Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Taylor SheridanKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Emily Blunt, Benicio Del Toro, Josh Brolin, Victor Garber, Jon Bernthal, Daniel Kaluuya, Jeffrey Donovan, Raoul Max Trujillo, Julio Cedillo, Hank Rogerson (více)Obsahy(2)
Idealistickou agentku FBI (Emily Blunt) pověří důstojník elitní vládní operační skupiny (Josh Brolin), aby v příhraniční oblasti mezi USA a Mexikem, kde neplatí žádné zákony, podpořila eskalující válku proti drogám. Tým vedený tajemným poradcem s pochybnou minulostí (Benicio Del Toro) se tajně vydává na cestu, během které je Kate nucena v zájmu přežití pochybovat o všem, v co dosud věřila. (Freeman Ent.)
(více)Videa (21)
Recenze (1 234)
║Rozpočet $30miliónov║Tržby USA $46,889,293║Tržby Celosvetovo $84,872,444 ▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $10,281,098║ Tržby za predaj DVD v USA $6,095,254║ dá sa povedať že tu je precízne klasický Denis Villeneuve(pre tých čo ho už trošku poznajú), ktorý sa sústreďuje na postavy a ich podfarbenie, nič dejovo neprifarbuje, nechá nás tápať spoločne z hlavnou postavou v špinavých hrách zvrhlých vypočítavých agentov, dialógy na mieru, žiadny zbytočný balast, nič zvrátene nepridáva aj keď by mohol pri daných drogových zverstvách, skôr to necháva na otvorenú predstavivosť diváka, kde stačí skôr o nechutnostiach vyprávať než ich vidieť a akcia tu ide na vedľajšej koľaji, takže určite príde pre niektorých nadšencov akcie na mierne sklamanie, lebo ide v určitom pohľade o minimalistický snímok v maximálnej hereckej rozpínavosti ústrednej trojice(Emily Blunt, Benicio Del Toro, Josh Brolin), kde i skôr o hru citov v obkolesení dusnej atmosféry, kamera a jej nálety sú dych berúce v doprovode s elektrizujúcou dynamickou hudbou, niekedy je menej viac /videl v kine: 95%/ ()
To si asi aj Fincher zúrivo robil poznámky, nie? Kristepane, to je brilantná záležitosť vo všetkých ohľadoch - od scenára cez dokonalých hercov až po geniálnu réžiu podporenú majstrom Deakinsom. K tomu pulzujúca hudba. Je to ostré, je to napínavé, má to nečakaný vývoj, čo sa týka vnímania, kto je vlastne hlavná postava a v podstate každá situácia sa rieši nehollywoodskym spôsobom (neskutočná "prestrelka" v kolóne). ()
Zdejší časté komentáře, kritizující postavu Emily Blunt, jsou hloupé a pramenící z nepochopení konceptu filmu. Naopak, tím že Villeneuve zvolil středobodem vyprávění křehkou ženu, coby jakousi divící se a nechápající Alenku v říší divů, uvedl v tápání a kladení si otázek i diváka samotného. Emily je krásným protikladem toho drsného světa drsných můžu, nejdoucích pro kulku daleko a závěrečné rozřešení je emocionální pecka, dávající předcházejícímu dění smysl a význam. V reálu pak asi dopadnete tak, jako můj kamarád, který zpočátku děj komentoval slovy „Je to nějaký zmatený.“, aby pak na konci omluvně pronesl „Tak jo, Villeneuve, pěkně si to se mnou sehrál, jako kočka s myší.“ O podobné autenticitě a syrovosti, kterou Sicario předkládá, si pak 99% filmové produkce může jenom zdát. A jedno je jisté – charisma má jednobuněčné dvojče a to se jmenuje Benicio del Toro. ()
Tam, kde ve Zmizení Villeneuveova pomalá režie znásobovala napětí, tady spíš unavuje. Po začátku s napětím sledujeme cestování a mluvení, Emily tápající, Joshe s úsměvem a Benicia mentorujícího, popřípadě s hlavní pistole u Emiliiny hlavy. Že na policejních zátazích není vše úplně košer a mexický drogový boss se mohl přiučit z amerického násilí? No jistě, ale dvě, tři věty ještě konflikt nedělají a psychologie, natož filozofie se tentokrát nekonají. ()
S pověstí, jakou tenhle film časem získal, jsem popravdě čekal o něco víc než po čertech skvěle natočený a zahraný, ovšem několikrát viděný obyčejný příběh. Stále jsem vyhlížel něco, čím mi Sicario vyrazí dech, nicméně dařilo se to vážně jen Deakinsově kameře, Villeneuvově režii a Jóhannssonově hudbě (úvod, konvoj, tunely, samá skvělá scéna) - scenárista si totiž mnohem zajímavější látku zpracoval o rok později sám ve Wind River. ()
Galerie (112)
Zajímavosti (31)
- Skladba "The Beast" od Jóhanna Jóhannssona ze soundtracku k filmu má podobný začátek jako píseň "The Sense of Doubt" od Davida Bowieho, která zazněla ve filmu My děti ze stanice Zoo (1981). (Eratashi)
- Natáčanie prebiehalo v mestách El Paso (Texas), Albuquerque (Nové Mexiko) a v dedinke Corrales (taktiež v Novom Mexiku). Scény z Juarezu sa natáčali v metropole Mexico City. Scény z motela, kde sa pripravovali na misiu, sa natáčali v Moteli 1 v Albuquerque. Scény z banky v budove, ktorá slúži ako supermarket, tiež v Albuquerque. Scény z Wild Pony Baru sa natáčali v skutočnom rovnomennom bare, ktorý sa nachádza v Los Lunas v Novom Mexiku. Natáčanie prebiehalo v lete roku 2014. (Real Tom Hardy)
- Plagát k filmu je takmer identický s plagátom k filmu Mars a Avril (2012), jehož režisérom je Martin Villeneuve, mladší brat Denisa Villeneuvea. (Real Tom Hardy)
Reklama