Reklama

Reklama

Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (Cinemart)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (1 552)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Bavilo ma to, dal som plný počet ale na úvod som si musel povedať, že filmu prepáčim, že pracuje s mnohokrát omieľaným mýtom o využívaní iba 10% mozgu. Už dávno veľmi dobre vieme, že je to hlúposť, ale aj tak to niektorým tvorcom neprekáža a sem tam to odznie nielen vo filme. Ale Luc Besson na tom doslova postavil celý snímok. Tomuto omylu jednoducho neutečiete a stal sa základnou myšlienkou celého príbehu. Zvyšovanie kapacity využitého mozgu hlavnej hrdinky a jej narastajúce schopnosti a ku koncu až na priam božskej úrovni. Filmu sa však darí v pokladniach kín. Zarobila už vyše 130 miliónov dolárov, čo je niekoľkonásobne viac ako stála. Takže sa skutočne zadarilo. Navyše Scarlett Johansson je kus ženskej. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Nehorázné guilty pleasure! Besson podle mě viděl Vesmírnou Odysseu a chtěl natočit něco podobného, ale po svém a v pozemském měřítku. Vznikl totální guláš z hrnce nadšeného geeka, který míchá páté přes deváté a nezajímá ho nějaká realita... Faktor zábavy je ale na maximální úrovni a žmrmlání Morgana Freemana o kapacitě mozku prolínají vymazlené akční scény, ve kterých je možné vše (ulítlejší MATRIX) a vybuchující planety. I dinosauři tam jsou! Strašná pitomost, kterou bych si ale neváhal pustit znovu. Scarlett to samozřejmě sluší a zvládá to všechno celkem obstojně uhrát. Novodobý PÁTÝ ELEMENT. ()

Reklama

balone 

všechny recenze uživatele

Nechápu, jak se mohl člověk jako Morgan Freeman, který uvádí vědecký pořad upsat k takovéto z vědeckého pohledu slátanině, mam rád sci-fi, ale takové, které si úplně něco nového vymyslí, nebo které rozšiřuje aktuální vědomosti a staví na nich. To, že člověk ovládá jen několik málo procent mozku je již vyvrácená teorie. Ale když si tohle odpustim, tak akční scény a některé schopnosti byly pěkné, proto alespoň ty svě hvězdy. Mimochodem ke konci se ani nebudu vyjadřovat. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Grandiózní horská dráha mozkem jurodivého fantasty, ve kterém je cokoli možné. Besson vždy byl famózní vypravěč, ale je na čase si uvědomit, že vážnost, racionalita a realita jsou ve výsledku pro každého barda svazující. Pro Bessona přišel zlom s "Pátým elementem", kde se odpoutal od okov a vyšel vstříc příběhům ležícím za hranicemi všeho omezujícího. I když se posledních dvacet let zdánlivě vracel na Zem, ono osvobozující prozření, že dokud je výsledek ve své logice koherentní, není se třeba omezovat racionalitou, v něm navždy přetrvalo. Projekty jako "96 hodin" nejsou chvilková probuzení z deliria, ale pouze důkazy, že když chce, dokáže vyprávět i "uvěřitelné" báchorky. Jenže to on povětšinou prostě nechce a je jen na každém divákovi, jestli na hru tohoto "nespolehlivého" vypravěče přistoupí (příznačně jediný, s kým můžeme ve světové kinematografii Bessona poměřovat, je Tsui Hark). Pozastavovat se u "Lucy" nad absurdní sci-fi new age premisou je to samé, jako koukat se na horskou dráhu, namísto toho, aby se člověk nechal přikšírovat do sedačky a užil si jízdu. Fakt, že Besson tuto fantasmagorii ani na chvíli neshodí, ale naopak své vyprávění předkládá s vážnou tváří a dovádí ho do vnitřně logického konce, není znakem šílenství, ale právě vypravěčské bravury. Nutno dodat, že vážná tvář vypravěče, v žádném případě neznamená, že vypráví vážný příběh. Naopak "Lucy" se pohybuje přesně na hraně strhující zábavy a campu, do něhož ale nikdy nesklouzne, a právě v tom spočívá její osobitost. Besson na diváky nikdy nepomrkával, pouze hleděl s otevřenýma očima, ve kterých bylo tak snadné a slastné se utopit. V kontextu jeho tvorby pak "Lucy" představuje něco jako "Pátý element" 2.0 s tím, že se od první verze liší převrácením výchozích prvků a poladěním vyprávěcích prostředků. Namísto osudu veškerého života se zde hraje o existenci jedné bytosti, která ale je sama o sobě universem. Namísto Willisova cynického reka, za nímž klopýtá personifikace dobra, je zde schematický policajt v pozici přívěsku všehomíra. A jestliže "Pátý element" část své zábavnosti stavěl na tom, že prolamoval prostor, když pomocí střihu proměňoval monology vzdálených postav v dialogy, "Lucy" baví tím, že moc nad prostorem, časem i lidmi a matérií, kterou doposud měli jen filmaři, dává do rukou své hrdince, ale také provázáním diegeze a externích vypravěcích elementů i hypertextových referencí. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Je to dokument? Je to thriller? Je to akce na drogách? Pche - ani jedno a zároveň všechno. Je to prostě Besson, který si o sobě nemyslí že je blázen, ale hračička génius (ano, vím, co si ostatní myslí, páč můj chorý mozek právě jede na 40% výkonu!). A tak nostalgicky režíruje další neohroženou hrdinku na její epické výpravě za spásou vesmíru. Jupí. V tomhle filmu je možné naprosto cokoliv. Ale naprosto! Ani Neo se nechytá. S narůstající stopáží je ovšem tato zábavná flexibilita spíše záporem, zapomnělo se totiž na umění šlápnout ve vhodné chvíli na brzdu. Tak nad tím raději moc nepřemýšlejte a koukejte si to užít, protože nuda s Lucy nehrozí. P.S. Další důkaz toho, že si Luc umí mistrovsky ošéfovat soundtrack. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (24)

  • Ve skutečnosti není jisté, zda australopiték jménem Lucy byla samička a není ani jisté, zda představitelé jejího druhu byli našimi předky. Autoři ve filmu spojili Lucy s představou mitichondriální Evy, která však žila přibližně o 3 miliony let později. (Jirka_Šč)
  • Luc Besson uvedl, že trvalo deset let, než se mu podařilo projekt uskutečnit. (Geriel)
  • V jedné scéně Lucy (Scarlett Johansson) cestuje časem a objeví se těsně před australopitékem. Ve chvíli, Lucy a australopiték natáhnou ruce a chtějí se dotknout prsty, scéna odkazuje na slavný obraz Michelangela Buonarrotiho "Stvoření Adama", který se nachází na stropě Sixtinské kaple ve Vatikánu a znázorňuje výjev z "Genesis", první knihy "Bible". (Tristan Rafael)

Související novinky

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

06.01.2015

Když se v rozmezí čtvrt roku objevíte ve dvou akčních filmech, které vydělají 714 a 458 milionů dolarů, nabídky na další výbušné role se k vám jen pohrnou. A přesně to je případ Scarlett Johansson,… (více)

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Reklama

Reklama