Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapitán Exner vyšetřuje náhlé zmizení mladé hudebnice Mertlové. Psychicky vyčerpaná umělkyně není po večerním vystoupení komorního orchestru k nalezení... Příběh z pera Václava Erbena s protagonistou kapitánem Exnerem, vypráví o neobvyklém zmizení mladé cimbalistky Zlatavy Mertlové. Zlatava je součástí malého komorního tělesa a jejich koncertu se shodou okolností účastní i kapitán Exner (tentokrát v interpretaci Karla Heřmánka). Dívka má halucinace, neustále slyší stejnou melodii dechovky Švitorka. Když se náhle z hotelu, kde je ubytovaná, ztratí, Exnera to velmi zaujme... (Česká televize)

(více)

Recenze (37)

Lupes odpad!

všechny recenze uživatele

Cože? To má být vtip? Tohle je tak absurdní inscenace, až je skoro geniální. Zajímalo by mne, co stojí za celou stylizací (zápletku ponechme stranou, ta je mizerná ve všech "Erbenovkách"). Je to snad nezvládnutý pokus navázat na dadaismus Pokladu byzantského kupce? Nebo už se tak moc hulila tráva?? ()

Nonna 

všechny recenze uživatele

Heřmánek jako kapitán Exner mi vůbec nevadil. Naopak, když se člověk začte do Exnera knižního, choval se opravdu jako rozmazlený prvorepublikový floutek. Takový sebezahleděný český Poirot. Daleko horší byly jiné věci - ošklivá cimbálistka, o níž je divák neustále přesvědčován, že je krásná. Dále příšerná, ale fakt příšerná hudba (osobně by mě zajímal tvor, který by vydržel onu cimbálovou socialistckou etno poslouchat celý koncert a nedejbože to opakovat). Výkony herců kolkolem Heřmánka byly tristní, Chytilová by z nich měla radost. No a celý příběh se Švitorkou je skutečně hodně přitažený za vlasy. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Mno, scénář samotný až tak špatný není - v dialozích je hodně věcí nakonec vysvětleno, jsou v něm háčky na diváka, aby si kladl otázky (třeba prachy v kufru - naštěstí jsou v závěru vysvětleny)... jenže režisér to celé pohřbil svým klaunským pojetím jak z cirkusu (dejte Heřmánkovi bambuli a bude to august jak vyšitý), kdy diváka nechává na holičkách, co vlastně sleduje. A když už se divák jakž takž zorientuje, naservíruje mu ve 42. minutě nejdrsnější střih, jaký jsem kdy viděl, aby vzápětí přešaltroval na dramatično, takže se mu to už celé sesype jak domeček z karet.... Herci hrají nejspíše podle instrukcí jakoby parodicky, aby to mělo nadhled, ale to by to pan režisér musel umět. Do toho ta Skoumalova hudba, ta se sem fakt taky nehodí. Výběr herců neboli casting musel někdo dělat v opilosti, nebo narychlo posmetal všechny, kteří měli zrovna v tu chvíli v divadlech volno (včetně štěku Magdy Reifové). Herci nejdou k sobě, žánrová míjení nejdou k sobě, hudba, střih jak z jiné planety. Přitom vzít to do ruky kumštýř, třebas i ten Podskalský, mohla z toho vzniknout lehká detektivní komedie z Benešova - ale takhle je to nesourodý slepenec. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Co dodat? Na dlouhá léta poslední erbenovka s Exnerem, tentokrát s Karlem Heřmánkem. Bohužel televizní inscenace je naprosto bez nápadu, Heřmánek není takový, jakého jsme si zamilovali u Kachyni, je pouze slizký, otravný. Blbina, která celou sérii zadusila na dalších 30 let. Při takové bilanci i ten nový primácký seriál vypadá velmi atraktivně. ()

otík odpad!

všechny recenze uživatele

Tohle si kapitán Exner nezasloužil. Strašná stylizace Exnera do příšerného panáka, který se chová naprosto nepřirozeně a podivně, scény jsou nesmírně natahované, příběh je zcela padlý na hlavu a nesmyslný. Heřmánek určitě není špatný herec, ale tady to bylo fakt hrozné. Děs, který klidně mohl i nadále zůstat v archivu ČT. Kapitola kapitána Exnera je uzavřena a mile rád se vrátím ke dvou klasikám s Valou a Kodetem. Hudba: Petr Skoumal ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Natáčelo se na náměstí v Mělníku. (Mackin)

Reklama

Reklama