, starý dobře známý život ho ale brzy vtáhne zpátky mezi kriminálníky. Díky svému opilému a věčně sjetému egu Domovi nevyjde nic, i kdyby jeho úmysly byly čisté jak padlý sníh. (HBO Europe)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (232)

kingik 

všechny recenze uživatele

Dom Hemingway je protřelý kasař, který má za sebou 12 let lapáku. Vedle toho je to domýšlivý zhýralec, takže nějaké napravení jeho zlodějské duše nepřipadá v úvahu. Zjištění, že se za těch drahných let pobytu za mřížemi hodně změnilo, mu moc nepřidává na jeho alkoholem a koksem nasáklé náladě. Vždyť za ta léta ovdověl, dcera mu dospěla a sejfy mají elektronické zabezpečení. Naštěstí prachy, děvky a chlast chutnají pořád stejně. Ale úplně jinak chutná nově nabitá svoboda. A pochybných kamarádíčků je vždy hojnost. Domovi hlavně zbyla kasařská čest, kterou by nikdy neprodal, ani kdyby věděl, že se zbaví smůly, která se na něj po návratu z vězení zpropadeně nalepila. Nad hranicí průměrného komediálního dramatu tenhle film drží neodolatelný Jude Law, jehož kreace muže čerstvě propuštěného z basy, je natolik osobitá a (dů)vtipně svérázná, že se filmu dá odpustit mnohdy fádní televizní zpracování. Není se co divit, že film často vypadá jako dobře udělaný snímek z televizní produkce, když jej režijně uchopil televizní specialista Richard Shepard, který si jen vzácně odskakuje k filmovým projektům. Určitě také vadí často neukončené a nedokončené dějové linie, kdy v podstatě zůstává záhadou, jak to s některými postavami, co Domovi vstoupily do života, vlastně dopadlo. Ne vždycky se záměr opustit postavy v nějaké kritické chvíli dal považovat za maximálně zdařilý. Jenže je zde Jude Law, který většinu scén opepřil nějakým sprostým slovem, zkroušeným, sjetým i ironicky veselým výrazem a brilantně posazenou hláškou. Je zde několik hodně zdařilých scén. Patří k nim pasáž na francouzském venkově vrcholící nehodou, ještě lepší je Domovo ucházení se o práci u černocha, se kterým se odjakživa nemají rádi. Spousta scén je zapamatovatelná díky hlavnímu představiteli, režie výrazně zaostávala v kreativní prosperitě, což se vlastně podepsalo i na celkovém dojmu z filmu, který je rozháraný. Stačí si přehrát nejlepší scény filmu a máte představu, jaký asi film je. Vyskytují se zde nejméně čtyři delší scény, které by obstály samostatně. Pár rozvláčných pasáží přeskočit, dát filmu větší dynamiku. Režijní rukopis má přesto v sobě jistou neokoukanost. Velmi dobře je třeba zvládnuto setkání dospělé dcery s nezodpovědným tátou. Nekonají se žádné emoční výlevy. Režisér příjemně korigoval kriminálníkovu konfrontaci s obyčejným rodinným životem. Nedal prostor brutálním scénám. Prostředí, v němž se Dom po návratu z vězení pohyboval, k tomu vyloženě svádělo, ale volba raději padla na dialogy, při nichž si budou milovníci nevulgárních výrazů dávat špunty do slechů. Jude Law je i tak rozhodně tím nejlepším, co tenhle film má. A celkově má film punc originality. 70% ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Guy Ritchie-wannabe movie. Pre mňa osobne neuveriteľne nesympatický film, už len preto, že správanie podobných týpkov akým je Dom Hemingway ma neskutočne irituje. To by som síce vedel stráviť ako pri mnohých iných podobných vtipných britských gangsterkách, avšak to by Dom nemohol byť tak prvoplánový. Dej tu v podstate neexistuje, je to len sled jednotlivých epizodických vystúpení (väznica, trezor, reštaurácia ...), v ktorom ide o jednoduchý „vývoj“ hlavnej postavy z drsňáka na milujúceho otecka so záverečným morálnym ponaučením. Na čiernu komédiu to je málo drsné a aj vtipné, na drámu tu nie je s kým sympatizovať. Jude Law síce vyslovene exceluje, ale inak by tu niekto chcel silou mocou natočiť odľahčenú gangsterku po vzore Guy Ritchieho, no vôbec sa nedarí. CELKOVO: 2* (4/10) ()

Reklama

Wiikii 

všechny recenze uživatele

Klasická Anglická komedie.. Tedy klasická úplně ne. Ale povedená ano. Nebýt Jude Lawa tak by to byl nejspíš v mých očích propadák, ale on ukázal, že hrát umí opravdu dobře i takové osobnosti jako je Dom Hemingway. Jen bych se obešel bez té procházky po vinici :) .... HODNOCENÍ: 74% (4*) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Už z remakeu Sliediča vieme, že Jude Law je nový Michael Caine, v Domovi Hemingwayovi si ale zobral ešte väčšie sústo, keď mu scenár dáva možnosť imitovať Cartera. Lenže ten bol v skutočnosti drsnejší a menej melodramatický a bolo to asi tým, že Dom sa až moc zameriava na svojho vtáka a prachy. A keď príde zmena, tak si spomenie na rodinu a staré hriechy. Takže žiadna skutočne drsná gangsterka ani gangsterská komédia nás tu nečaká, pozerateľný film na sobotnajší večer a film o kríze stredného veku ale áno. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

My letci máme ocelové ptáky, ale co je to proti Domovu titanovému penisu, který je tak nádherně tvarovaný, že by se o něm měly psát básně? Asi nic, protože Dom je sice jenom zmetek s velkým egem, ale jeho sebestředné kecy a nekontrolovatelné násilnické sklony jsou neodolatelně zábavné. To se ovšem nedá napsat o uplakaných rodinných scénách, při kterých se namachrovaný parchant bez mávnutí kouzelného proutku mění v uplakaného tatíka a kazí tím celkem povedenou taškařici. ()

Galerie (104)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Han Solo a Daenerys

Han Solo a Daenerys

19.11.2016

Emilia Clarke je dobře známá díky seriálové Hře o trůny a pomalu se snaží prosadit na velkém plátně. Dom Hemingway ani pětka Terminátora jí k tomu příliš nepomohly, Emilia to ale nevzdává a po hitové… (více)

Reklama

Reklama