Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Královský písař Janek (Matouš Ruml) a princezna Amálka (Monika Timková) myslí hlavně na různé legrácky a vylomeniny. Na hradě se chystá slavnost a vše se zdá zalité sluncem. Právě v tu chvíli se ale objeví temný mrak v podobě tří bohatých návštěvníků v čele s urozeným panem Dietrichem (M. Kramár). Podivná krádež jejich truhlice plné drahých kamenů, ze které je obviněn Janek, uvede události do pohybu. Janek, aby si zachránil život, musí zmizet. Amálka, jejíž ruku si nárokuje Dietrich jako náhradu za ukradený poklad, ho brzy následuje. Společně musí najít pravého viníka loupeže, jejíž kořeny sahají hluboko do minulosti, odhalit záhadu tajemného znamení na Dietrichově paži a napravit jednu dávnou křivdu. Přitom oba zjišťují, že jsou si čím dál tím bližší a láska na sebe nenechá dlouho čekat. Jenomže pronásledovatelé jsou jim v patách… (Česká televize)

(více)

Recenze (356)

kajas 

všechny recenze uživatele

Pohádku jsem v tradičním čase neměla možnost zhlédnout, ale po přečtení vesměs negativních reakcí jsem využila archiv ČT a nestačila jsem se divit, jak pěkný příběh se přede mnou odehrává. Ano, během prvních minut jsem se snažila představit si, že princeznu hraje spíše jedna z představitelek jejích dvorních dam (bylo by docela zajímavé sledovat dvojici známou jako sourozenci Saša a Lexa v roli zamilovaného páru), Nárožného pitvoření jsem nemusela nikdy, ale slečna Timková je ve výsledku celkem zdatným doplňkem skvělému Matouši Rumlovi ("Vašku, vždyť nemám ani meč, není ti to trapný?"), Kramár je solidní slizoun, Bartoška sympatický král, moc se mi líbilo šermování, a tak si prostě myslím, že jsme tu dlouho tak pěknou štědrovečerní pohádku neměli. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Kdyby to víc šláplo do pedálů a zapracovalo se víc na příběhu a na odstranění některých nelogičností, šel bych rád s hodnocením výš. Parkur se mi líbil, hlášky byly vynikající, atmosféra vymazlená a pohodová, dobrá kamera i lokace. Problém nastává u některých herců, přece jen Bartoška to nějak neuhrál a nedokázal ve správné chvíli říct svou větu tak, aby "zazněla", a ani herecky se příliš neprojevil. Princezna je vyšší než Ruml, přitom její - s prominutím - poněkud kobylí obličej mi sem nějak nesedí - to už ta druhá komorná vypadala víc k světu. Na druhou stranu Ruml nebo Hána hrají velmi přesvědčivě a lehce. Dvořák má žel jen takové nijaké cameo a Nárožný hraje žel svou škatulku včetně kocoura. V pohádce je několik citací z jiných pohádek (Pyšná princezna, Princ z Persie, Honza málem králem, preceptor ze Tří oříšků a jiné), ale moc se mi to nelíbilo. SPOILERY A tedy mi taky vadilo, že není vysvětleno, proč dvacet let žije tatínek v nedalekém lese a nejde domů za ženou a synem, kde se dvacet let toulali vrazi královny, proč to s králem a princeznou víc nehnulo, když objevili vraha, proč si král myslí, že zvládne dva chlapy, a samozřejmě mi vadilo deux ex machina v podobě záchrany z močálu. Fakt škoda, protože stačilo jen trošku na scénáři a některých scénách zapracovat, a mohlo to být vážně dost dobré. Takhle je to jen dobré. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tahle pohádka mi před lety nějak unikla a tak jsem se k ní dostal s dětmi až dnes. A moc se mi líbila. Asi jsem ovlivněn pohádkou viděnou těsně před touto, kterou bylo Sedmero krkavců a taky srovnáním s českými pohádkami dneška. Ano, byla krapet akčnější a některé parkourové výkony Rumla mne celkem udivily, ale proč ne? To musí hrdina z pohádky umět jen cválat na koni? Princezna byla hezká, neokoukaná, okatá a prima byli i záporáci Kramár a jako vždy skvěle slizký Hána. Pohádka to byla vskutku výpravná a za kostými by se nemusel stydět nejeden historický velkofilm, stejně tak za interiérové nebo exteriérové lokace. A protože to tu je dle mého názoru dost podhodnoceno, místo třech palačinek dávám 4 . * * * * ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Písaře je třeba naučit především, a to zdůrazňuji, kromě šermování, dělat salta o zeď, protože to při zapisování cizích myšlenek využije úplně nejvíc. Aspoň, že ten chlapík, který tedy má být písař, ač ho vidíme dělat ledacos kromě psaní, měl jisté kouzlo. Po všech těch chlapcích, do kterých se zamilovávaly princezny v posledních letech, je to docela osvěžující. Princezna je sice o půl hlavy větší než hlavní hrdina a její budoucí životní partner, ale, rovněž na rozdíl od mnoha princezen let předchozích a vlastně i letošních, je hezká a povšechně sympatická (jen ty její šperky, oko trpí, duše pláče). Zápletku s nepatřičně vydanou truhlicí si tvůrci vypůjčili ze staré kulisovky, připletli do toho miliontou variaci na téma "dávná vražda, snaha chopit se moci", co jsme viděli už třeba v Hrbáčovi, zázračné zachránění někoho, kdo nade vší pochybnost už měl být mrtvý jsme už také viděli tolikrát, že to je krutá zívačka. Někde dvacet let odložený rodič dá divákovi vzpomenout na "Jak vycvičit draka 2" (konečně chápu, proč nám ve škole bránili v opisování, u scenáristů to je opravdu trapas), když jsem u toho opisování. Udělej mi kocoura mi připomnělo těžký týden referenta Kubrta. Přesto tahle pohádka není nejhorší, co jsem viděla, a scenárista ani režisér nemusejí dělat ani čulibrka ani vozembouch, aby své diváky rozesmáli tam, kde je rozesmát plánovali. ()

Helo 

všechny recenze uživatele

Čeští neherci (no dobře, Kramár, Nárožný a úplně zbytečná postava bažináře byli v pohodě) se opět sešli a nadělili nám sice o něco lepší pohádku než loni, ale pořád nic moc. Přitom podfuck tvořící zápletku byl na pohádku vcelku nápaditý, souboje byly skutečné souboje, kdy to aspoň vypadalo, že se ti dva vážně chtějí zabít, a i hudba a výprava byla docela povedená. Jenže k čemu to je, když jsou rozhovory místy úplně stupidní a polovina pohádky je o tom, že se snaží utýct, nemluvě o některých klasicky trapných pseudovtipech... ()

Galerie (77)

Zajímavosti (10)

  • Režisér chtěl renesanční kostýmy, ale kostymérky zařadily film do baroka. Měly pro to lepší fundus. [Zdroj: ahaonline.cz] (SONY_)
  • Interiéry se točily v Martinickém paláci v Praze, exteriéry pak například v Průrvě Ploučnice. Filmovalo se také na hradě Velhartice. Natáčení probíhalo v dubnu roku 2014. [Zdroj: Týdeník Televize] (M.B)
  • Během natáčení byly využity kulisy ze seriálu Borgia (od r. 2011). (M.B)

Reklama

Reklama