Reklama

Reklama

Fantozzi

  • Česko Zrození pana účetního (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Věčný smolař Ugo Fantozzi se tentokrát představuje ve svém úplně prvním filmu, který u nás dosud nebyl uveden. I v tomto dílu se můžete těšit na jeho hezkou ženu a ještě krásnější dcerku, ale také na jeho trapasy v japonské restauraci, utrpení při odtučňovací kůře, sportovní nadšení při fotbalovém zápase a marnou snahu získat si přízeň slečny Silvaniové. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (109)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Série nesourodých epizod s humorem těžícím z absurdit a grotesky. Je to až primitivní, ale mě to dokáže rozesmát nahlas. Panu účetnímu se nedá nefandit - přes všechny katastrofy je stále houževnatý a rve se se svým příšerným životem občas i důstojně. Třeba ve scéně, kdy ho pohled na poníženou plačící manželku donutí vzepřít se šéfovi a ten prapodivný druh kulečníku vyhrát. Ostatně jeho žena je úžasná, i když to opravdu není žádná Lollobrigida, tak ho bezvýhradně miluje a vždycky mu dává podporu. /6. 7. 13./ ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Oci, prečo mi hovorili Čita?“ Takže týmto sa to v roku 1975 začalo. Nekonečné životné peripetie talianskeho účtovníka Uga Fantozziho (Paolo Vilaggio), ktorý dáva novú hĺbku slovám „smoliar“, „sociálne znevýhodnený“, „človek milión“ a „pod papučou“. Tvorcovia snímky nás v jednej chvíli rozosmievajú bláznivou, až grotesknou scénou (Fantozzii verzus autobus, Fantozzi verzus slávnostná večera), prípadne siahajú WTF smerom á la Monty Python (japonská reštaurácia) a hneď nato chcú, aby sme súcítili s hrdinami (manželka žiarli, škaredá dcérka je šikanovaná). Dokonca neváhajú použiť niečo, čo nebezpečne pripomína orwellskú satiru šialeného systému na spôsob 1982. Proste veľká nechápačka a nemalá konina. Kedysi spolužiaci jednotlivé časti (Vilaggio hral Fantozziho ešte v roku 1999!) citovali a rehotali sa týždeň v kuse. Ale to už bolo dávno. A mňa to nebavilo už vtedy. ()

Reklama

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Zrození legendy. Úvodní film slavné série s Paolem Villaggiem, který osobně považuji za nejzdařilejší ze všech. Skvělá je např. scéna v japonské restauraci, fotbalový firemní zápas či biliár se šéfem. Zrození pana účetního je jednou z nejpotrhlejších komedií vůbec. Humor je zde přízemní, místy až trapný, ale mě to i po těch letech stále baví. Možná čím dál víc a proto si film tak rád pouštím. Asi jsem blázen, asi jsem talián, asi jsem Fantozzi! ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Ugo Fantozzi (Paolo Villaggio), známý to účetní, zažívá první sadu příhod, které by se komukoliv jinému těžko přihodily. Ať už jde o nevšední večeři v japonské restauraci se slečnou Sylvaniovou, jeho tajnou láskou, či pokusy zhubnout... Z fleku bych mohl zkopírovat B!shopův komentář - taktéž jsem čekal nějaké začátky pana účetního, jak se vlastně stal účetním, seznámil se s manželkou, narodila se dcera, ale nic takového. I jako v pozdějších filmech jde jen o sled více či méně (a zde bohužel méně) vtipných scén, přičemž některé byly znovu a lépe (vtipněji) přetočeny a využity v pozdějších Malérech pana účetního 1 a 2 (např. ona odtučňovací kůra). I přes kritický komentář a dvouhvězdičkové hodnocení ale nemohu říct, že bych se nebavil - ale je to podobné jako s českými Kameňáky - člověk se párkrát zasměje, párkrát zastydí, a to je vše. Rozhodně si raději pustím Maléry a nebo Nástrahy velkoměsta... ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Sociálno kritická komédia, zmiešaná s absurditou a hrubozrnným humorom. Vlastne ide o pospájanie sledu scén, spojených postavou Fantozziho, jeho rodiny a práce v megafirme. Väčšina epizód nemá jasnú pointu. Vďaka nereálnosti a zvláštnej grotesknej nadsádzke konkrétnej situácie ju ani mať nemôže. Príbeh tak končí zväčša zatmievačkou aby ho vzápätí nahradil začiatok novej príhody. Sociálno kritický aspekt sa práve takto štrukturovanou absurditou a komunálne neškodnou satirou čiastočne oslabuje (ide napríklad o scény založené na tom, že komusi kydne na oblek mazľavé jedlo, Japonci v reštaurácii prísne kričia, nerozumejú hosťom). Základom komédie napriek spomenutým nedostatkom ostáva upozornenie na neľudský systém korporačnej fašistickej ideológie. Bežný zamestnanec v ňom neznamená nič a predsa je nútený obetovať všetok svoj pracovný a značnú časť súkromného času akciám firmy. Slabo platení kolegovia si vybíjajú frustráciu na sebe navzájom. Organizačné schémy firiem a inštitúcií sa vyznačujú viacstupňovým riadením s množstvom riaditeľov a šikanovaním. Typické je pochlebovanie nadriadeným v snahe postúpiť. Zrodenie pána účtovníka pranieruje tieto skutočnosti hyperbolickými komediálnymi situáciami ústiacimi do absurdných bláznivín. Škoda snahy byť groteskný za každú cenu, oslabuje sa ňou účinok inak trefne zvolenej satirickej témy. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Dům, ze kterého Fantozzi (Paolo Villaggio) seskakuje na silnici, se nachází v ulici Via degli Orti Variani. Silnice nese název Tangenziale Est Viale Castrense a slouží částečně jako městský okruh a přivaděč na dálnici. (San Miguel)
  • Ugo Fantozzi (Paolo Villaggio) vlastní vo filme auto Autobianchi Bianchina Quattroposti typu 110DBA z roku 1962. (Raccoon.city)
  • Fantozziho dcera je ve skutečnosti muž. (ČSFD)

Reklama

Reklama