Reklama

Reklama

Návrat velkého blondýna

  • Francie Le Retour du grand blond (více)
Trailer

Obsahy(1)

Když hraje na housle, je obdivuhodný, když si hraje na agenta, je k popukání. Pierre Richard postrach tajných služeb... Houslista Francois Perrin byl zcela náhodně vybrán v davu na letišti jako vějička, na kterou se měl chytit ctižádostivý náměstek velitele tajné služby plukovník Milan. Ten se totiž chystal intrikami zkompromitovat nejvyššího šéfa a obsadit tak jeho místo. Náměstek Milan strojil na záhadného velkého blondýna ty nejdůmyslnější léčky, poslal na něj svou nejsvůdnější a nejschopnější agentku Christinu a pak už měl jediné přání – zlikvidovat ho. Ale vše se mu jaksi vymklo z rukou: Christina se do Perrina zamilovala a do pečlivě nastražených pastí padali především Milanovi lidé a posléze i on sám... Pokračování veleúspěšné komedie režiséra Yvese Roberta Velký blondýn s černou botou, patří mezi to nejlepší ze zlatého fondu francouzské komedie. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

Gimli 

všechny recenze uživatele

Jeden z mala pripadu, kdy pokracovani filmu predcilo sveho predchudce (nejspis diky propracovanejsimu scenari). Navrat velkeho blondyna je krasne zabavna podivana postavena na netradicnim richardovskem humoru a parodujici "agentske" filmy. To vse samozrejme podporeno skvelymi hereckymi vykony. A samozřejmě je třeba dodat, že pan ministr je naprostý kretén. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Živá definice termínu nastavovaná kaše a suverénně nejslabší scénář Francise Vebera. Možná se pletu, ale mám pocit, že ani Pierru Richardovi se do pokračování moc nechtělo, v beztak krátkém filmu je jen asi třicet minut a ještě víc by mně zajímalo, jak je to s účastí/neúčastí Mireille Darcové. V dobré polovině scén je zabíraná zezadu, jak odchází, jak zdálky mává nebo se pohybuje ve tmě. A její "blízké" záběry zas budí dojem exhumace nepoužitého materiálu z prvního filmu. I krkolomné zdůvodňování, proč a jak vůbec "tajného agenta z leknutí" vracet do hry, je notně přitažené za vlasy. Ale největší chybou je, že Francois tentokrát s tajnou službou spolupracuje vědomě. Tím je popřen celý princip komiky prvního filmu a pár solidních gagů to nezachrání. 30% ()

Reklama

Dinsberg 

všechny recenze uživatele

Bohužel komedie, která se vydala špatným směrem. Jednoznačným tahounem měl být Pierre Richard. Bohužel přemíru prostoru dostala postava plukovníka Toulousse v podání Jeana Rocheforta. Když v komedii přebírá otěže postava tak strojeného a povýšeného charakteru, pak film přestává být komedií. Richardovy eskapády jsou velmi směšné, ale jejich málo a netvoří hlavní dějovou linku. Navíc už samo navození situací předurčuje děj ke komickým etudám. Richardovou doménou je však bryskní reakce na situaci samotnou. Bohužel to samo o sobě na dobrou komedii nestačí. Navíc další karikatura James Bonda ve francouzské kinematografii během dvou let, to už zavánělo pomalu průšvihem. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Návrat velkého blondýna porušuje tradiční pravidlo o tom, že pokračování se prvnímu dílu vyrovná jen ztěží. Tady je to právě naopak, hvězda Pierra Richarda září naplno, stejně excelentní jsou ale i další herci (zejména duo Carmet, Rochefort). K tomu připočtěte ještě typicky francouzský humor a vyšperkované hlášky (scénář Francise Vebera). Něco takového se už ovšem nedá říct o americkém remaku, kde hlavní roli hrál Tom Hanks. ()

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Druhý díl velkého blondýna mám radši a znám mnohém lépe než první. Je tu celá řada legendárních scén - neúspěšné pokusy o blondýnovu likvidaci, scéna na letišti ("vida Maurice"), pohřeb, blondýnova návštěva u ministra ("Byl jsem dva roky na zemědělství, ale takové zmatky jsem tam nezažil"), agenti v blondýnově bytě ("V kuchyni máš tři kamarády s revolvery" ) a samozřejmě blondýnova exhibice vrcholící ukázkou karaté ( "To dělá naschvál, že?" - "Ne prosím, on je vždycky takový"). ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Hlavní hudební motiv (hudba Vladimir Cosma) vyzvánějí také zvony na pohřbu Velkého Blondýna. (gug)
  • Scenárista Francis Veber pojmenoval některé postavy podle měst nebo městských částí. Příkladem je Toulouse, Cambrai, Perrache atd. Chtěl tak předejít podobnosti se skutečnými osobami. (Komiks)

Reklama

Reklama